Reklámmentes cikkek - a tartalomért az olvasók Readability-szolgáltatáson keresztül fizetnek

Vértes Judit, 2011. február 2. 22:46

Miközben a papírújságok szinte robbanásszerű átalakulás keretében teremtik meg új webes, tablettes hordozóikat (miként azt mai híreink is - egy Rupert Murdoch iPad napilapjáról, egy pedig az online újságos standról - mutatják), azon közben ott az a kérdés, hogy ki fizeti a révészt, vagyis mi a tartalom-előállítás forrása. Erre a kérdésre kísérel meg válaszolni a Readability új mikro-fizetési modellje, amelynek segítségével lehetővé válik a reklámmentes tartalom, úgy, hogy közben a szerkesztőknek és újságíróknak sem kopik fel az álluk.

A DVR azzal, hogy lehetővé tette a reklámok átugrását, és az egyéni ütemezést, felforgatta a televízió világát. Most egy új Webszolgáltatás ugyanezt teszi az online hirdetések világában. 

Egy sor olyan eszköz van, amely lehetővé teszi az online cikkek olvasását, ott és akkor, amikor csak akarják, gyakran mellőzve a szerkesztők gondosan elrendezett reklámjait. Az egyik legnépszerűbb ilyen alkalmazás, a Readability, lecsupaszítja a cikket és a képeket a minimumra egyetlen klikkeléssel. De most vissza akar valamit adni a szerkesztőknek.

A cég egy olyan szolgáltatást vezetne be, mely havonta 5$-ba kerül, és melynek 70%-át a Readability szétosztaná a legtöbbet olvasott hírek és blogok készítői között.

„Nem az volt a célunk, hogy blokkoljuk a hirdetéseket” – mondta Richard Ziade, az új és a korábbi Readability kreátora – "hanem azon dolgoztunk, hogyan lehetne jobbá tenni az online tartalmak olvasását, úgy, hogy közben a tartalomért felelős szerkesztőket és weboldalkészítőket is eltartsa a tartalom".

A Readabilityt, mely nemcsak a felhasználókat, de a hardver és szoftver készítőket is vonzotta, az Apple beépítette a Safari böngészőjébe, az Amazon pedig a Kindle olvasójába. Ezenkívül több mobil alkalmazás is használja.

Miközben az eredeti Readability alkalmazás ingyenes marad, Richard Ziade bízik abban, hogy az új mikrofizetési modellt sikerül megvalósítani. Valószínűleg senki sem tiltakozna az ellen, ha 45 centet kellene fizetni egy cikk elolvasásáért, csak senki nem akar időtpazarolni egy ilyen minimális összegű tranzakció lebonyolítására. Nem azért nem fizetnek az emberek az online információkért, mert nem akarnak fizetni érte, hanem mert a fizetést nem egyszerű megvalósítani. Egy olyan szolgáltatás, mint a Readability, megoldhatja ezt a problémát.

Mindig lesznek olyanok, akik megveszik az újságot akkor is, ha a hírek ingyen is olvashatók a Weben, hogy támogassák a kiadót. Éppígy bízik benne a Readability vezetése, hogy a fizetős szolgáltatásból támogatni tudják a tartalomszolgáltatókat. A cég vezetője elmondta, ehhez nem szükséges szerződést kötni a szolgáltatókkal, valamilyen formában – adomány vagy más juttatás – mindenképpen eljuttatnák a tartalom készítőihez az általuk nyújtott szolgáltatásból befolyt összeg egy részét. 

hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Egyedülálló elektromos kerékpárral erősít a Decathlon

A mikromobilitási trendek átformálják a városi közlekedést, az infrastruktúra fejlesztésével folyamatosan nő a kerékpározók száma, emellett pedig egyre inkább előtérbe kerülnek az elektromos kerékpárok. 

2024. április 26. 19:40

Sportfogadásban lett sikeres a profi ladbarúgó, aki saját platformot hozott létre

17 évig volt profi labdarúgó Csépányi Gábor, aki ma már a sportfogadás területén működik sikeresen. Saját fejlesztésű platformjaimmár milliárdot képviselő üzlet, amellyel most nemzetközi vizeken is bizonyít.

2024. április 26. 17:56

Tippek a hosszabb üzemidőhöz a HONOR-tól

A HONOR készülékei, a kedvező árútól a csúcskategóriásig kiváló akkumulátor üzemidővel rendelkeznek, mérsékelt igénybevétel mellett akár egész nap használhatóak. Ettől függetlenül azonban érdemes figyelni arra, hogy miként tudjuk a leghatékonyabban kihasználni az üzemidőt, hogy még véletlenül se merüljön le okostelefonunk.

2024. április 26. 16:19

A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY

Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.

2024. április 26. 14:44

Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben

A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.

2024. április 26. 13:10

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50