Több mint 3 millió tranzakciót bonyolítottak a Sziget Fesztiválon

forrás: Prím Online, 2016. augusztus 20. 07:23

A régió legnagyobb zenei fesztiválján, a Szigeten, közel félmillió látogató több mint 3 millió kártyás fizetési tranzakciót bonyolított le 7 nap alatt. A bankkártyás fizetések száma csaknem duplájára nőtt az idén, ehhez bizonyára hozzájárult a fesztiválozók körében idén először bemutatott Festipay Prepaid MasterCard is, amely nem csupán fesztiválkörnyezetben kínál megoldást a fizetésre.

Nézőcsúcsot döntött idén a Sziget Fesztivál: a szerdán nyilvánosságra hozott adatok alapján összesen 496 ezer látogató szórakozott az egy hét alatt a fesztiválon, ami 12,5 százalékos növekedést jelent a tavalyi évhez képest. A látogatók a Szigeten már évek óta csak kártyával tudnak fizetni, idén pedig egy egészen új fizetőeszköz került a fesztivál palettájára: itt debütált a Festipay Prepaid kártya, amelynek egyik legnagyobb előnye, hogy tulajdonosa csak akkora összeget tölt rá, amennyire előreláthatóan szüksége van.

 

„A világon most először lehetett saját márkás prepaid kártyát fesztiválkörnyezetben használni, és elégedettek vagyunk, mert a látogatók körében pozitív fogadtatásra talált a Festipay Prepaid terméke. Az előregisztrálók exkluzív, névre szóló kártyát kaptak, a helyszínen pedig a Festipay Prepaid Pointon lehetett megvásárolni az újgenerációs fizetőeszközt” - magyarázta Márki László, a Festipay vezérigazgatója.

 

 

A frissen publikált adatok szerint az előre megrendelt  kártyák több mint 90 százalékát kiváltották, míg a Sziget alatt igényelt prepaid kártyák többségét külföldiek vásárolták. 

 

„Nem véletlen, hogy a Szigetre időzítettük a kártya indulását, hiszen a fesztiválokon évről-évre egye többen fizetnek egyérintéses bankkártyával. Tapasztalatunk szerint fesztiválkörnyezetben különösen nagy az igény az innovatív fizetési megoldásokra” – tette hozzá a vezérigazgató.

 

Így költöttek idén a Szigeten - közel duplájára nőtt a bankkártyás fizetések száma

2016-ban a tranzakciószámot tekintve is növekedés tapasztalható: míg 2015-ben 2,5 millió, idén több mint 3 millió tranzakciót bonyolítottak. 

 

„A bankkártyás vásárlások számát tekintve is jelentős növekedést tapasztaltunk, ugyanis tavaly 168 500, idén pedig már 300 425 bankkártyást fizetést regisztráltunk a Szigeten. Összesen 110 ezer Festipay feltöltőkártyát adtunk ki, amelyekre 279 ezer feltöltés érkezett” – mondta el Márki László.

 

 

A fesztiválon a fizetési szolgáltatásokat ezúttal is a Festipay tavaly bevezetett Android- és iOS platformra egyaránt letölthető mobil alkalmazása tette még kényelmesebbé, amelyet a fesztiválozók több mint 15 százaléka használt; közülük is elsősorban a magyar látogatók, hiszen a külföldiek a fesztiválok alatt jellemzően kevésbé használják okostelefonjaikat. A bankkártyás feltöltéssel bővült alkalmazás további könnyítést jelentett a fesztiválozók számára idén, hiszen aki beregisztrálta a kártyáját az appba, sorban állás nélkül tudta feltölteni a fesztivál kártyáját.

 

Romániában is szerették a készpénzmentes fizetést

Idén több romániai zenei fesztiválon is a Festipay Zrt. biztosította a készpénzmentes fizetést: a kolozsvári Untold mellett két további fesztiválon (Airfield és Summer Well) is bemutatkozott a szolgáltatás a nyáron, míg tavasszal a Bukarest Gourmet rendezvényen találkozhattak a szomszédos ország lakói a készpénzmentes szolgáltatással.

 

A második alkalommal megrendezett Untold látogató- és tranzakciószáma is jelentősen nőtt. Idén 320 ezer főt vonzott a fesztivál (ez 40 ezres növekedést jelent), és csaknem dupla annyit költöttek a vendégek: míg tavaly 578 ezer, 2016-ban már több mint 900 ezer volt a regisztrált tranzakciók száma. 

 

Idén először rendezték meg készpénzmentesen a kétnapos Summer Well és a négynapos Airfield Festivalt. A Summer Wellen két nap alatt 40 ezer látogatót regisztráltak, akik 70 ezer tranzakciót bonyolítottak, míg az Airfiled négy napja alatt nagyjából 28 ezer fesztiválozó 44 ezer alkalommal fizetett. 

 

 

Élet a fesztiválokon túl

„Habár a kártya indulásának helyszíne a Sziget Fesztivál volt, már eddig is azon dolgoztunk, hogy a Festipay Prepaid kártya a fesztiválszezon után is az egyszerűbb és biztonságosabb fizetést segítse” – magyarázta Márki László. Kiemelte, hogy lévén, hogy a prepaid nem fesztiválkártya, így visszaváltani sem kell a Sziget után, ezért a klasszikus fesztiválkártyákkal járó, sokszor időigényes sorban állás is megspórolható vele.

 

Mivel a bankfüggetlen prepaid kártya igénylése egyszerű és gyors, nem szükséges hozzá folyószámlát nyitni vagy írásban szerződést kötni. A prepaid kártya egyik legnagyobb előnye, hogy tulajdonosa csak akkora összeget tölt a kártyára, amennyire előreláthatóan szüksége van. Mindez biztonságossá teszi az internetes vásárlást, hiszen a költések könnyedén kontrollálhatók vele. 

 

A prepaid kártya feltölthető online banki átutalással, bankkártyával, SMS-ben, illetve a kártyák közötti valós idejű pénzküldéssel, továbbá készpénzzel vagy bankkártyával az OMV magyarországi közel 170 töltőállomásán. A bankfüggetlen kártya minden MasterCard elfogadóhelyen és online vásárlások során is használható. 

 

Az augusztus végén rendezendő Strand és BmyLake Fesztivál, valamint a Szegedi Ifjúsági Napok készpénzmentes fizetését is a Festipay biztosítja.

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A VOLTra készül Sopron

A hagyományok szerint július 1-től a VOLT színeibe öltözik Sopron elsőszámú jelképe, a Tűztorony. Ez az a nap ugyanis, amikor az eredeti tervek szerint 28. alkalommal indult volna el a város másik jelképének számító esemény, a Telekom VOLT Fesztivál. Az idei VOLT elmarad ugyan, július 4-re azonban egy nagyszabású filmbemutatóval készülnek a szervezők. A “Lesz VOLT” című alkotást szombat este Sopronban és Budapesten szabadtéren vetítik, vasárnbap pedig országos TV-premierként az M2-Petőfi TV tűzi műsorára.

2020. június 29. 15:50

Kutatás: mire vágynak a magyarok az ágyban

Az, hogy mi számít normálisnak a szexuális fétisek közül vagy hogy mennyi az ideális életkor a szüzesség elvesztésére, a szakembereket és a társadalmat is megosztja. Évről-évre születnek a témával foglalkozó felmérések, tudományos kutatások, leggyakrabban azonban kénytelenek vagyunk beérni nemzetközi adatokkal. Ezúttal azonban a legnagyobb hazai szexpartner kereső weboldal, a Szexrandi.hu készített egy nagy országos felmérést, melyen közel 1400-an vettek részt és amin keresztül beláthatunk most a többiek fejébe: azaz ki, mire izgul, ha szexről van szó. Gondolta volna például, hogy a szexpartnert kereső nők egyharmada biszexuális és a férfiaknál is 10% ez az arány? 

2020. június 9. 23:32

Mégis van mozi! Autósmozi nyílik a budapesti Árkád tetején

Jó hírünk van azok számára, akik már a Grease és a Szeretném, ha szeretnél óta tudják, meg akarják tapasztalni az autós mozizás varázsát. Június 13-tól a PANAM autósmoziban forgathatják vissza az idő kerekét. Az autósmozi érintésmentes eszközökkel vár, így a koronavírus ideje alatt sem maradunk biztonságos szórakozás nélkül. A helyszínt a budapesti Árkád bevásárlóközpont tetőtéri parkolója biztosítja, ahol a tervek szerint hosszútávon élvezhetjük majd a szabadtéri filmnézést.

2020. május 26. 10:33

Home office és a mögötte rejlő nehézségek

Manapság egyre több ember végez különféle munkákat otthonról, ami gyökeresen megváltoztatott számos munkamenetet és szokást. Valójában ennyire egyszerű technikailag a home office, és milyen előnyei, illetve hátulütői vannak?

2020. május 20. 13:52

Állati találkozások

Az emberi kíváncsiság az állatvilágra is kiterjed: igyekszünk minél közelebb férkőzni hozzájuk, hogy mindent megtudjunk róluk, és közben olyan felvételeket is készíthessünk, amelyek több száz like-ot érnek majd a közösségi oldalakon. A Viasat Nature természetcsatorna ezúttal vadállatokról elkapott, hihetetlen egyedi képeket mutat be kedden este 8-tól az Elképesztő állati találkozásokban. Soha nem tapasztalt légyottoknak lehetünk szemtanúi ember és állat, állat és állat között, amelyek hol szívszorító, hol győzedelmes véget érnek. És íme néhány dolog, amit jó tudni, ha valaki vadállatok lesére indulna!

2020. május 19. 10:22

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Újdonságok a szegedi informatikatörténeti kiállításon

2020. július 3. 18:53

Új funkcióval bővült a WIWE

2020. június 15. 16:23

Fél évig ingyenes az Adverticum „DataMe DMP adatok" szolgáltatása

2020. április 30. 09:47

Az LG történetének legjobb üzemi eredményét érte el 2020. első negyedében

2020. április 29. 17:15
online sportfogadás