Már hétévesen rendszeresen interneteznek az európai gyerekek
Szintén magas - 83 százalékos - az internetes játékokba bekapcsolódok aránya, 76 százalék pedig videókat is néz a neten.
A fiatal felhasználók számára a közösségi oldalak nagy jelentőséggel bírnak. Minden harmadik fiatal lép kapcsolatba ismeretlenekkel, kilenc százalékuk pedig személyesen is találkozott tavaly egy világhálón megismert emberrel. A szülők többsége mindeközben nem is sejti, hogy mivel foglalkozik gyermeke az interneten. Csaknem minden második fiatalnak saját internet-elérhetősége van a szobájában, minden harmadik pedig okostelefonján is rá tud csatlakozni a hálóra.
Minden tizedik megkérdezett (tizenkét százalék) számolt be negatív élményekről. Szexuális vagy pornográf tartalmakkal a válaszoló gyerekek 14 százaléka találkozott már. Szüleik erről sem tudnak: az érintettek negyven százaléka gondolja úgy, hogy csemetéje még nem találkozott ilyen jellegű képekkel.
A szülőknek csupán egynegyede él azokkal a technikai eszközökkel, amelyek segítségével megakadályozhatnák a nemkívánatos tartalmak elérhetőségét. Azt, hogy milyen oldalakat olvasott a gyerek, a szülőknek szintén csak egynegyede követi figyelemmel.
A vizsgálat során a kutatók Európa-szerte több mint 25 ezer gyermeket és szülőt kérdeztek meg.
Kapcsolódó cikkek
- Archos Child Pad: kedvező árú tablet gyerekeknek
- Az amerikai rendőrök felhatalmazás nélkül kutathatnak a mobiltelefonokban
- Leonardo pixelekre bontva
- Disznóvágási demokrácia: szavazás neten a halálba küldendő sertésre
- Digitalizálják a Szabadkai Városi Könyvtár dokumentumait
- Apróhirdetési körkép: A többség már online csinálja
- Irodalmi hősök fantomképeken
- Újabb civil megmozdulás az ACTA ellen
- A német alkotmánybíróság elzárta a PIN-kódokat és jelszavakat a nyomozóhatóságok elől
- Használt számítógépek szegény gyerekeknek
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tippek a hosszabb üzemidőhöz a HONOR-tól
A HONOR készülékei, a kedvező árútól a csúcskategóriásig kiváló akkumulátor üzemidővel rendelkeznek, mérsékelt igénybevétel mellett akár egész nap használhatóak. Ettől függetlenül azonban érdemes figyelni arra, hogy miként tudjuk a leghatékonyabban kihasználni az üzemidőt, hogy még véletlenül se merüljön le okostelefonunk.
A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY
Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.
Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban
A globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 45 százalékát adja az ipari tevékenység, így a klímacélok elérése érdekében kulcsfontosságú a szektor dekarbonizációja. A Schneider Electric a világ elsőszámú ipari szakvásárán, a Hannover Messén mutatta be azokat az innovációkat, amelyek lehetővé teszik az ipari szereplők számára a kibocsátásuk csökkentését és a termelési hatékonyságuk növelését.
A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra
Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán.