Valentin-napi szokások a netről

forrás: Prím Online, 2014. február 14. 10:26

Február 14-e Szent Bálint napja, Valentin-nap. Szent Bálint püspök a 14. században vált a jegyesek, fiatal házasok védőszentjévé Angliában és Franciaországban. Magyarországon a 90-es években terjedt el, mára jelentős kereskedelmi lehetőséget látnak benne a hazai áruházak is. A CitroMail.hu közel 8000 felhasználót kérdezett meg Valatin-napi szokásikról.

A friss kutatásából kiderült, hogy a hazai internetezők fele ünnepel a szerelmesek napján. Természetesen a 20-29 évesek körében a legnépszerűbb az itthon máig újdonságnak számító szerelmesek napja. Az e-mail szolgáltató elemzése bizonyította, hogy ugyan annyi férfi ünnepli a különleges napot mint nő. Valódi különbség az iskolázottság terén van: az alacsonyabb iskolai végzettségűek körében 33%-kal többen tartják meg a Valentin-napot, mint az egyetemet végzettek.

 

A Valentin-nap világszerte jó alkalom egy-egy szerelmi vallomáshoz. Az élőszó mellett egyre többször írjuk le a bűvös „szeretlek” szót e-mailben vagy sms-ben. „Valentin-nap környékén a felhasználók nem csak programlehetőségeket, éttermeket és ajándékötleteket keresnek az interneten, de sokan e-mailben vallanak szerelmet is. Elemzéseink szerint a 20 éven aluliak több mint harmada ilyenkor e-mailben árulja el érzéseit, több mint ötödük pedig döntött már úgy, hogy e-mailben szakít párjával.” - mondta Rácz István, a Sanoma Media Zrt. marketingvezetője. Az internetezők közül a nőkre inkább jellemző az e-mailes szerelmi vallomás, a férfiak közül többen teszik ezt sms-ben. A boldog pillanatok mellett amúgy a nők többször szakítanak sms vagy e-mail útján, mint a férfiak.

 

A kutatás ezzel kapcsolatban azt is bizonyította, hogy a digitális szerelmi vallomás jóval népszerűbb a felsőfokú végzettséggel rendelkező körében. Az sms-ben szakító fiatalok között emellett egyértelműen többen vannak azok, akik okostelefonnal rendelkeznek.

 

A kereskedők számára legfontosabb eleme a jeles napnak az ajándékvásárlási láz. A magyarok 63%-a a párján kívül nem küld másnak ajándékot ilyenkor, de a 19 éven aluliak közel háromnegyede ilyenkor másnak is szán apró figyelmességet.

 

A CitroMail.hu kutatása szerint Valentin-nap estéjén a hazai férfiak leginkább Eszenyi Enikővel, Katalin hercegnővel, Jakabos Zsuzsával, vagy Nótár Maryval vacsoráznának.

 

Az internetező nők legszívesebben Csányi Sándor színészt, Ferenc pápát, Kásás Tamást vagy David Beckhamet választanák vacsorapartnerül ezen az estén. Érdekes, hogy azok, akik Mark Zuckerberggel, David Beckhammel, Scarlett Johanssonnal, Miley Cyrusszal vacsoráznának, jóval magasabb arányban használnak okostelefont. Ferenc pápa rajongói viszont jellemző módon hagyományos mobiltelefont használnak.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Fujitsu új platformmal ösztönzi a partneri együttműködést

A Fujitsu bemutatta SELECT Partner Programja fejlődésének következő lépését: az Ecosystem Platformot. A partnerek adatvezérelt korszakban való boldogulását segítő platform olyan dinamikus teret bocsát rendelkezésre, ahol az ügyfelek meglévő és új partnerekkel együttműködve innovációkat hozhatnak létre és új üzleti értéket teremthetnek. A platform funkcióival a partnerek többféle szinten léphetnek interakcióba: népszerűsíthetik saját értéknövelt megoldásaikat és innovációikat vagy „kihívásokat” hirdethetnek meg a partneri együttműködésben lebonyolítandó, új ügyfélprojektekhez.

2020. november 26. 13:34

Home office kérdés: lapostévé vagy projektor?

A háztartások egyre jobban felfedezik, a vállalkozások viszont kevéssé élvezik a projektorok nyújtotta vizuális élményeket. Ennek megfelelően a home office terjedése felemásan hatott a gyártók bevételeire. Pedig a projektor egy bizonyos képméret felett üzleti felhasználás esetében is ár-érték arányt nézve egyértelműen olcsóbb megoldás a modern televízió készülékeknél.

2020. november 26. 12:21

Hasít a technológiai szektor, gondban a telekommunikációs és a médiaipar

A telekommunikációs, média- és technológiai cégek (TMT) november elején vizsgált pénzügyi eredményei, illetve tőzsdei értékelései vegyes képet mutatnak, de néhány trend kiolvasható belőlük. A technológiai cégek értéke folyamatosan nő, miközben a telekommunikációs és médiaipari szektorban még mindig nem látszik a fény az alagút végén. A kilátásokat nagyban befolyásolják a COVID-19 elleni hatásos oltóanyagokról szóló hírek.

2020. november 26. 10:59

Piacképes online tanfolyamok 2020-ban

A koronavírus miatt jelentősen megnőtt a kereslet az online tanfolyamokra, és a felnőttképzők is gyorsan reagáltak a megnövekedett igényekre.

2020. november 26. 09:55

Az automatizálás lehetőségei a tudomány és a kutatás területén

Együttműködő robotok vagy más néven kobotok további automatizálási lehetőségeket teremtenek a tudomány és a kutatás területén. Jellemzőjük, hogy szűkös termelési területen, emberek közvetlen közelében is képesek a munkavégzésre, a feladatok és új feladatokra történő átcsoportosítás gyors kivitelezésére, valamint intuitív a programozásuk és a kezelésük. Képesek laboratóriumi elemzések, tesztek, kiszedés és beillesztés (pick and place) valamint gépkiszolgálási folyamatok támogatására kis- és nagyméretű laboratóriumokban egyaránt.

2020. november 25. 19:57

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hazánkban elsőként továbbított röntgenfelvételt egy diák 5G-n keresztül

2020. november 24. 12:01

A virtuális térben is nagyszabású startup találkozót szervezett a Hiventures

2020. november 21. 10:18

Robbanhat itthon év végén az e-kereskedelmi forgalom

2020. november 12. 15:52

EasyBID – a hirdetési bevételek növelése automatikusan

2020. november 2. 10:45
online sportfogadás