Legszívesebben magunkat és szeretteinket fotózzuk – derült ki a Huawei kutatásából
A magyarok több mint kétharmada hetente legalább egy szelfit készít magáról – derült ki a Huawei több mint ezer fő részvételével végzett online felméréséből.
Legtöbben családjukat és saját magukat fényképezik, 21%-uk pedig kiskedvencével fotózkodik a legszívesebben. A kutatás szerint az okostelefon-tulajdonosok nyitottak a különböző extra szelfikészítési funkciók iránt: 40%-uk arcszépítő funkciót, filtereket és effekteket is rendszeresen használ.
A Huawei legújabb felmérésében arra kereste a választ, hogy milyen gyakran és milyen célból készítenek magukról szelfit a magyarok, kivel pózolnak a legszívesebben, illetve milyen extrafunkciókat és kamerát használnak a saját magukról készített képek készítésénél.*
A kutatásban megkérdezett felhasználók közel 40%-a válaszolta, hogy hetente legalább egyszer készít magáról szelfit, míg a szelfizés szerelmesei (13,3%) naponta akár többször is kattintanak. A válaszadók 22%-a csak havonta veszi elő telefonját, hogy saját magát fotózza, 7%-uk pedig még ennél is ritkábban, csupán évente használja okostelefonja előlapi kameráját.
A szelfizés csoportosan is élvezetes, ezt a megkérdezett felhasználók is igazolták válaszaikkal: a legtöbben (50,8%) családjukkal és barátaikkal fényképezkednek, illetve magukról lőnek fényképeket (37,8%), de a párokkal közösen készített szelfik is gyakoriak, a felhasználók mintegy 33%-a fotózkodik rendszeresen szerelmével. A szelfikészítés célja a többségnél (84,7%) kétségtelenül a saját szórakoztatás, ezt követi a közösségi médiában történő megosztás (47,6%), továbbá az üzleti profilon való publikálás lehetőségével is élnek páran; a megkérdezett felhasználók 3%-a posztolja rendszeresen szelfijeit üzleti, vagy reklámcélból.
A felmérés kitért arra is, hogy a userek milyen funkciókat preferálnak, vagy próbálnának ki a jövőben szelfikészítés során. Napjainkban az okoskészülékek kamerájában is alapfunkciónak számító filterek, valamint szűrők számítanak a legnépszerűbb extrának (54,6%), ezt követik az effektek (49%), majd a panorámafotó-funkció (42,3%). Érdekesség, hogy az arcszépítő és a 3D megvilágítási mód is nagy népszerűségnek örvend, előbbit a felhasználók 40,8%-a, míg utóbbit 36,5%-a használja rendszeresen, vagy próbálná ki a jövőben.
Nagy Ivett, a Huawei Technologies Hungary marketingvezetője a kutatás eredményével kapcsolatban úgy fogalmazott: „Kíváncsiak voltunk felhasználóink véleményére, hiszen az ő igényeiknek megfelelően fejlesztjük okostelefonjainkat a jövőben is. Jelenleg is számos extrafunkcióval kedveskedünk a szelfik szerelmeseinek: P20, P20 Pro és Mate20 lite csúcskészülékeinkben már mesterséges intelligencia által támogatott szépítő funkciók is segítik a minél jobb szelfiélményt.”
A Huawei felmérésből az is kiderült, hogy a válaszadók közel 40%-a vásárolna készüléket kizárólag előlapi kamerás (szelfikamera) extra funkciókért és minőségért. A szelfizőknek a kamera minősége rendkívül fontos, a megkérdezettek majdnem fele (43,5%) legalább 8 megapixeles, 35%-uk pedig legalább 16 megapixeles előlapi kameraminőséget vár el az alacsonyabb árkategóriájú okostelefonoktól is.
________________
* Az online felmérés 2018. augusztus 9. és augusztus 16. között zajlott 1111 felhasználó bevonásával. A felhasználók - az első kérdés kivételével - a válaszadásnál több válaszlehetőséget is megjelölhettek.
Kapcsolódó cikkek
- Vadonatúj AI kamerafunkciókat kapott a Huawei legfrissebb darabja
- A Huawei P20 Pro lett az idei év legjobb okostelefonja
- Ujjlenyomat-olvasóra esküsznek a magyarok
- Megérkezett Magyarországra a P20 széria legújabb darabja
- Nánási Pál mobilfotós tippjei
- Augusztusban új Huawei frissítés érkezik
- Először díjazott Huawei terméket az EHA
- Arcfelismerő funkció, FullView kijelző és erős akkumulátor már a belépő kategóriában is
- A Huawei legsikeresebb készülékcsaládja lehet az új P sorozat
- A tökéletes szelfi egyszerűbb, mint hinnéd
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban
A globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 45 százalékát adja az ipari tevékenység, így a klímacélok elérése érdekében kulcsfontosságú a szektor dekarbonizációja. A Schneider Electric a világ elsőszámú ipari szakvásárán, a Hannover Messén mutatta be azokat az innovációkat, amelyek lehetővé teszik az ipari szereplők számára a kibocsátásuk csökkentését és a termelési hatékonyságuk növelését.
A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra
Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán.
Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul
A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.
Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést
Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust* szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről** és szén-dioxid méréséről*** szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.