A közösségi média szétveri az étkezési kultúrát

MTI Sajtóadatbank, 2014. október 26. 13:21

Az internetet használó felnőttek 49 százaléka főzött már közösségi felületről, 40 százalékuk pedig készített ételt weboldalról, applikációból vagy blogokból vett recept alapján. A The Hartman Group felmérése szerint a felnőttek 46 százaléka már rendszeresen online felületről főz, tehát ki sem nyomtatja az interneten fellelt recepteket.

A receptneked.hu felmérése szerint a magyar netezők körében is hasonló a tendencia. A receptoldalt használók harmada már mobilkészülékekről érkezik, míg egy évvel ezelőtt ez az arány tíz százalék alatt volt. Természetesen használatban vannak még a „régi források” is.

Nyilvánossá lett az ételünk

A közösségi média és az internet az étkezési kultúránkat is teljesen felforgatja. Egy friss felmérés kimutatta, hogy a 18-24 év közöttiek 54 százaléka lefotózza, amit éppen eszik, 39 százalékuk ki is posztolja, így például percenként akár 90 új ételt ábrázoló fotót töltenek fel az Instagramra. Ezt segítik az ételmegosztó alkalmazások, mint a Burpple, Foodspotting és a Snapdish.

 



„Korábban a nemzetiségi hagyományokat és a családi tradíciókat követtük egy étel elkészítésekor, és az elkészült ételeinket egy asztalt körbeülve fogyasztottuk el. Ezzel ellentétben ma a közösségi média új ízeket, hagyományokat és lehetőségeket hoz, az élelmiszerek receptje pedig több csatornán jut el hozzánk, beleértve az éttermeket és az online csatornákat is” – vázolta Blaine Becker a felmérés vezetője.

 

A Facebook társaságában, egyedül étkezünk

 

Az étkezések eközben egyre magányosabb alkalmakká válnak. Az Egyesült Államokban a felnőtt népesség csaknem fele étkezik egyedül rendszeresen. A The Hartman Group tanulmányában kimutatta, hogy a társaság hiányában a közösségi oldalak használata egyre inkább beszivárog az étkezőasztalra, hiszen az amerikaiak közel egyharmada folyamodik hozzájuk, miközben étkezik, és ugyanez az adat 47 százalék az Y generáció tagjai körében.

 

Recepteket és technikákat tanulunk tévéműsorokból, weboldalakról, blogokból és online videókból, és elfogadottá vált, hogy számítógépek, telefonok és televíziók társaságában étkezünk, valamint egyedül és asztal nélkül.



Az étel státusszimbólum

 

Az étkezés mindig a társadalmi kultúra fontos része volt, és az étkezésünk módja tükrözi az osztálybeli, nembeli és generációs jellemzőinket is. Az étel azonban mára a státus jelzője lett, gyakorlatilag valutává vált, amellyel online megvásárolhatjuk a társadalmi státusunkat.

 

Így az étkezés a szükséges napi rutinból egyre inkább versenysporttá válik. A gyakorlott étteremlátogatók egyre inkább az alkalmi éttermeket keresik, amelyek egyre újabbak és divatosabbak, hogy a közösségi oldalakon keresztül emeljék a személyes ázsiójukat. Akad olyan ember, aki rendel egy ételt, hogy megegye, majd egy másikat, hogy lefényképezze.



hirado.hu

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Közös pályázatot hirdet a Vodafone és a Kreatív

A Vodafone Magyarország és a Kreatív közös pályázatot hirdet Ready névvel, melynek célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat és magánszemélyeket, akik alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték kihívásaikat– „readyk”, azaz felkészültek, bármit is hoz a holnap. Az értékes tárgyi nyeremények mellett a fődíjas pályázók nagyértékű kurzus-részvétellel és tanácsadással is gazdagodhatnak, a beküldött pályamunkákat mindkét kategóriában neves zsűri értékeli majd. 

2020. augusztus 13. 18:10

Felkészült az iskolakezdésre a Telenor Hipersuli

Fontos társadalmi céllal, a digitális tudatosság terjesztésével összekapcsolódó kereskedelmi ajánlattal és új TudatosNet videó-sorozattal segíti a Telenor a szülőket és a gyerekeket a tanévkezdésben. A tudatos, biztonságosabb internetezés alapjait bemutató kisfilmek olyan aktuális témákat járnak körbe és adnak gyakorlati tanácsokat, mint például a csevegőalkalmazások tudatos használata, az online zaklatás, vagy a digitális szülői felügyelet. A most elindult HiperSuli ajánlat pedig egyszerre gondoskodik a tanuláshoz szükséges otthoni mobilnetről és tabletről, valamint a szülők és gyermekek digitális tudatosságáról is. 

2020. augusztus 13. 16:37

Az időtlen szépség a részletekben rejlik

Az MMD, vezető képernyő specialista és a Philips monitors márka licencpartnere bemutatja az új Philips 279C9 LCD képernyőt, a 27 hüvelykes (68,47 cm) monitort, amely a legmagasabb termelékenység és a legjobb felhasználói élmény érdekében még a legambiciózusabb elvárásoknak is megfelel. A 279C9 modell kivételes dizájnja elnyerte az iF Design Award 2020 és a Red Dot winner 2020 díjakat.

2020. augusztus 13. 13:39

Új technológiával fejlesztenek a webshopok

Az utóbbi években Magyarországon is általános jelenséggé vált az internetes vásárlás, mégis rendszeresek az olyan visszatérő kifogások, amelyek miatt sokan még ma is félnek online rendelni. Jellemző például, hogy a látogatót azért nem győzi meg a termék, mert a látott kép alapján nem tudja eldönteni, vajon az megfelel-e az ő személyes igényeinek. Erre ad választ egy világszerte elterjedőben lévő fotótechnológia, amely a webshopok üzemeltetőinek és a vásárlóknak is segítséget nyújt.

2020. augusztus 13. 10:54

Kibervédelem egykor és ma: a gépek forradalma

A kétezres évek elején még főként vírusokkal és trójai programokkal támadták a vállalatokat a kiberbűnözők, de folyamatosan szélesedő repertoárjukban egyre szofisztikáltabb módszerek jelentek meg, köztük például az adathalászat. Ezért az informatikai rendszerek védelméről gondoskodó eszközöknek is lépést kellett tartaniuk a változásokkal. Így lett húsz év alatt a különálló elemző és monitorozó szoftverekből átfogó megoldás, amelyet ma már gépi tanulási képességek is támogatnak, hogy minden gyanús tevékenységre azonnal fény derüljön. A Micro Focus szakértői most bemutatják ezeknek az eszközöknek a teljes evolúcióját.

2020. augusztus 13. 09:41

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Early Bird kedvezménnyel indul ‘Az Év Honlapja’ pályázat

2020. augusztus 13. 14:58

Az EU rendkívüli forrásokat biztosít a SZTAKI vezetésű nemzetközi COVID-projektre

2020. augusztus 13. 12:16

Új energiacímkék jönnek a háztartási gépekre

2020. augusztus 4. 16:36

Online sportfogadás Magyarországon

2020. július 23. 20:39
online sportfogadás