Vezető nélküli autó prototípust mutatott be a Mercedes
Az idei CES-en számos újdonsággal találkozhatnak az érdeklődök, többek között a Mercedes önjáró autójának prototípusát is megtekinthetik. A jármű nem csak technológiai szempontból keltheti fel a figyelmet, hanem kialakítása is vonzza a tekintetet.
A Mercedes a CES-en mutatta be a nagyközönségnek önjáró autóját. A Mercedes-Benz F015 Luxury in Motion névre keresztelt jármű számos szenzorral, kamerával van felszerelve, valamint radar rendszerrel, hogy nyomon kövesse, merre tart éppen.
Az autó belsejében egy kapszula található lekerekített ülésekkel egymással szemben. Ide ülhetnek az utasok. Ha valaki pedig szeretné maga irányítani a járművet, megteheti: a kormánykerék elérhető.
Számos autóipari piaci szereplő jelen van a Las Vegas-i CES-en, és beszámolnak a lépéseikről az önjáró autók terén. Azonban egyelőre még egyetlen modell sem kapható kereskedelmi forgalombab. A technológia még nem áll azon a szinten.
Raj Nair, a Ford technológiai vezetője szerint nem elég egyetlen navigációs eszközt beszerelni az ilyen autókba. Elmondása alapján legalább kettő másikra is szükség van, ha netalán az első feladná a harcot.
A Mercedes elmondta, hogy önjáró autójuk 2030-ig biztosan nem lesz elérhető. Ennek gyakorlati okai vannak. Az árak egyelőre még nagyon magasak, ugyanis drágák azok a megoldások, technológiák, melyeket az autóba szerelnek.
Forrás: Venturebeat.com
Kapcsolódó cikkek
- Minden, ami CES
- 5K monitorral dobbantott a HP a CES-en
- A Lenovo innovatív PC-eszközökkel is készült a CES-re
- A Sony bejelentette újdonságait a CES kiállításon
- NVIDIA Tegra X1 mobilchip 1 teraflopos teljesítménnyel
- A legújabb ThinkPad X1-gyel ünnepli a Lenovo a százmilliomodik ThinkPadet
- Új matricatípusok is elérhetők lesznek január elsejétől
- Új böngészőt kaphat a Windows 10
- Továbbfejlesztett LG webOS 2.0 Smart TV platform a CES-en
- Robotokkal és drónokkal árasztja el a világot a CES 2015
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Elismert nyári gumiabroncsteszten nyert a Bridgestone Potenza Sport
A Potenza Sport 2021-es megjelenése óta már kilenc dobogós helyezést ért el különböző megmérettetéseken. Idén, a dicsőséglistát kibővítve az Auto Zeitung 2023-as nyári gumiabroncstesztjén megosztott első helyezettként állhatott fel a dobogóra.
Fenntartható anyagok a gumiabroncsgyártásban
Az autóabroncsok kerekek, feketék és gumiból készülnek. Azonban, ha közelebbről megnézzük őket, láthatjuk, hogy rendkívül összetett termékek agyártás során felhasznált különféle anyagok kölcsönhatásának köszönhetően. Az utóbbi időben a Continental anyagszakértői és gumiabroncsmérnökei szép csendben forradalmasítják a területet. A terveik szerint legkésőbb 2050-re valamennyi gumiabroncsukat fenntartható alapanyagokból fogják előállítani.
A Maserati a GT-bajnokságban tér vissza a versenyzés világába
Az olasz luxusautó-márka az MC20-as sportkocsi GT2-es versenyautó-változatával tér vissza a versenyzés világába. A GT-bajnokságon debütáló modell tesztelése már megkezdődött: a GT2 a Párma melletti Autodromo Varano de’ Melegari versenyautópályán tartott shakedown teszten mutatkozott be először. A tesztelés egy eseménysorozat előfutára, amely a júniusi, Belgiumban szervezett 24 órás Spa-i versenyen aktuális, hivatalos modellbemutatót előzi meg.
Nem lassít az Arrabona Racing Team: tizedik autójával az élre törne a Széchenyi-egyetem csapata
Mindig izgalmas kérdés, mivel rukkol elő aktuális Formula Student-versenyautójának fejlesztésekor az Arrabona Racing Team. A győri Széchenyi István Egyetem hallgatói csapata az elmúlt években fokozatosan közelítette technológiában a világelitet, ami tavaly nyáron az eredményekben is tükröződött: Európa három legrangosabb versenyén a dobogón végzett, idén pedig ott folytatná, ahol tavaly abbahagyta. Az ART_X megújult hűtési rendszerrel, áttervezett karosszériával és továbbfejlesztett SZEngine-motorral célozza meg az első helyet.
K&H: 2,1 milliót szánnának használt autóra a magyarok
Nagyon kevesen vennének biztosan autót egy éven belül: a 30-59 évesek mindössze 6 százaléka, azaz a döntő többség nem tervezi, csak 29 százalékuk tartja elképzelhetőnek – derül ki a K&H felméréséből. Akik használt autót vennének, átlagosan 2,1 millió forintot, az “új autósok” 6,7 millió forintos keretet szánnak a vásárlásra.