Több mint 800 ezer magyar facebookozik a munkahelyén
Több mint 800 ezer magyar munkavállaló, az interneteléréssel rendelkező dolgozók 55 százaléka használja munkahelyéről a közösségi oldalakat egy friss felmérés szerint. Többségben vannak közöttük a felsőfokú végzettségűek.
Az informatikai biztonsággal foglalkozó Gateprotect tűzfalgyártó reprezentatív felmérésében arra válaszoltak a magyar munkavállalók, hogy szokták-e használni munkahelyükön a közösségi oldalakat.
Az eredmények szerint a munkahelyi interneteléréssel rendelkező, körülbelül 1,5 millió magyar munkavállaló 26 százaléka legalább naponta egyszer vagy akár még többször, 29 százaléka pedig alkalmanként megnézi valamelyik közösségi oldalt. Azaz több mint 800 ezer magyar dolgozó, a munkahelyi interneteléréssel rendelkező összes munkavállaló 55 százaléka tölti munkaidejének egy részét facebookozással.
„Kutatásunkból kiderült, hogy főként a felsőfokú végzettséggel rendelkezők facebookoznak a munkahelyükön. Ez egyrészt természetes, hiszen közülük munkakörük miatt jóval többen hozzáférnek az internethez, másrészt viszont felveti azt a problémát, hogy pont a legjobban fizetett réteg tölti munkaidejét a közösségi oldalakon” – emeli ki Petrányi-Széll András, a Gateprotect magyar kommunikációs vezetője. Azoknak a munkavállalóknak, akik mindennap többször is felkeresik valamelyik közösségi oldalt, 63 százaléka férfi, 54 százaléka felsőfokú végzettséggel rendelkezik, 57 százaléka 30 év alatti és 51 százaléka budapesti. Ők a tipikus munkahelyi facebookozók.
A közösségi oldalak használata a munkahelyeken Németországban is jelentős kérdéssé nőtte ki magát az elmúlt években – emeli ki Stephan Ziegler, a Gateprotect fejlesztési vezetője. A hamburgi tűzfalgyártóhoz hasonlóan éppen ezért több német technológiai cég, közöttük például a G Data vírusirtógyártó is úgy döntött, hogy termékeinek funkcionalitását kibővíti a különböző weboldalakhoz történő hozzáférés korlátozásának lehetőségével. Ez a Gateprotect esetében azt jelenti, hogy a munkaadók tartalmi kategóriák és alkalmazások alapján is könnyen tudják korlátozni az internetelérést.
Petrányi-Széll András szerint miközben a munkavállalók elvárják, hogy munkahelyük szolgáltatásként biztosítsa a közösségi oldalakhoz való hozzáférést, a munkaadók még nem tanulták meg jól kezelni a problémát, és túlságosan szemérmesek a korlátozásokat bevezetni. A felmérésben a munkahelyi interneteléréssel rendelkező magyar munkavállalók mindössze 19 százaléka nyilatkozta, hogy azért nem látogatja munkaidejében a közösségi oldalakat, mert munkahelye már korlátozta a hozzáférést ezekhez.
Az 1000 fős kutatás teljes anyaga letölthető a Gateprotect weboldaláról. Az adatfelvételt és az elemzést a Gateprotect megbízásából az NRC piackutató végezte el.
Kapcsolódó weboldal: http://tuzfal.hu
Kapcsolódó cikkek
- A táblagépek vetnek véget a PC-korszaknak (1. rész)
- Google: a tanulóképes webes szolgáltatásoké a jövő
- Mostantól érezheted is, ha lájkolnak!
- Egymilliárd felhasználó a Facebookon!
- EricssonLab: egyre többen osztják meg közösségi oldalakon a tévében látottakat
- Az olasz kormányfőt paradicsommal dobálják a Facebookon
- Már több mint 83 millió hamis felhasználója van a Facebooknak
- Debütál a facebookos web-to-print alkalmazás
- Aktivizálja a nézőt az IPTV
- Káoszt okozott egy Facebookon meghirdetett buli
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
360 fokos felmérést készített az IAB az influencerpiacról
Kik, milyen platformokon és hányan követnek ma influencereket? Mennyire tartják őket hitelesnek, és hányan vásárolnak terméket ajánlásaikra? Milyen típusai vannak az influencertartalmat fogyasztóknak? És a piaci szakemberek vajon mennyire látják hatékonynak az influenceres együttműködéseket?
Csúcstechnológiás cukormonitorozó rendszert vezet be itthon a magyar 77 Elektronika Kft.
A száz százalékban magyar 77 Elektronika Kft. új generációs, folyamatos cukormonitorozó rendszert vezet be itthon. A hazai piacon úttörőnek számító, magyar nyelven működő, egybeépített szenzor-távadó eszköz az eddiginél sokkal felhasználóbarátabb megoldást biztosít a diabéteszesek számára, amely a nap 24 órájában folyamatosan méri a szöveti cukorszintet.
Toronyház nyolcszögletű prizma kialakítással és vízszintes elhelyezhetőséggel
A Thermaltake, a prémium PC-hardvermegoldások vezető márkája bejelentette a The Tower 300 mikro toronyházat. A The Tower sorozat az egyik legnépszerűbb termékcsalád, ami az ikonikus függőleges toronyház-kialakításáról ismert.
Magyar szakember nyerte az International Loyalty Awards „Év Embere” díját
Kecsmár Zsuzsa, az Antavo Loyalty Cloud társalapítója és stratégiai vezetője nyerte idén a nívós „Év Embere” díjat a Dubaiban megrendezett International Loyalty Awards-on.
Az Alba Regia Műszaki Felsőoktatásért Alapítvány elnyerte a Kyndryl Alapítvány támogatását
A Kyndryl Alapítvány, a Kyndryl filantróp ága bejelentette, hogy a magyarországi Alba Regia Műszaki Felsőoktatásért Alapítvány egyike annak a hét országból származó 11 nonprofit szervezetnek, amelyek a Kyndryl Alapítvány első támogatási körében adományban részesülnek.