Vodafone: Szól a sapka, ha elkóborol a gyerek, a fürdőruha pedig figyelmeztet az UV sugárzásra

Okoseszközök tehetik kényelmesebbé és biztonságosabbá a mindennapokat

forrás: Prím Online, 2016. július 30. 07:36

A dolgok internetére, vagyis az IoT (Internet of Things) megoldásokra épülő fürdőruhát, gyereksapkát és utazótáskát mutatott be a Vodafone. A „Smart Summer” minta kollekció első elemeit a tervezők hasznos okosságokkal vértezték fel: a bikini, vagy a fürdőnadrág jelez, ha napozás közben az UV sugárzás káros szintet ér el, a sapka figyelmezteti a szülőt, ha a gyermek elkóborol a strandon, az okos utazótáska pedig elveszett poggyászok megkeresésekor lehet hasznos.

A Vodafone „Smart Summer” minta kollekció okos bikinije és fürdőnadrágja beépített UV érzékelőkkel figyeli napkeltétől napnyugtáig az UV-sugárzás mértékét és egy okostelefonos alkalmazás segítségével figyelmeztet, ha már túl sok UV sugarat kaptak az érzékelők és a ruhadarab viselői. A fürdőruhák egy apró, vibráló riasztó egységet is tartalmaznak, amelyet a fejlesztők az övbe, illetve a pántba építettek. 

 

Tóth Zoltán légkörfizikus, napsugárzási szakértő, az Országos Meteorológiai Szolgálat munkatársa elmondta, hogy a lakosságot érő UV sugárzás nagysága az utóbbi 20 évben növekvő tendenciát mutat hazánkban, és nyáron az UV sugárzás mennyisége sok esetben igen magas lehet, így fokozottan kell ügyelni az UV sugárzás elleni védekezésre. Derült vagy enyhén felhős napokon lehetőleg kerüljük a napon tartózkodást 11 és 15 óra között, mert súlyos bőrkárosodásokat szenvedhetünk, rosszabb esetben bőrrákot kaphatunk. Szemünk és immunrendszerünk is erősen veszélyeztetett. Akiknek elkerülhetetlen ebben az időszakban a napon tartózkodás, viseljen szalmakalapot vagy napellenzős sapkát és vállat takaró pólót.

 

Az sem jó azonban, ha teljesen kerüljük a napot, hiszen az UV sugárzás hatására keletkezik szervezetünkben a D-vitamin, így a fent említett napszakon kívül kimehetünk a szabad ég alá, tette hozzá.

 

Az okos gyereksapka szintén UV érzékelővel, valamint egy Vodafone SIM-mel és egy mini nyomkövetővel rendelkezik, amely üzenetet küld a szülők okostelefonjára, amennyiben gyermekük az előre megjelölt távolságon túlra barangol. 

 

Az okos utazótáska beépített Vodafone IoT nyomkövető technológiával rendelkezik és így a poggyász tulajdonosa okostelefonja segítségével tudja megkeresni elveszett csomagját. 

 

A Vodafone „Smart Summer” mintakollekció darabjai azt demonstrálják, hogy hogyan képes a dolgok internete minden tekintetben átalakítani a mindennapjainkat. Napról napra több iparágban jelennek meg  az IoT megoldások és mint a közelmúltban megjelent Vodafone IoT Barométer is bemutatta, a vállalatoknak ma már több mint a 75 százaléka ezekben a megoldásokban látja a fejlődést, mondta Király István, a Vodafone Magyarország Vállalati szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese, aki szerint az úgynevezett „Narrowband IoT”, azaz a mainál sokkal kisebb energiaigényű és méretű IoT eszközök 2017 végére várható elterjedése minden eddiginél nagyobb lendületet ad majd az IoT forradalomnak. 

 

A Vodafone „Smart Summer” minta kollekció arra a várakozásra épül, hogy a piaci előrejelzések szerint az alacsony költségű, kis energiaigényű, akár 10 évnél is hosszabb élettartamú akkumulátorral rendelkező IoT-re épülő megoldások átalakítják majd az emberek mindennapjait, beleértve az élet szinte minden területét, így a kikapcsolódást is.

 

A Vodafone felkérésére a YouGov által elkészített egységes európai online felmérés szerint az európaiak közel fele (48 százaléka) elfelejtkezik nyaralás során a naptej használatáról és a megkérdezettek 76 százaléka inkább bekenné magát abban az esetben, ha kapna erre vonatkozóan figyelmeztetést. Az internetes válaszadók közel harmadának (30 százalékának) volt már saját, vagy útitárs elveszett poggyászával kapcsolatos tapasztalata. A felmérés során 8 653 embert kérdeztek meg Németországban, Görögországban, Írországban, Olaszországban, Hollandiában, Spanyolországban, valamint az Egyesült Királyságban. A válaszadók 33 százalékának szüksége lenne olyan viselhető technológiai eszközre, amely segít a levegő minőségének kimutatásában. A vérnyomás figyelése a válaszadók fele számára volt fontos, míg 40 százalékuk szerint hasznos lenne mérni a stressz szintet és 30 százalékuk szeretné ilyen eszközzel figyelni a hidratációját is. 

 

 

Hogyan működik a technológia

A Vodafone „Smart Summer” prototípusai három eltérő nyomkövetési módszert és két kommunikációs technológiát ötvöznek. A kis hatósugarú nyomkövetésre az alacsony energiaigényű Bluetooth technológiát alkalmazzák, és hideg-meleg jelzéssel mutatják meg az okostelefon alkalmazáson keresztül a gyermek sapkájának, vagy a poggyásznak a közelségét. A nagyobb hatósugarú nyomkövetés GPS technológián és a mobilhálózaton alapul és az eszközök ezek használatával jelzik az okostelefonon megjelenő térképen az elkalandozó gyermek sapkájának, vagy az elveszett poggyásznak a pontos helyét. 

 

A „Smart Summer” kollekció összes felsorolt módszerét a Vodafone világszerte vezető IoT hálózata támogatja, amely már számtalan területen bizonyított.  

 

A „dolgok internetének” forradalma

A Vodafone „Smart Summer” koncepciója a jelenleg elérhető IoT technológiák alkalmazásával bizonyítja be, hogy a hálózati intelligenciára épülő megoldások a mindennapi fogyasztói eszközökben is kiválóan használhatóak. A bikini, az úszónadrág, a kalap, vagy az utazótáska olyan beépített Vodafone IoT eszközzel rendelkezik, amelynek akkumulátora körülbelül egy hétig működik töltés nélkül. 2017 végére azonban várhatóan elérhetőek lesznek azok az új generációs eszközök, amelyek különösen alacsony energiaigényűek lesznek, és egy töltéssel akár több mint 10 évig is működhetnek. Ezek, az úgynevezett „Narrowband IoT” eszközök parányiak és nagyon olcsók lesznek és működésükhöz kis sávszélesség is elegendő lesz. 

Egy a Vodafone által a július elején bemutatott felmérés szerint néhány éven belül a Vodafone globális IoT hálózata négyzetkilométerenként több mint egymillió eszközt képes lesz párhuzamosan támogatni. 

 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Több millió termék egyetlen webáruházban

A GKI Digital becslése szerint már több mint 4500 hazai vállalkozás érdekelt valamelyik hazai vagy akár nemzetközi online piactéren. Az általuk realizált online forgalom pedig csak tavaly elérte a nettó 12 milliárd forintot. Magyar kereskedők körében az eMAG Marketplace platformja a legnépszerűbb.

2019. október 15. 18:42

Virtuális valóság – Egy új valóság a turizmus ágazatban?

Az utóbbi évek technológiai és kereskedelmi fejlesztései következtében egyre időszerűbb kérdés, hogy vajon a virtuális valóság (virtual reality, VR) milyen hatással lesz a különböző iparágakra. Az utazási ágazat esetében például az előrejelzések rendkívül széles palettáját látjuk: a divatos technológiai fogástól az iparág létét veszélyeztető fenyegetésig terjed a spektrum. 

2019. október 15. 16:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Újabb mérföldkő a hazai digitális oktatásban

2019. október 10. 18:44

Ma 20 éves a Wi-Fi

2019. szeptember 30. 11:26

Az ABB a világ legkorszerűbb robotikai gyárát építi Sanghajban

2019. szeptember 23. 09:37

Nem omlik össze az ekereskedelem: egy év haladék az erős ügyfélhitelesítésre

2019. szeptember 11. 08:34
online sportfogadás