Az internet egy zsákutca?
A tanulmány szerint csak az internet szívében lévő honlapok vannak egymáshoz linkelve. A kutatók becslése szerint ez az erősen egymásba linkelt mag az internet 30%-át teszi ki, főképp ezeket indexelik a keresőmotorok is. Ezen a magon kívül lévő weblapok erősen izoláltnak mondhatók. Ravi Kumar, az IBM Almaden Laboratory vezetője szerint innen továbbhaladva újabb 24%-nyi weblapra juthatunk el. Újabb 24% érhető el a linkek követésével, de a fennmaradó 22% már barátok vagy speciális érdeklődésű emberek szigete. Ez összességében azt jelenti, hogy a weblapok 46%-a nem vezet sehova.
Az Inktomi webkeresőt működtető vállalat is hasonló munkát végez, ők a weblapok közötti linkeket indexelték 1,4 milliárd honlapon, hogy jobb elképzelésük legyen, milyen oldalak jönnek ki egy webkeresés alkalmával.
"Az 1,4 milliárd egyedi oldal 30%-a bóvli, érdektelen, vagy számítógép által generált lap" - nyilatkozta Joe Frost, az Inktomi marketingigazgatója.
A Notre Dame Egyetemen dolgozó Barabási László tanulmánya szerint 19 klikk kell a net egyik feléről a másikra történő eljutáshoz, de közölte azt is, hogy számos weblap csak több száz linken át vagy egyáltalán nem is érhető el.
A tanulmányt az e héten Amszterdamban megtartott 9. nemzetközi world wide web konferencián mutatták be.
Kapcsolódó cikkek
- Mélyrepülésben a hagyományos és online lemezeladások
- Megöli a tévét az online video?
- Tőzsde helyett akvizíció - Internet Hungary 2006
- Egy év alatt 106%-kal gyarapodott a zeneletöltések piaca
- Véget ért a netes szex-éhség időszaka
- A Google oldalai a leglátogatottabbak Európában
- 38%-kal több online keresés Amerikában
- Egyre inkább az IM-re állnak át a e-mail helyett az amerikai tizenévesek
- Egyre több pénzügyi szolgáltatás érhető el interneten keresztül
- A turizmus helyzete az internet-gazdaságban
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Mit várnak a cégvezetők a mesterséges intelligenciától?
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.