Internet-generáció és a banki szolgáltatások
A Cisco felmérése szerint az internet-generáció igényei hatással lesznek a banki szolgáltatások jövőbeni alakulására. A bankszektor az új üzleti modellek és a videoszolgáltatások bevezetésével akár 10 százalékos bevételnövekedést is elérhet.
A kutatást a Cisco Internet Business Solutions Group globális tanácsadó csoportja végezte. Ezer feletti egyesült államokbeli fogyasztót kérdeztek meg pénzügyi prioritásaikról, a banki szolgáltatásokkal szembeni elvárásaikról valamint kommunikációs preferenciáikról.
A felmérés szerint az internet-generáció átalakíthatja a lakossági banki szolgáltatásokat. A fiatal fogyasztók a legnagyobb természetességgel használják a videokommunikációt, és hihetetlen gyorsasággal veszik át az új online viselkedési normákat. A tanulmány szerint az internet generáció nagy hatást gyakorol majd a lakossági banki üzletágra, ami egyúttal jelentős bevételnövekedésre is lehetőséget nyújt. Az adósságcsökkentés, a kiadáskezelés és a pénzügyi ismeretek elsajátítása elsődleges fontosságú a fiatal fogyasztók számára.
A felmérés főbb megállapításai
Az internet-generáció a video- és a virtuális, közösség-alapú pénzügyi tanácsadást részesíti előnyben. Az 1960 előtt született generációk körében mért 17 százalékkal szemben az internet-generációs fogyasztók közel 40 százaléka jelezte, hogy érdekli a hirdetőkkel folytatott videokommunikáció lehetősége. A fenti korosztályokhoz képest az internet-generáció tagjai négyszer gyakrabban tettek pénzügyi természetű észrevételeket blogokban vagy online fórumokon. 40 százalékuk használ valamilyen – elsősorban a bankok által kínált – web alapú alkalmazást arra, hogy felügyelje a kiadásait, csökkentse az adósságait, illetve maximalizálja hosszú távú megtakarításait.
Ezek a fiatalok videokommunikációs eszközökön keresztül vagy mobiltelefonon szeretnének pénzügyi tanácsokat kapni. A 60-es évek előtt született generációk körében tapasztalt alig egyharmados arányhoz képest az internet-generáció tagjainak több mint fele rendelkezik videokamerával. Az internet-generációhoz tartozók mintegy ötöde naponta többször is ellátogat a YouTube-ra (a fenti két korosztályhoz képest ötször gyakrabban). Az internet-generáció tagjainak 97 százaléka használ mobiltelefont.
Ez a generáció már igényli a segítséget pénzügyi döntéseihez, és ebben saját bankjára is számít. Több mint egyharmaduk véli úgy, hogy segítségre szorul pénzügyei kezelésében, míg a 60-as évek előtt született generációk képviselői közül csak minden ötödik gondolkodik így. Az internet-generáció tagjainak több mint egyharmada leginkább a bankok tanácsadási szolgáltatásait szeretné igénybe venni. 85 százalékuk elégedett vagy nagyon elégedett a jelenlegi pénzügyi szolgáltatójával.
Innovatív bankok előnyben
Az elsőként lépő innovatív lakossági bankok jelentős előnyre tehetnek szert az internet-generáció körében. Bár az internet-generáció tagjai általában elégedettek jelenlegi bankjukkal, 26 százalékuk hajlandó lenne bankot váltani, ha azzal jobb minőségű szolgáltatásokra tehetne szert. A Cisco IBSG szerint az új lehetőségek kiaknázásához a bankoknak olyan összetett ajánlatot kell kidolgozniuk, amely megfelel az internetes generáció fent említett igényeinek, például automatizált szaktanácsadással segíti őket pénzügyeik, hiteleik és kiadásaik kezelésében. Ehhez a bankoknak három fő területen kell előrelépniük:
1/ Internetes platformon nyújtható, személyre szabott tanácsadási rendszer létrehozása. A PFM-funkciókat (personal financial management) elérhetővé kell tenni mobil platformon is, amely révén az ügyfelek valós idejű jelzéseket és áttekintő információt kaphatnak illetve azonnali döntéseket hozhatnak.
2/ Videoalapú ügyfélszolgálat kialakítása – ahol az ügyfelek a bankfiókokból videón kommunikálhatnak a központban dolgozó pénzügyi szakértőkkel. Amikor e technológia már elterjedtebbé válik, a videóval támogatott tanácsadást érdemes kiterjeszteni oly módon, hogy az ügyfelek saját számítógépükről vagy mobileszközről is elérhessék a szakértőket.
3/ Pénzügyi szolgáltatásokkal foglalkozó online közösségek kialakítása - ide tartoznak a fogyasztók családtagjai, barátai és ismerősei, így az internet-generáció tagjai ötvözhetik a személyes kapcsolati hálózatukból szerzett, illetve a bankoktól igényelt tanácsokat.
Kapcsolódó cikkek
- A gyorsabb banki átutalás adatszivárgással járhat
- Folytatódik az internetes bankolás térnyerése
- SAP-beruházás mellett döntött a magyar FHB Bankcsoport
- Az OTP az okostelefonokra szabott programot indít
- A Citibank internetes díjakat nyert a Global Finance-tól
- Megváltoztatja a banki szokásokat az internet-generáció
- Hitel- és lízingválasztó program indult a PSZÁF honlapján
- Új banki alkalmazás az Oracle-től
- Bill Gates szegényekre szabott mobil banki szolgáltatásokat támogat
- Egész Németországot érintő banki adatvesztés
Internet ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Zyxel Networks gyors és megfizethető WiFi 7 opciót mutat be KKV-knak
A Zyxel Networks, a biztonságos, mesterséges intelligencia alapú felhőalapú hálózati megoldások vezető szállítója, piacra dobta az NWA130BE – BE11000 WiFi 7 Triple-Radio NebulaFlex hozzáférési pontot (AP). Mivel a WiFi 7-támogatott eszközök 2024-ben válnak általánossá, az NWA130BE lehetővé teszi a kis- és középvállalkozások (KKV-k) számára, hogy páratlan hálózati sebességet, kapacitást és a lehető legjobb WiFi élményt élvezhessék.
Új korszak jön az 5.5G, a mesterséges intelligencia és a felhő alapú megoldások integrálásával
A küszöbön álló 5.5G-korszak jegyében mutatta be legújabb innovációit és megoldásait a Huawei Technologies az idei Mobil Világkongresszuson. A vállalat várakozásai szerint az 5.5G technológia kereskedelmi forgalmazása már idén elkezdődik, amely lehetővé teszi új alkalmazási területek kiaknázását. A közelgő új, 10 Gigabites mobilszélessáv korszakában a szolgáltatóknak a kiváló minőségű hálózatépítésre kell törekedniük, hogy ki tudják használni az 5.5G technológia nyújtotta új lehetőségeket. A Huawei partnereivel együtt világszerte már több mint 20 városban működött közre 5.5G hálózatok kereskedelmi telepítésében és tesztelésében.
Gigabit sebességű internetet ad a Vodafone a kisebb díjcsomag áráért
Nagyobb sebességű internetet ad a Vodafone Magyarország a kisebb díjcsomag árért minden új, legalább 1 éves határozott idejű vezetékes internet és TV előfizetésre kötött szerződés esetén 2024. február 15. és április 15. között. Az ajánlat keretében így most TV előfizetéssel együttesen vásárolt Net M csomag áráért Net L csomagot, a Net L csomag áráért pedig Gigabit Net* csomagot ad a szolgáltató. A kedvezmény mindaddig érvényes, amíg az előfizető csomagot nem vált, vagy le nem mondja a szerződését.
Yettel: 89%-kal nőtt az adatforgalom az előző évi ünnepekhez képest
A korlátlan adatcsomagok és az otthoni internetmegoldások térnyerése is hozzájárul, hogy előző évhez képest idén jelentősen, 89%-kal nőtt a mobilinternet-forgalom a Yettel hálózatán a december 24. és január 1. közötti ünnepi időszakot vizsgálva. A szolgáltató ügyfelei szilveszterkor 8%-kal több SMS-t küldtek, mint tavaly ugyanekkor.
Újabb településeken válik elérhetővé a Vodafone gigabites internete
A közelmúltban 8 vármegye 71 településén végzett hálózatfejlesztési munkálatokat a Vodafone Magyarország, melynek köszönhetően november végétől újabb közel 180 ezer háztartásban lesz elérhető a szolgáltató 1 gigabit* sebességű vezetékes internetszolgáltatása. A fejlesztéssel a szolgáltató üzemeltetésében lévő vezetékes hálózatának 81%-án tapasztalhatják meg a Vodafone-ügyfelek az otthoni szórakozás élményét a nagykapacitású, szupergyors internettel és TV élménnyel.