Áruház, portál, média, szolgáltatás: Fotexplaza

2000. május 24. 21:00
Május 24-én kezdte meg próbaüzemét a Fotexnet Kft. Fotexplaza (www.fotexnet.hu) elnevezésű internetes áruháza. A plaza ma induló zeneáruháza mellé rövidesen a következő termékcsoportok sorakoznak fel: film, műszaki áruk, ajándéktárgyak, árverések, képcsarnok, szőnyeg, bútor…stb. Az áruház kiépülése után pedig - várhatóan szeptembertől - beindul a fotexnet.hu általános portál is.
Az e-commerce területén a Fotex-csoport háttere, a kész kereskedelmi és áruháttér, a kész logisztika, a működő házhoz szállítási rendszer nagy előnyt biztosít az új internetes áruháznak. Várszegi Gábor elnök-vezérigazgató szerint akár napokon belül megnyílhatna a következő osztály, a VHS- és DVD-forgalmazás, ám ezt azért nem kapkodják el, mert a zeneforgalmazás tapasztalatai akár ide is beépülhetnek. Szeptemberig mindenesetre sorra nyílnak az osztályok, a film után a műszaki áruk (kiegészülve hardverrel, szoftverrel és mobiltelefonokkal), az ajándékáru (üveg, porcelán, parfümök, írószerek, nyakkendő, napszemüveg, T-shirt), a könyv (kiegészítve antikváriummal), az árverések (elsősorban a Fotex-csoport termékeivel), a képcsarnok (nyugat-európai partnerük rendkívül széles körű modern és klasszikus festménykínálatával) és a szőnyeg, bútor (a katalógusokból már ismert, illetve a kínálat bővített változatával). Lesz negatív árverés is, vagyis olyan végkiárusítás, amelynél a termék ára meghatározott időközönként lejjebb megy, egészen addig, amíg valaki el nem viszi.

A Fotexnet portfóliójának tervezett része egy full-service on-line médiaügynökség üzemeltetése, amely kampányok megtervezésén és lebonyolításán túl kreatív, kereskedelmi és teljes körű B2B-megoldások elvégzésével, fejlesztésével is foglalkozik majd. A business-to-business megoldások tervei közt rádióállomások zenei archívuma, biztonságos fizetési rendszer internetes bankkártyahasználóknak, labdarúgójátékos-archívum, csoportos áruvásárlás szerepel.

A Fotexnet Plaza szerdán megnyílt zeneosztálya már nyitáskor mintegy 25 000 különböző CD-t, illetve kazettát tartalmazott. Az év végére várhatóan 60 000 címre, egy év alatt 100 000 termékre bővül a választék.

A zeneáruház címoldala naponta megújul; azon nemcsak a napi és heti ajánlatok, valamint az aktuális akciók szerepelnek, hanem itt található a Fotex-plaza top 40-es listája is. Természetesen valamennyi bemutatott termékről - annak képére vagy címére kattintva - eljuthat a látogató az adott cikk saját oldalára, ahol további információkat olvashat az áruról.

A címlapon keresőmező áll rendelkezésre a konkrét név vagy cím szerinti kereséshez, illetve az új vásárlók itt regisztrálhatják magukat.

A zene nyitólapjáról több műfaji kategória (alternatív, blues, dance & DJ, egyéb, filmzene, musical, folk, jazz, komolyzene, mulatós, pop, rap & hip-hop, rock, soul-R&B, tánczene) főoldalára lehet eljutni, mely oldalak kétheti rendszerességgel új címlappal jelentkeznek - mindennap valamelyik másik oldal. Ezeken a címlapokon az adott kategória top 10-es listája is látható, valamint további alkategóriák szerinti csoportosítások segítik a könnyebb eligazodást.

A toplisták között nemcsak eladási listák és aktuális (rádiós, televíziós stb.) slágerlisták, hanem egy-egy közösség, iskolai osztály, rajongói klub favorizált albumainak a gyűjteménye is szerepel.

A Fotex-plaza által nyújtott egyedülálló szolgáltatás a "más szempontok szerinti" keresés, amely az interneten a szakavatott bolti eladó személyét helyettesíti, s amely lehetővé teszi az adott termékek "kicsit más" szempontok szerinti megtalálását. Például esős napra, gyerekeknek, rosszkedv ellen, bulihoz és még több más szempont, illetve ezek kombinációi alapján lehet válogatni. A keresések nyomán kapott listákat a látogató növekvő vagy csökkenő sorrendbe rendezheti az ábécé betűi, a megjelenés dátuma vagy az ár szerint, illetve az összevont listán kívül külön kérheti a CD-ket vagy a kazettákat. Várszegi Gábor a site-ot bemutató sajtótájékoztatón elmondta, hogy a cég a kereskedelem mellett az on-line világ teljes meghódítására készül, vagyis legalábbis a partnerek, üzletfelek irányában internetszolgáltatóként is fel kíván lépni a cég, és kiépítik a tartalomszolgáltatást az e-commerce mellett médiaként, illetve közösségszervező szolgáltatásként is. A szeptemberben induló általános portál könnyen kezelhető felhasználói felületet kombinál nagyfokú tartalmi és arculati testreszabhatósággal. A látogatók egyszeri regisztrációval a portál összes szolgáltatását igénybe vehetik a hálózati játékoktól az Fotex-plazán keresztül a fórumokig anélkül, hogy a különböző funkciókhoz ismételten be kellene jelentkezniük. Mint média rövid, szerkesztett kül- és belpolitikai híreket, kulturális információkat, rádió-, televízió-, moziműsort, informatikai, üzleti és sporthíreket kínál a site elsősorban, főleg szelektált külső partnerekre támaszkodva. (Több más nagy portálhoz hasonlóan informatikában a Fotexnet is a Prímet választotta médiapartnerének.) Az oldalon a hírügynökségi gyorshírek mellett megtalálhatók lesznek a szépségápolási tanácsok, a filmkritikák és ismertetők, vagy ismert szerzők publicisztikái.

A fotexnet.hu szeptembertől az internetes közösségteremtés már jól bevált formáit alkalmazza majd, a portálon különleges chat-roomok, fórumok, szavazások, interaktív toplisták lesznek.

A portál negyedik funkciója Magyarországon még nem látott szolgáltatástömeget fog tartalmazni. A már itthon is ismert interaktív szolgáltatások, mint például az apróhirdetések, többfelhasználós, valós idejű játékok, ingyenes e-mail postafiók, letölthető segédprogramok és zenék mellett a fotexet.hu a vállalatcsoport specifikumait kihasználó új alkalmazásokat is tervez, mint például az on-line fotóalbum, melynek segítségével a Fotex-hálózat üzletein belül interneten keresztül, digitális képelőhívást kínál. A szolgáltatás továbbá on-line, privát fotóarchívumot biztosít majd a felhasználók személyes képeinek.

Kulcsszavak: Fotex +fontos onlineszolg

Reprezentatív kutatás a magyarok klímavásárlási szokásairól

A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából. 

2024. május 2. 20:15

AOMEI Partition Assistant Standard Edition 10.4.0

Az ingyenes partíciókezelő program képes a partíciónkat átméretezni, másolni, egy partíciót külön részekre osztani, klónozni, törölni stb.

2024. május 2. 20:09

Screamer Radio 2.8884.18519.0 (2024-04-28)

A Screamer Radio segítségével több ezer online rádiócsatorna műsorából válogathatunk, ezekből lehetőségünk van kedvencek létrehozására. A különböző csatornák között kereshetünk név, műfaj vagy ország szerint is.

2024. május 2. 20:06

Titkosítási tanácsok a Kingstontól

Manapság egyre több és egyre nagyobb volumenűek az adatlopások, ráadásul az adatszivárgások egyre többe is kerülnek a szervezetek számára. A technológiai újításoknak köszönhetően a kibertámadások napról napra kifinomultabbak, és a legerősebb jelszót is feltörik. Ennek ellenére továbbra is ez a vállalatok által leggyakrabban használt biztonsági módszer világszerte.

2024. május 2. 19:27

A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét

A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.

2024. május 2. 19:14

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14