A Facebook megvette a WhatsAppot
A Facebook eddigi legnagyobb felvásárlását hajtotta végre: megvette a WhatsAppot. Az Instagramhoz képest 16-szor nagyobb összeget fizetett a szolgáltatásért.
19 milliárd dollárért vásárolta meg a Zuckerberg-birodalom a WhatsApp üzenetküldő szolgáltatást, melyből 4 millió dollárt készpénzben, 12 milliárdot részvényekben fizettek ki. A további 3 milliárd egy részvénycsomagot takar, melyhez a korábbi tulajdonosok a felvásárlás befejeztével jutnak majd hozzá.
Mark Zuckerberg elmondta, hogy a WhatsApp az egyetlen olyan széles körben használt alkalmazás, ahol nagyobb az elköteleződés, mint saját szolgáltatásában, és az emberek nagyobb százaléka használja naponta, mint a Facebookot. Ezért érdemes volt inkább kiiktatni a konkurenciát, és előnyükre kovácsolni az app népszerűségét.
Jelenleg a WhatsAppnak 450 millió aktív felhasználója van (havi szinten), Zuckerberg azonban reméli, hogy a következő néhány évben ezt sikerült 1 milliárdra feltornászniuk.
A szolgáltatásnak többféle változata van régiókat tekintve is. Indiában például hagyományos (feauture) telefonokra is elérhető, mint például a Nokia Asha készülékekre. A szolgáltatás első körben ingyenesen használható, egy év után kell csak fizetni 99 centet évente. Ám az sem egy hatalmas összeg, tekintve, hogy bárkivel ingyen kapcsolatba léphetünk, aki szintén használja az appot.
Zuckerberg úgy nyilatkozott a felvásárlással kapcsolatban még, hogy a mostani beruházás illeszkedik a Facebook küldetéséhez az internet.org kampány kapcsán. A Facebook feje arra törekszik, hogy a világ nagy részén biztosított legyen az internet-ellátottság, mert a kapcsolattartás mindenkit megillető jog.
Azt is hozzátette, hogy a WhatsAppal nem a Facebook Messengert kívánják helyettesíteni, hiszen mindkét szolgáltatás másfajta helyzetekben használják az emberek.
Forrás: Mashable.com
Kapcsolódó cikkek
- Az Apple és a Google küzd a Flappy Bird klónok ellen
- Eladták a Vibert
- Januárban több mint 10 millió androidos alkalmazást azonosítottak
- A Windows teret engedne az Android alkalmazásoknak
- Tíz nap alatt közel 9000 háztartás választotta az Xprime szolgáltatást
- Átalakul a Twitter
- Ismét lesz BeeSmarter csapatverseny
- A Facebook adminok „lelepleződnek”
- A SEA szülinapi ajándéka a Facebooknak
- MIXELEK – a Cartoon Network és A LEGO közös terméke
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái
A Red Bull Basement kezdeményezés a bolygó ifjú koponyáinak ad lehetőséget, hogy kibontakoztassák ötleteiket, ezzel pozitív hatást gyakorolva világunkra. Az egyetemista versenyzők idén a mesterséges intelligenciát is segítségül hívhatják kiemelkedő innovációik megvalósítása érdekében.
Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül
Rengeteget internetezünk, leginkább okostelefonon, és minden második fiatal napi 2-3 órát tölt el chateléssel – derül ki a Yettel országos, reprezentatív kutatásából. Bár minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy gyakrabban használja mobilon az internetet, de még az X generáció 85 százaléka is naponta többször felmegy a netre. A legnépszerűbb közösségi platform továbbra is a Facebook, de a Z generációsok körében a TikTok és az Instagram is hódít.
Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem
Idén nyáron a hazai webshopok 4 százaléka kínált valamilyen terméket előfizetéses formában, azonban az adatok szerint ez az arány két-három éven belül várhatóan 23 százalékra nő. Az, hogy közel ötszörösére nőhet az előfizetéses vásárlást kínáló webáruházak száma, jól mutatja a piacon zajló jelentős változásokat – ismertette a Visa támogatásával készült friss kutatásának* eredményeit a Shoprenter.
Ezek a MI legnagyobb veszélyei az oktatásban
Két szemeszteren keresztül kísérelték meg matematikai kurzusaikon ChatGPT-szerű mesterséges intelligencia használatát a Corvinus oktatói: diákjaik mindvégig szabadon használhatták feladataik elkészítéséhez, sőt, vizsgáikhoz is a MI-t. Az eredmény a két oktatót is meglepte: csökkent a hallgatók motivációja és a csoport általános tudásszintje, valamint jobban kiéleződtek a hallgatók közötti társadalmi egyenlőtlenségek is.
Techóriások özönlöttek a Városligetbe
Az AI Summit 2024 grandiózus eseményként vonzotta a mesterséges intelligencia iránt érdeklődőket a Városligetbe szeptember 9-én és 10-én. Az Indamedia kiadó által szervezett konferenciára a jegyek már az indulást megelőző napokban elfogytak – a rendezvény két napjára közel 3000-ren léptek be. Itt az AI-t gyakorlatilag minden aspektusból megközelítették, és olyan nemzetközi technológiai nagyágyúk is képviseltették magukat, mint a Microsoft, az Amazon, a Google, de még a Financial Times is.