A Meego után a Symbian főnöke is otthagyja a Nokiát
Williams „személyes okokkal” indokolta távozását, azonban elég kézenfekvő másra gyanakodni, tekintve a Symbian jelenlegi helyzetét. Habár a Nokia által nemrég felvásárolt, majd nyílt forráskódúvá tett szoftver még mindig piacvezető a mobiltelefonoknál, az okostelefonos szegmensben mára bőven beelőzött az iPhone és az Android. Ráadásul az új Symbian 3 a sorozatos halogatások miatt végül csak nemrég debütált, azok után, hogy a nyár végi verzió még enyhén szólva sok negatív kritikát kapott a szakmai tesztelőktől. Így viszont nem sikerült időben megelőzni a Microsoft új Windows Phone 7 rendszerét, amit egyébként előzetesen igen kedvezően méltattak a szakemberek.
Valószínűleg az sem lelkesíthette nagyon Williams-t, hogy a csapata által fejlesztett szoftvernek végül sejthetően csak másodhegedűs szerepet szán a Nokia. Az okostelefonoknál ugyanis az Intel-lel közösen megálmodott Meego a jövendő favorit, ami egyébként az Android-hoz és az iOS-hez hasonlóan Linux-alapú. Mostanra azonban itt is sok a bizonytalanság, tekintve, hogy a Meego és elődje, a Maemo mögött álló Anssi Vanjoki szintén otthagyja a Nokiát.
Kapcsolódó cikkek
- Nokia 803: a multimédiás szörnyeteg
- Nokia - NGM: közös munkacsoport a dolgozók munkahelyhez juttatására
- A Nokia Komáromban 2.300 főt bocsát el
- 1,4GHz-es processzorral érkezhet az utolsó Symbian-os mobil – Nokia 801
- John Browett az Apple kiskereskedelmi ágazatának új vezető alelnöke
- Kinevezéssel erősítené kormányzati értékesítését a Microsoft Magyarország
- A szolgáltatásokat erősíti a Xerox Magyarország új ügyvezetője
- Nokia Oro, N9 és 700 a Vodafone kínálatában
- Új Symbian változatok jövőre - Carla és Donna
- Papp István a Microsoft Magyarország Kft. új ügyvezetője
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.
A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt
A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
A pénzügyi bűnözés jövője: miért kulcsfontosságú az információ-vezérelt kockázatkezelés?
Az utóbbi időben a pénzügyi bűnözés elleni küzdelem jövőbeli keretrendszerének alapjaként, az információ-vezérelt kockázatkezelés kiemelten fontossá vált. A hagyományos kockázatkezelési módszerek elavultak, nem megfelelő eredményt hoznak és így komoly kockázatokat jelentenek a szervezeteknek – állapítja meg a Deloitte friss tanulmánya.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.