Kiváltságok a német utakon az elektromos autóknak
A Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) című lap hétfői beszámolója szerint a német közlekedési minisztérium és a környezetvédelmi tárca javaslatot készített az elektromos meghajtású autók népszerűségének növelésére, és a tervezet még a nyáron a kormány elé kerül, az új szabályokat pedig várhatóan 2015 februárjában vezetik be.
A nagykoalíció pártjai – a konzervatív CDU/CSU pártszövetség és a szociáldemokrata SPD – a tavaly őszi kormányalakítási tárgyalásokon abban egyeztek meg, hogy az elektromos autók terjedését nem anyagi ösztönzőkkel, hanem a használat megkönnyítésével serkentik. Ennek alapján a tervezet a közlekedési szabályok módosítását irányozza elő. Egyebek között azt tartalmazza, hogy az illetékes tartományi hatóságok az elektromos autók számára ingyenes parkolóhelyeket jelölhetnek ki, engedélyezhetik a buszsávok használatát, és felmentést adhatnak a zajvédelmi vagy levegőtisztaság-védelmi célból elrendelt behajtási tilalom vagy forgalomkorlátozás alól.
A német autóipari szövetség (VDA) – amely régóta szorgalmaz ilyen kiváltságokat, és adókedvezményeket is sürget a céges autóként használt elektromos kocsikra – alapvetően elégedett a javaslattal, de a szervezet elnöke kételkedik abban, hogy a hatóságok élnek is az új lehetőségekkel. Matthias Wissmann a FAZ-nak elmondta, hogy a könnyítések mind benne lesznek a törvényben, de az önkormányzatok csak a töredékét vezetik majd be.
A tömegközlekedési vállalatok nem örülnek a tervnek, egyebek között attól tartanak, hogy a buszsávokat elözönlő elektromos kocsik csökkentik a közösségi közlekedés előnyét az autós közlekedéssel szemben. A főleg városi közlekedésre használt elektromos autónak „két fő hátránya van: szabad sáv kell neki és szabad parkolóhely, nálunk Berlinben viszont mindkettőből hiány van” - mondta Sigrid Nikutta, a berlini tömegközlekedési vállalat (BVG) igazgatótanácsának elnöke.
A német kormány terve azt a célt szolgálja, hogy az elektromos autók száma 2020-ra elérje az egymilliót az országban. Jelenleg csupán 12 ezer elektromos meghajtású kocsit és 85 ezer hibrid autót tartanak forgalomban, ami a 43,9 milliós németországi gépkocsiállomány mindössze 1,6 százaléka.
Kép: bloomberg.vcom, zimbio.com,
Kapcsolódó cikkek
- Hamis szoftvereket talált négy autószerelő műhelyben a NAV
- Az ABB együttműködik a Fejlesztési Minisztériummal a hazai elektromos autózás fejlesztésében
- Jövőre kezdik meghódítani az angol utakat a vezető nélküli autók
- Okosautókat fejlesztenek Kínában is
- „Okos biztonsági öv”, nehogy elaludjon a sofőr
- Elektromos autóba ülteti dolgozóit az SAP
- Tesztelési fázisban az eCall rendszer
- A Google autója önmagát vezérli
- A Windows is autóba ülne
- Jönnek a vezető nélküli autók
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ABB E-mobility leszállította az egymilliomodik EV-töltőt
Az ABB E-mobility bejelentette, hogy leszállította az egymilliomodik elektromosjármű-töltőjét, ami a legújabb mérföldköve a vállalat azon távlati céljának, hogy az intelligens és megbízható töltési megoldások folyamatos fejlesztésével lehetővé tegye a kibocsátásmentes jövőt.
4 éven belül átveszik a vezetést az elektromos járművek Európában
Az elektromos és plug-in hibrid autók értékesítése Európában már 2027-re meghaladja az összes többi motortípus forgalmát, amivel a kontinens beelőzi az Egyesült Államokat és Kínát is – derül ki az EY nemzetközi elemzéséből. A tanulmány szerint 2040-re a belső égésű motorral hajtott járművek aránya az összes eladás kevesebb mint 1 százalékára zsugorodik világszerte.
Újabb szuperautóra gyárt gumiabroncsot a Bridgestone
A Bridgestone a Lamborghini Huracán STO, EVO és Tecnica modellek után a Huracán Sterrato egyetlen és kizárólagos gumiabroncs-partnere: a vállalat a világ első, V10-es motorral és összkerékhajtással, terepjáró és téli felszereléssel ellátott szupersportkocsijához biztosítja az úttörő és egyedi Bridgestone Dueler All-Terrain AT002 gumiabroncsot.
A sebesség szerelmesei ezt imádni fogják – új Firestone Firehawk Sport abroncsok
A Firestone legújabb, kimondottan a sportosan vezetők igényeire fejlesztett, nagy teljesítményű nyári gumiabroncsa erős tapadást nyújt nedves, és kiváló fékezést száraz útfelületen*, mindezt elfogadható áron.
Díjazták a Continental vezetőfelismerő kijelzőjét a CES-en
A Continental technológiai vállalat a CES 2023 kiállításon mutatja be ívelt ultraszéles kijelzőjét (Curved Ultrawide Display). Az „ultraszéles” 1,29 méteres szélességet jelent és a kijelző a két A-oszlop között terül el. A 47,5 colos TFT-kijelzőt több mint 3000 LED világítja meg egy 7680x660 pixeles aktív területen. A mátrix-háttérvilágítás kiváló, nagy kontrasztú képminőséget eredményez, és lehetőséget kínál a képernyő azon részeinek elsötétítésére, amelyekre nincs szükség. Ez a helyi fényerőszabályzó technológia energiát takarít meg, és növeli az olvashatóság szintjét.