Online játékfejlesztői képzés indul
Világszinten 2,2 milliárd játékos tavaly közel 109 milliárd dollárt költött kedvenc kikapcsolódására. Az elképesztő méretű piac pedig egyre több gyakorlott játékfejlesztőt kíván – erre ad választ a már elérhető Unity játékmotor képzés, melynek keretében a NetAcademia online tanítja meg a résztvevőket a játékfejlesztésre.
A játékipari berkekben elismert NewZoo nemrégiben publikált riportja alapján a számítógépre, konzolra és mobilra készített játékok összbevétele tavaly megközelítette a 109 milliárd dollárt, amit 2,2 milliárd gamer produkált. Habár a piacot az olyan nagy stúdiók dominálják, mint például a GTA V-öt kiadó Rockstar Games, tavaly is számos sikert arattak a kisebb, akár néhány főt számláló játékfejlesztők. „Különösen a piac közel felét adó mobiljátékok esetében van relevanciája az akár csak 1-2 fős csapatoknak, ha kreativitásuk révén képesek újat mutatni a játékos társadalom számára. Az elmúlt években egyre komolyabb oktatási igényt tapasztaltunk, amit a munkaerőhiánnyal küzdő hazai, illetve magyarországi fejlesztőbázissal dolgozó játékstúdiók is generáltak – ezért döntöttünk a játékfejlesztői képzés elindítása mellett” – mondta Litkei Péter, a NetAcademia ügyvezetője.
Az online tanfolyamsorozat az egyik legismertebb játékmotor – a Unity – használatába vezetik be a résztvevőket. A tanfolyamot Fülöp Ádám tartja, aki nemrégiben csapatával megnyerte a Microsoft innovációs versenyét a GloveEye-jal; a megoldás egy speciális kesztyű és mobiltelefon párosítása révén lehetővé teszi, hogy a vakok és gyengénlátók bármilyen nyomtatott szöveget elolvassanak. „A Unity 10 éve jelent meg, és napjainkra letarolta a mobil játékfejlesztési piacot. Nagyon gyorsan fejlődik, élvezet vele a munka, ráadásul a Unity-ban készített játékok könnyen portolhatók Windows, Maces, de akár konzolos környezetre is, így egy játék sikere megismételhető más platformokon is” – mondta Fülöp Ádám, a NetAcademia Unity oktatója.
Mario újratöltve
A Unity tanfolyamok keretében 3D-s és klasszikus 2D-s platformer játékokat fejlesztenek a résztvevők. Előbbi esetében kb. 3 óra alatt egy autósverseny készül el mobiltelefonra, míg a kétdimenziós gyakorlatok során egy Super Mariohoz hasonló „mászkálos” játék születik majd a hallgatók kezei között mindössze néhány óra alatt. Ezt követik tematikában a többjátékos, virtuális és kiterjesztett valóság alapú játékok fejlesztéséhez szükséges ismeretek, míg a sort a csapatban való dolgozás, a verziókövetés, illetve a közösségi média integrációs lehetőségeinek ismertetése zárja. „Aki mindezt végigcsinálja, és időt is szán a gyakorlásra, lényegében piacképes játékfejlesztővé válik. Ezt egyébként a NetAcademia Certificate vizsgán bizonyíthatja is, melynek megszerzésével minősített Unity játékfejlesztővé válik” - tette hozzá Litkei Péter. A képzésbe egyébként – visszanézhető videók formájában – bármikor be lehet csatlakozni, az élő oktatások egészen szeptemberig tartanak.
Kapcsolódó cikkek
- Cipőfűző bekötése helyett kódolás?
- Rettegnek a munkaadók a Z-generációtól: van, ahol már 4 napos a munkahét
- A METU saját fejlesztésű játéka a HR tamagocsi
- A zokni-szandál a múlté, az inkognitó-mód nem
- Nem zsenikre, csak „informatikus-kőművesekre” lenne szükség
- Retro konzolok indíthatók böngészőből
- 20 éves a Tamagotchi!
- Az Alienware és a Dell új számítógépes játékrendszereket és kiegészítőket mutatott be
- Minden eddiginél erősebb, gamereknek fejlesztett portfóliót mutatott be a HP
- A világ legnagyobb képátmérőjével érkezik a Samsung első HDR-képes QLED gamer monitorja
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Több százezernyi forintnyi érték lapul az otthonainkban
Ha valakinek hirtelen nagyobb összegre van szüksége, akkor érdemes szétnéznie a lakásban, mielőtt a bankba rohanna hitelért. A fenntarthatóság jegyében ma már szinte azonnal készpénzzé tehetjük a nem használt eszközeinket, amivel nemcsak a családi kasszának teszünk jót, hanem a környezetnek is. Egy-egy fiókban vagy szekrényben lapuló mobiltelefon, laptop, tablet, esetleg fényképezőgép ára a több százezer forintot is elérheti ugyanis még használtan is.
Kirobbanó gaming teljesítmény az AOC 44,5″ OLED monitorjával
Az AGON by AOC – a világ egyik vezető gamer monitor* és IT-kiegészítő márkája – újabb csúcskategóriás OLED modellel bővíti a népszerű AGON PRO termékcsaládot. A 44,5″ hüvelykes (113 cm) AGON PRO AG456UCZD gamer monitor elmélyült játékélményt nyújt.
Átadták a Jedlik Ányos-díjat
Idén is átadták a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (SZTNH) egyik legrangosabb díját, a Jedlik Ányos-díjat, amely a kimagaslóan sikeres feltalálói tevékenység, valamint a kiemelkedő színvonalú és hatékonyságú iparjogvédelmi munkásság elismerését szolgálja. A Magyar Nemzeti Múzeumban kiosztott díjat ezúttal két vegyészmérnök, egy építőmérnök, egy villamosmérnök és egy szellemitulajdon-védelem területén tevékenykedő szakember kapta.
Spinoff Extra: topvezetőktől tanulhatnak a hallgatók a Széchenyi István Egyetemen
A Spinoff Klub a győri Széchenyi István Egyetem nagy sikerű közösségépítő, innovációgazdasági programsorozata, amelyen meghívott előadók panelbeszélgetés keretében tárgyalják meg a legfrissebb technológiai trendek üzleti vonatkozásait. A mostani félévtől a brand újabb rendezvénnyel bővül: a Spinoff Extra során sikeres topmenedzserekkel ismerkedhetnek meg az érdeklődők – elsőként, március 20-án, szerdán dr. Szászi István, a Robert Bosch Kft. ügyvezető igazgatója lesz a vendég.
Az ABB segíti a Feröer-szigetek zöld energiára való átállását
Az ABB folytatja együttműködését a SEV-vel, a Feröer-szigetek fő villamosenergia-termelőjével és -elosztójával. Az együttműködés keretében az ABB innovatív szinkronkompenzátor (SC) technológiát szállít, amellyel javítható az villamosenergia-hálózat stabilitása, ami napjainkban egyre nagyobb jelentőséggel bír, mivel a szigeteken fokozatosan leállítják a fosszilis tüzelésű erőműveket, és megújuló energiaforrásokon alapuló áramtermelésre állnak át. A legújabb fejlesztés keretében a harmadik SC-egységet az északkeleti Borðoy szigetén telepítik, ahol ez a berendezés mintegy 5000 ember helyi áramellátását fogja javítani.