Big

Itt és most cégépítés folyik

Vértes János, 2000. szeptember 1. 20:11
Nem telt el egy évszaknyi idő sem azóta, hogy tele voltunk az új portálok alakulásának, a sok százmilliós és milliárdos tartalomszolgáltatási befektetések bejelentéseinek híreivel, s máris egy új érában vagyunk: most jönnek a nagy integrált webmegoldások, az online üzletépítés teljes körét felvállaló integrált cégek, a B2B (business to business) üzletágba befektetett milliárdok...
Bevallom, az Index, az Interware, a Telnet, a Vianovo, a hazánkat is erősen érintő Globopolis áprilisi füst-fény-detonációs tűzijátéka után nem fogadtam volna arra, hogy a nyári uborkaszezon olyan B2B-bejelentésekkel kezdődik, mint a világ- és hazai nagyságokból összeállt két "e-piaci" beszerzési szövetség megalakulása, majd utána a német piacvezető Web-Solution cég magyarországi leányvállalatának bemutatkozása, s végül a sokakat meglepő, 16 millió dolláros alaptőkéjű Wallis-PSINet vegyesvállalat elindítása. Közben - ha nem is idehaza, de a nemzetközi színtereken - megindult az IBM is: egy sor olyan megoldást és szövetséget jelentett be az informatika General Motors jellegű cége, ami egyértelműen mutatja, hogy ebből a meccsből ők se maradnak ki.

A "marketplace", vagyis az első ilyen léptékű hazai B2B-üzlet bejelentője a Matáv, az OTP, az Andersen Consulting és a Compaq.

Nem éppen kispályások, állapítottuk meg akkor.

Szinte ki sem tették a játékosok a tétet, a másik térfélen máris elhangzott a kontra: a Hewlett-Packard, az Oracle és a PricewaterhouseCoopers által támogatott Elektronikus Beszerzési Központ arra törekszik, hogy elsőként kezdje meg működését Magyarországon mint az irodai termékekre és szolgáltatásokra szakosodott "business to business" piactér, azaz EPC (Electronic Procurement Center). A nagy nevek mellett itt elsőként figyelhettünk fel arra a tudatos cégértékteremtésre, a tőzsdei cég létrehozásának már az alapítás előtt megfogalmazott stratégiájára, amely a Wallis-PSINet közös cégénél, a Webigennél már a vezetőkiválasztásból is egyértelműen látszik: ehhez az e-világhoz nem számítástechnikusok kellenek, hanem az értékpapírpiacon otthonosan mozgó fiatal pénzügyesek. A júniusi újabb robbanásban a szakmai közvélemény kicsit kevesebb figyelmet fordított a GFT Web-Solutionnek a Webigen-sajtóparádé előtt egy nappal lebonyolított sajtótájékoztatójára, pedig az európai piacon is meghatározó cég nagyon hasonló integrációs elképzelésekkel szeretné meghódítani a magyar B2B-piacot, mint a Webigen.

Fél éve sokan még azt gondolták, hogy az interneten egy aprócska ötlettel hódítani lehet, három hónapja a kisebb, tőkeszegény internetes vállalkozások úgy hitték, néhány tízmilliós tőkebefektetéssel versenyképesek maradnak, ma pedig egy másodperc alatt árnyékba borítják a hatalmas internetes West End Cityk, Duna Plazák, Mammutok a kis internetes szatócsboltokat, mégpedig akkor, amikor azoknak még az aprópénzes forgalmuk sem indult be...

A Webigen vezérigazgatója el is árulja: nevük nem csupán a webnek és az igennek különféle nyelveken is kimondható, jól hangzó összetétele, hanem tudatosan bújtatták el benne a big szócskát. Itt és most milliárdokkal, névvel, marketinggel, stílussal a nagyságot kell sugározni, itt és most cégépítés folyik - apróbb földrengések keletkeznek a lépések nyomán.

Internet. Web! - mondja ma több száz befektetésre váró magyar cég vezetője, amikor az üzleti tervről kérdezik, és a néhány tíz- vagy akár néhány százmilliót hozó külföldi gyakran érdeklődik az iránt, hogy hát a B2B-vel mi lesz, ebbe az üzletbe nem akar-e belevágni a kedves webépítő... Nos, fontoljuk meg a választ, mert az elmúlt hónap "webigenjei" után erre nem feltétlenül igent várnak, lehet ez tesztkérdés is: ellenőrizni akarják, hogy ismerjük-e a piacot, tisztában vagyunk-e a lehetőségeinkkel...

Egy nyereséges webépítész

A GFT WebSolutions Kft., a német GFT Technologies AG százszázalékos tulajdonú magyarországi leányvállalata áprilisban jutott el a tavaly év végén megalakított magyarországi cég valódi felpörgetéséhez, és július elejére érezte a menedzsment elérkezettnek az időt arra, hogy a sajtóval is megismertesse a vállalatot.

A GFT Technologies AG Németországban piacvezető az integrált üzleti internetes megoldásokban, Európában a negyedik legnagyobb ilyen típusú cég, és Magyarországra is komoly ambíciókkal érkezett. Ráadásul azon kevés internetes vállalkozás közé tartozik, amely globálisan is nyereségesnek mondható, nem csupán a cégértéket növeli, akár veszteségek árán is.

Oros Péter magyarországi ügyvezető után a GFT cégcsoportot a legfőbb tulajdonos, Ulrich Dietz vezérigazgató mutatta be, majd Erwin Haller technológiai igazgató tartott előadást a trendekről, a cég által nyújtott megoldásokról. A GFT "interactive integration architect" szerepkörben fejleszt innovatív e-business megoldásokat.

Oros Pétertől megtudtuk, hogy a magyar vállalat három fővel indult, de ma már tízszeres, év végére pedig a mostanit is többszörösen felülmúló létszámmal szeretnék egyre nagyobb terveiket megvalósítani. A munkatársak egyelőre bedolgoznak az anyavállalat külföldi projektjeibe, de rövidesen nyilvánosságra hozhatók lesznek az első magyarországi referenciák is. Németországban a legfőbb partner a Deutsche Post, amely 16 százalékban tulajdonos a cégben.

A GFT forgalma igen dinamikusan növekszik, az 1998-as 40 millió márkával szemben tavaly már 115,5 millióra rúgott az árbevétel. A cég Dublintól Nizzáig, Zürichtől Hamburgig nemzetközi szolgáltatási hálózat kiépítésén fáradozik, amelynek jelenlegi legnyugatibb pontja New York, legkeletibb pedig Budapest.

Takarékos telefonálás - SMC EZ Connect NetPhone

Az SMC palettáján szereplő termékújdonsággal, az EZ NetPhone-nal nemzetközi és távolsági hívásokat a meglévő internet-hozzáférésen keresztül helyi tarifával lehet folytatni. Hagyományos telefonunkat a NetPhone-hoz csatlakoztatjuk, így nem szükséges PC a telefonáláshoz, sőt e módon mind internetes, mind hagyományos telefonkapcsolatot létesíthetünk, valamint telefonálás közben még szörfözni is lehet az interneten. Hagyományos telefonhívás kezdeményezéséhez egyszerűen csak tárcsázni kell a számot, internetes híváshoz a tárcsázás előtt meg kell nyomni az SMC gombot - a továbbiakban átjárókra vagy más szolgáltatásra nincs szükség. Az internetes telefonálás közben bejövő, a hagyományos telefonra érkező hívásokról jelzést kapunk (Incoming Call Notification), továbbá lehetőségünk van az internetes beszélgetésről a hagyományos telefonálásra való átváltásra. A Net2Phone Internet Server segítségével olyan partnerrel is létesíthetünk telefonos kapcsolatot, aki nem rendelkezik NetPhone-nal.

Az SMC EZ ConnectPhone-ját úgy alakították ki, hogy az önmagát konfigurálja, nincs szükség az internetszolgáltató speciális beállítására, csupán IP-címre.

Az összállítás részei még a Monitor a "Működő üzleti modell kell" a " A titokzatos harmadik " és a "Webre vágják a világot?" című írások.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14