Lassan többet facebookozunk mobilon, mint PC-n
Gyakrabban töltünk le szoftvereket a mobilunkra, mint számítógépünkre, a chat programokhoz is inkább a telefonunkat vesszük elő, ahogy térképeket is leginkább azon böngészünk - derült ki a Samsung Techonomic Index 2015 kutatásából.
Közel ugyanannyian facebookozunk már mobilon, mint laptopon vagy PC-n, a pénzügyeinket és vásárlásainkat azonban továbbra is szívesebben intézzük a számítógép elől. Bár hazánkban is rendkívüli népszerűségnek örvendenek az okos alkalmazások, a telefonok leggyakrabban használt funkciója a telefonálás után továbbra is az SMS küldés, amelyre a válaszadók 80 százaléka használja mobilját.
A mai telefonok és tabletek egy pár évvel ezelőtti laptop kapacitásával vetekszenek, komplett számítógépeket hordunk a zsebünkben. Az egyre nagyobb kijelzők, a felhasználói felület folyamatos optimalizálása és a villámgyors mobilinternet mind abba az irányba mutat, hogy a mobileszközök minél több területen vegyék át a laptopok vagy PC-k szerepét a mindennapokban. Van olyan terület, ahol ez már megtörtént, van ahol még várat magára, derült ki a Samsung Techonomic Index 2015 kutatásából.

Alkalmazások letöltésére már most jóval többet használjuk a mobilunkat, vagy tabletünket, mint a számítógépünket. A válaszadók 63%-a használ előre nem telepített applikációkat a mobilján, míg a laptopján vagy PC-jén mindössze 33%-uk. Képek és videók készítésében ugyan nem a számítógéppel kell felvenni a versenyt, viszont azokat már egyértelműen szívesebben nézegetjük, vagy osztjuk meg a mobil eszközeinken (63%), mint a számítógépen (39%).
Másik felhasználási terület, ahol a megkérdezettek már inkább a telefonjukat részesítik előnyben, az a különböző térkép és helymeghatározó alkalmazások. 59%-uk nyilatkozta, hogy ha valami ismeretlen helyre szeretne eljutni, már inkább az okostelefonjára bízza magát, szemben a számítógépet preferálók 46%-ával, ami érthető, hiszen a telefont útközben is könnyedén elővehetjük. A Samsung Techonomic Index kutatása a közösségi oldalak használatára is kitért. E szerint facebookozáshoz szinte ugyanakkora arányban használták a válaszadók az okostelefonjukat (72%), mint a számítógépet (78%), amiktől alig marad el a táblagépek ilyen célú használata (61%). A közösségi tartalmak fogyasztása tehát már egyáltalán nem helyhez kötött tevékenység és a következő években várhatóan még inkább a mobileszközök felé fog eltolódni az ilyen oldalak adatforgalma.

A pénzügyek online intézése egyre inkább általánossá válik, viszont a Samsung kutatásából egyértelműen kiderül, a fentiekkel ellentétben a magyarok ezeket a műveleteket még mindig inkább számítógép előtt intézik. A megkérdezettek kicsivel több, mint harmada szokott az okostelefonján tranzakciókat indítani, ami ugyan jelentős arány, de még mindig jócskán elmarad az online bankolókétól (72%). A másik leggyakoribb internetes pénzmozgással járó tevékenység az online vásárlás, ahol egyelőre szintén a számítógépet választják többen (59%), a mobillal szemben (28%).
Kapcsolódó cikkek
- Szuperszámítógép segíti a rákkutatók munkáját
- Már Tizen platformra is elérhető az ITT/OTT TV
- Itt a Samsung Gear VR felhasználóknak szánt változata!
- Egészségmegőrzés Samsung mobilalkalmazással
- Samsung 950 PRO SSD: vállalati szintű megoldások mindennapi használatra
- Letöltés, streaming, tévézés: nagykanállal fogyasztják a magyarok a videós tartalmakat
- A Samsung bemutatta a ProXpress M4030/4080 lézernyomtatóit
- Samsung Galaxy S6 edge+: összefonódik a divat és technológia
- Idén pozitív mutatókkal számolhat a Samsung az okostelefon-piacon
- Samsung 360 Ambient Audio hangfalak: 360 fokos hangzás vezeték nélkül
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Magyar cég a leginnovatívabbak között Európában
Akár negyedére rövidíti az ipari gépészeti központok, légtechnikai rendszerek és más összetett épületgépészeti megoldások kivitelezési idejét és gyakorlatilag nullára csökkenti az anyagveszteséget egy nemzetközi díjjal elismert magyar technológia. Az Európa tíz leginnovatívabb építőipari cége közé beválasztott GLT Delta az épületszkennelés, a négydimenziós tervezés és az előregyártás kombinálásával vált pécsi családi vállalkozásból európai referenciákkal rendelkező céggé.
A Continental új gumiabroncsa minden személyautóhoz és SUV-hez alkalmas
A négyévszakos autógumik néhány évvel ezelőtt még csak a kisautók réspiacán számítottak elterjedtnek, azonban ma már elképzelhetetlen nélkülük a gumiabroncspiac: az autósok egyre nagyobb számban használják ezt a típust személyautók és SUV-k esetén egyaránt. A többszörösen díjnyertes elődmodell továbbfejlesztésével a Continental AllSeasonContact 2 néven eddigi legjobb egész évben használható abroncsát vezeti be a piacra, amely minden időjárási helyzetben kiváló vezethetőséget biztosít.
Indul a nyár, felpörög a taxipiac is
Közeleg a nyár, indul a buliszezon, így egyre inkább felpörög a taxik iránti kereslet is. A taxisofőrök tapasztalatai szerint a legnépszerűbb budapesti partihelyszínek továbbra is a Belvárosban találhatók, míg a nyári szezonban a Budapest Park kerül az első helyre.
A mesterséges intelligencia demokratizálja a marketinget
Egy újabb marketing demokratizálódási hullám elején vagyunk. A mesterséges intelligencia (AI) hasonló forradalmi változást idéz elő a marketingben, mint korábban az internet. Hatására olyan mértékben egyszerűsödnek le egyes feladatok, hogy azzal kisvállalkozók tömegei számára válik elérhetővé a marketing – állítja Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója.
Az Unió jóváhagyta a új e-aláíró platformot
Magyarországról is biztosított lesz a teljes mértékben digitális Uniós közigazgatási ügyintézés, az elektronikus azonosítás és a digitális aláírás az Evrotrust eID egységes azonosítási rendszerének köszönhetően, amely már átment az Uniós tagállamok értékelésén. A rendszer újdonsága, hogy immár nem csak magánszemélyek, hanem vállalatok is használhatják hivatalos és közigazgatási ügyeik intézésére az egész Unióban. Az Európai Bizottság az eIDAS szabályozás alapján ellenőrizte a platform Uniós használatát, ezzel hamarosan minden tagállam számára elérhető lesz.