Komoly piacveszteség érte a Google-t

forrás: Prím Online, 2015. január 9. 12:33

Egyetlen hónap alatt két százalékkal csökkent a Google részesedése az amerikai piacon: 2008 óta nem volt ilyen gyenge a keresőóriás.

Decemberben 2,1 százalékkal csökkent a Google részesedése a legfontosabb, amerikai keresőpiacon, miközben a Yahoo, és a Bing jelentősen erősödött. A Statcounter független elemző cég 2008 óta követi a keresőpiacok részesedését és közleményében megjegyzi, hogy a Google méréseik kezdete óta nem szerepelt ilyen gyengén a tengerentúlon.

Az ite.hu szerint a jelentős piacvesztés mögött egy megállapodás áll. Novemberben ugyanis a Firefox böngésző mögött álló Mozilla megállapodott a Yahooval, hogy lecseréli az alapértelmezett keresőjét, és a Google helyett decembertől a Yahoo szolgálja ki a Firefox felhasználókat.

 



A megállapodás egyelőre csak a Firefox új 34-es verzióját érinti, de már ez is jelentős veszteséget okozott a Googlenek. A Yahoo piaci részesedése jelentősen nőtt 8,6 százalékról 10,4 százalékra egyetlen hónap alatt. Ez az erősödés már csak azért is figyelemre méltó, mert a Firefox böngésző részesedése az amerikai piacon nem túl jelentős, nagyjából 14 százalékosnak mondható. Ahogy a felhasználók fokozatosan térnek majd át a böngésző új verzióira, úgy csökkenhet tovább a Google piaci részesedése is. 
 

Megvan a Google ellenszere Európában?


Európában egyelőre továbbra is a Google marad az alapértelmezett kereső a Firefoxban, de ha itt is váltás történik, az még fájdalmasabb lehet a Google-nak, hiszen a Firefox piaci részesedése Európában lényegesen erősebb. Németországban például piacvezető, de Magyarországon is 23 százalék körüli részesedéssel rendelkezik.

Ironikus módon, a Google számára még hasznos is lenne egy ilyen lépés, hiszen így az Európai Bizottságnak kevesebb kártyája lenne a Google elleni antitröszt eljárásban.

A mostani piacvesztés úgy tűnik, megmutatja, hogy a Google-nak is van gyenge pontja. És a közeljövőben ez további piacvesztéseket eredményezhet. 2015-ben ugyanis lejár az Apple és a Google megállapodása. Eddig ugyanis a Safari böngésző alapértelmezett keresője is a Google volt, de piaci információk szerint a két cég kapcsolata némileg megromlott, és van rá esély, hogy a Safari böngészőben is leváltsa a Google-t a Yahoo, vagy a Bing.

Ráadásul a Microsoft is új böngésző fejlesztésébe kezdett, amely a Spartan nevet kapta, mely a Microsoft reményei szerint képes lesz megfordítani az Internet Explorer hanyatlását.
 

Kulcsszavak: Google +céginfo kereső

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az Immersive Factory 1 millió eurós tőkeemelést hajtott végre

A Vive X egyik vállalata, az Immersive Factory névre hallgató startup, munkahelyi egészség, biztonság és környezet vonatkozásában virtuális valóság alapú, online platformon keresztül elérhető, gyakorlati tréningek fejlesztésével foglalkozik. Inspirációt a valós élet által generált szituációkból merítenek, és együtt dolgoznak számos iparág képviselőivel.

2020. január 21. 12:12

Fedélzeten gyűjt az easyJet az ausztrál bozóttűz áldozatainak

Európa vezető légitársasága fedélzeti gyűjtést indított, az utasok bármilyen pénznemben adakozhatnak az Ausztrál Vöröskeresztnek, amely a kontinenst hónapok óta sújtó bozóttűz áldozatainak nyújt segítséget. Az easyJet gépein nem először szerveznek gyűjtést, a légitársaság évek óta számos szervezetet támogat fedélzeti adományokkal. 

2020. január 21. 10:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Így válthatja le személyi igazolványunkat, útlevelünket egy okostelefon

2020. január 16. 14:39

Újra fesztiváloznak a marketingesek

2020. január 9. 08:01

Digitális biztonsági trendek 2020-ban a Sophos szerint

2020. január 3. 11:44

2020: az adatok évtizedének kezdete

2019. december 27. 10:55
online sportfogadás