Majdnem minden tízéves internetezik Németországban
Majdnem minden tízéves használja Németországban az internetet, és az okostelefon az egyik legfontosabb kommunikációs eszköz a gyerekek körében egy hétfőn ismertetett felmérés szerint.
A német informatikai cégek szövetsége (Bitkom) megbízásából készült vizsgálat szerint a 6-7 évesek körében 76 százalék a legalább alkalmanként internetezők aránya, és a tízéves korosztályban már szinte mindenki, 94 százalék internetezik.
A tízévesek átlagosan 22 percet, a 16-18 éves korosztály tagjai pedig majdnem két órát - 115 percet - töltenek el internetezéssel naponta. A kisebbek főleg videókat néznek meg, vagy online játékokkal játszanak, és az életkor emelkedésével a tartalomfogyasztás mellett egyre nagyobb a szerepe a kommunikációnak, a közösségi portáloknak és a kapcsolattartást szolgáló alkalmazásoknak.
Az okostelefon a tíz éven felüli gyerekeknél mindennaposnak számít, a 12-13 éves korosztályban már 85 százalék a piacon alig néhány éve megjelent készüléktípussal rendelkezők aránya, és a 16-18 éves korosztályban az okostelefon az első számú eszköz a hozzáféréshez: ebben a korcsoportban az internetezők 89 százaléka okostelefonnal, illetve okostelefonnal is használja a világhálót. A második helyen a notebook áll 69 százalékkal, a harmadik a személyi számítógép 52 százalékkal. A táblagép egyelőre kevéssé fontos, a felmérésben megkérdezett 16-18 évesek 26 százaléka mondta, hogy használ táblagépet internetezéshez.
Az életkor emelkedésével egyre sokszínűbb az internethasználat, és a 16-18 évesek már nagyjából megegyező arányban használják a világhálót tartalomfogyasztásra, kommunikációra és tájékozódásra. Ebben a korosztályban 85 százalék szokott videókat, filmeket nézni és 80 százalék hallgat zenét az interneten, míg 85 százalék közösségi portálok, 76 százalék pedig üzenetküldő és csevegőszolgáltatások révén baráti, rokoni kapcsolatokat ápol, és 83 százalék keres a tanuláshoz, munkához szükséges információkat.
A közösségi portálok, kapcsolattartást szolgáló alkalmazások használata 10-11 éves kortól fordul elő. A 12-13 éves korosztályban 42 százalék, a 14-15 éveseknél 65 százalék, a 16-18 éveseknél 85 százalék a használók aránya. A legnépszerűbb a WhatsApp, a Facebook és a Skype, utánuk a Google+ és az Instagram következik.
A felmérés alapján a német fiatalok nagy többsége tudatosan viszonyul a magánszféráját érintő adatokhoz, ami főleg a szülői iránymutatásnak tulajdonítható - emelte ki a kutatás berlini bemutatóján Dieter Kempf, a Bitkom elnöke. A 16-18 éves korosztályban 88 százaléka ügyel arra, hogy milyen információkat oszt meg magáról, és a megkérdezettek 80 százaléka számolt be arról, hogy a szülők szokták kérni arra, hogy lehetőleg ne közöljön túl sok magánjellegű információt az interneten.
A családi nevelés mellett fontos az iskola is, emelte ki a Bitkom vezetője. A szervezet javaslata szerint be kell emelni a közoktatási tantervekbe az internet-használati kompetencia kialakítását és fejlesztését.
Képek: expatchild.com; mathandreadinghelp.org
Kapcsolódó cikkek
- Interaktívak és hiperaktívak a tévé előtt
- Az Android mindent visz
- Deloitte: 2014 az okos eszközök éve lesz
- A traktor és a Simson motor a legmenőbb a Jófogáson
- Mobilappal adni-venni
- 2019-ig háromszorosára nőhet az okostelefon-előfizetések száma
- Amerikában az Apple lekörözte a Samsungot
- Magunk után is kutatunk a Google-n
- A neten női táskát vásárlók egyhatoda férfi
- Telenor Okostelefon Akadémia – fókuszban a játék
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul
A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.
Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést
Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust* szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről** és szén-dioxid méréséről*** szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el
A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony, mesterségesintelligencia (AI)-alapú funkciókkal rendelkeznek, amelyek minőségibb otthoni szórakozást kínálhatnak.
Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz
Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.