Az amerikaiak nem tudják, milyen sebességgel neteznek
A szélessávú kapcsolattal rendelkező internetezők négyötöde – a férfiak 71, a nők 90 százaléka - nem tudja, milyen sebességű csatornán lép fel a világhálóra. A 18-29 éves korosztály 27 százaléka van tisztában a konkrét sebességgel, míg az 50-64 évesek körében ez a mutató csak 13 százalék. Jóllehet a netezők nagy része nem ismeri a hozzáférés sebességét, a megkérdezettek 71 százaléka meg van győződve arról, hogy az internetszolgáltató teljesíti erre vonatkozó szerződéses kötelezettségét. A netezők fele nyilatkozott úgy, hogy teljesen elégedett a kapcsolódás gyorsaságával.
Az FCC arra törekszik, hogy a felhasználók tisztában legyenek a kapcsolat sebességével. "A sebesség számít" - mondta Julius Genachowski FCC-elnök, megjegyezve, hogy az internetezők nagyobb sebességek elérésére késztethetik a szolgáltatókat. A hatóság 10 ezer önkéntesnél készüléket helyez el a gyorsaság mérésére.
Az amerikai internetszolgáltatók többnyire nem tudják betartani ígéreteiket, hiszen ajánlataikban olyan maximálisan elérhető - másodpercenkénti több megabites adattal hirdetett – sebességek szerepelnek, amelyeket több tényező leront. Ilyen például a felhasználó számítógépének kapacitása, és az, hogy hányan kapcsolódnak egy házban a hálózathoz.
Az FCC márciusban terjesztett elő nagy ívű programot az internethálózat országos szintű fejlesztésére. A 20 milliárd dolláros nemzeti szélessávú terv egy sor elemet tartalmaz egyrészt annak elérésére, hogy minél több háztartásban legyen szélessávú internet, másrészt a hálózati sebesség növelésére és az előfizetési költségek csökkentésére.
Az Egyesült Államok jelenleg csak a 15. a világon a szélessávú internet elterjedtségét illetően; a 300 milliós népesség 65 százalékának van ilyen hozzáférése. Az FCC ezt az elterjedtségi mutatót 10 év alatt 90 százalékra akarja emelni.
Kapcsolódó cikkek
- Tavaly decemberben 2,075 millió vezetékes szélessávú internet-előfizetés volt hazánkban
- Tavaly novemberben is emelkedett a vezetékes szélessávú internet-előfizetések száma
- KSH: tovább nőtt az internet-előfizetések száma
- A jelenlegi maximumnál tízszer gyorsabb internetkapcsolatot produkált a UPC
- Több mint 2 millió vezetékes szélessávú internet-előfizetés Magyarországon
- Magyarország a szélessávú nagyhatalmak között
- A szélessávú adatátvitel tesztelését tervezi az Európai Bizottság
- Majd kétmillió szélessávú internet-előfizetés
- Már működik a szélessávú internet a Szigeten
- Megnégyszereződik 2015-re a globális internet-forgalom
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt
A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.
A magyar vásárlók közül választják a legtöbben környezettudatosságból a felújított mobilt
Nagyjából 300 tonna szén-dioxidtól kímélte meg a környezetet a Rejoy és a három további piacon jelen lévő anyacége, a Flip Technologies – ez átszámítva 150 személyautó éves kibocsátásának felel meg. A piactér régiós ügyfélfelmérése szerint arányaiban a magyar vásárlók közül voksolnak a legtöbben a felújított készülékekre környezettudatossági szempontokból – ebben pedig a boomer és millenial korú ügyfelek a legaktívabbak.
Nem érdemes otthon őrizgetni a régi mobilokat
Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra felhasználható lenne, miközben a bennük lévő akkumulátor évek alatt akár tűzveszélyessé is válhat. Most a használt mobilok akár 30 000 Ft-ot is érhetnek a Yettelnél.
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.