A Microsoft szövetséget kötött a Google riválisával, a Cyanogennel

Vértes Judit, 2015. április 20. 11:25

Erőteljes szövetségest talált a Google Android platformon megjelent riválisa, a Cyanogen. A startup cég és a Microsoft stratégiai partneri együttműködést jelentett be csütörtökön, mely Microsoft alkalmazások és szolgáltatásokat tesz elérhetővé a Cyanogen eszközökön.

A Cyanogen olyan változatát hozta létre az Androidnak, mely nem a Google szolgáltatásait használja. A modell elsősorban olyan piacokra készült, ahol a Google Play nincs jelen, mint páldául Kína vagy más olyan országok, ahol független szoftverek váltak népszerűvé.

 

A szoftveróriással kötött szövetség lehetővé teszi az olyan alkalmazások használatát a Cyanogen eszközökön, mint a Skype, az Office, a Bing és az Outlook. A Microsoft elkészíti ezeknek a szoftvereknek a Cyanogen OS változatát, ahogy elkészítette ezeket az Amazon Fire eszközeire.

 

A Microsoft alkalmazásai nem lesznek eleve telepítve a készülékekre, bármikor letölthetőek vagy törölhetőek lesznek. A Cyanogen olyan nyitott operációs rendszer, amely lehetővé teszi, hogy a felhasználó válasszon a legjobb szolgáltatások és alkalmazások közül. Ezek között az MSFT alkalmazásai mindig letölthetőek lesznek.

 

A két vállalat között a tárgyalások év elején kezdődtek, amikor a Microsoft bejelentette, hogy 70 millió dollárt fektet a cégbe. Az Android operációs rendszer szinte összenőtt a Google névvel, de egy olyan partner, mint a Microsoft segítségével a Cyanogen változtathat ezen.

 

Kép: übergizmo.com

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Először került magyar cég a fejvadászok toplistájának élére

A fejvadászcégek között a HumanField Vezető- és Specialistakiválasztó Kft. lett az első a Budapest Business Journal (BBJ) – Book of Lists friss rangsorában. Idén először került magyar cég a lista élére. Dr. Molontay Patrik ügyvezető igazgató a munkaerőpiaci trendekről meglepő tényeket is közölt, előfordul, hogy a jelöltek már a jelenlegi fizetésük dupláját jelölik meg bérigényként.

2022. december 1. 18:30

Majd ötödével nőtt egy év alatt a Huawei márkaértéke

Tizennyolc százalékkal, 64.887 milliárd euróra nőtt a Huawei Technologies márkaértéke, ezzel már a kilencedik helyen áll az Európai Márkaintézet (European Brand Institute) 2022-es évi TOP100 globális márkákat rangsoroló listáján. A független tanácsadó szervezet által készített rangsor 16 szektor több mint 3000 vállalatának és azok márkáinak elemzésével a 2021-es pénzügyi év adatai alapján készült. A Huawei egy év alatt négy helyet lépett előre, immár a második legértékesebb kínai, és az ötödik legértékesebb technológiai márka a világon. 

2022. december 1. 09:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Innovatív építőipari vállalkozás vezetőit díjazta a FIVOSZ

2022. november 29. 12:39

December 1. éjfélig lehet nevezni 'Az Év Honlapja’ pályázatra!

2022. november 23. 09:55

Az energiatárolás lehet a válság megoldásának kulcsa

2022. november 18. 09:55

Iskolák is lehetnek a kiberbűnözők célpontjai?

2022. november 7. 15:56