Nagy Vatera Lego-lógia

A hazai Lego-vásárlási szokásokat vizsgálta a legnépszerűbb online piactér

forrás: Prím Online, 2016. november 30. 15:23

Átlagosan 16,4 percenként vásárolnak Lego termékeket a felhasználók, alkalmanként átlagosan 4.145 forint értékben – derül ki a Vatera legújabb elemzéséből, amely az elmúlt egy év felhasználói adatait vizsgálja. 

Idén szeptemberben, októberben és novemberben is a Lego volt a legnépszerűbb márka az online piactér mintegy 3 millió felhasználójának keresései alapján, a karácsonyi főszezon közeledtével pedig várhatóan decemberben is megőrzi vezető helyét.

 

Egy év alatt közel 48 ezer eladott Lego termék

Az elmúlt egy évben csaknem 48 ezer Lego terméket vásároltak a Vatera felhasználói, és összesen mintegy 133,7 millió forintot költöttek el rá. A kicsiknek szánt Duplo sorozat aránya ezen belül a vásárlások számát, valamint értékét tekintve is 10 százalék volt. A legtöbb Lego tavaly decemberben kelt el 27,8 millió forint értékben, ami az egész éves forgalom átlagához képes 248 százalékos növekedést jelent. Vagyis ebben az időszakban átlag 8 percenként történt egy vásárlás, illetve egy nap alatt 188 Lego termék talált gazdára. 

 

A Lego-rajongók szívesen licitálnak

Míg az eladók jellemzően fix áron hirdetik meg a Lego termékeket (90%), a vásárlások csupán 71 százaléka valósul meg ebben a formában. Vagyis a színes építőelemekért a felhasználók akár komoly licitekbe is szívesen beszállnak: a vásárlások 29 százaléka aukció során zajlik. Az eladók és a vásárlók preferenciáiban további eltérések is mutatkoznak: míg az eladók csupán 38 százalékban bocsátanak eladásra új termékeket a kategóriában, addig a vásárlások 48 százalékát ilyen termékek teszik ki. Vagyis a Vatera összes kategóriájához képest 12 százalékkal nagyobb arányban keresik a felhasználók az új Lego termékeket.

 

A magyar „Legoland”: Budapest, Pécs és Szeged

Az online piactér adatai alapján a városok tekintetében elsöprő fölénnyel vezet Budapest, ahol egy év alatt 9.328 alkalommal vásároltak a felhasználók az Emberek, figurák alkategóriából. A második legnagyobb Lego-rajongó város Pécs lett (891 tranzakció), ahol különösen szárnyal a vásárlók kreativitása, mivel itt a Vegyes Lego csomag kategória volt a legnépszerűbb. Harmadik helyen pedig Szeged végzett (798 tranzakció), ahol szintén az Emberek, figurák alkategóriában rendeltek a legtöbbet. 

 

Amennyiben a vásárlások összértéke alapján rangsorolunk, az első helyezett továbbra is Budapest, mintegy 44,7 millió forint értékű, főként Lego Star Wars termékkel, viszont a második helyet már Debrecen veszi át, ahol főként Lego City termékekre költöttek el összesen több mint 3,2 millió forintot. A bronzérmet ismét Szeged érdemli ki 3,18 millió forinttal, szintén Lego City alkategóriában.

 

A jedi lovagok lenyomják a nindzsákat

Jelenleg több mint 10 ezer Lego termék közül lehet válogatni a Vaterán: űrállomások, kalózhajók, hercegnővárak, szuperhősök vagy épp csak a klasszikus, megunhatatlan színes építőelemek. Az elmúlt egy év vásárlásai alapján a felhasználók körében a legnépszerűbb Lego sorozat a Lego City (2359 tranzakció), melyet szorosan követ a kultikus Star Wars sorozat (1939). A Top 10-es lista további szereplői néhány száz vásárlással a Lego Technic, a Lego Friends, a Lego Creator, a Lego Castle, a Lego Ninjago, a Lego Space, a Lego Pirates és végül a Lego Chima.

 

Lego-relikviák a szenvedélyes gyűjtőknek

A Vatera már az indulása óta nagyon kedvelt a gyűjtők körében, így az oldalon gyakran olyan ritkaságok is kalapács alá kerülnek, melyekhez szinte sehol máshol nem lehet hozzájutni. Az egyik legjelentősebb gyűjtői darab a Vatera kínálatában jelenleg egy Lego 10179 UCS Star Wars Millennium Falcon. Kikiáltási ára 700.000 forint, de fix áron 1,1 millió forintért is megvásárolható. Az online piactér 16 éves történetében egyébként az eddigi legdrágább eladott termék egy Lego Technic volt, ami 750 ezer forintért kelt el még 2011-ben. De természetesen az is számtalan Lego termék közül válogathat a Vaterán, aki ennél kevesebbet tud vásárlásra szánni, jelenleg ugyanis több mint 2.600 ajánlat található az oldalon ezer forint alatt.

 

„A Lego termékek csúcsszezonja egyértelműen a novemberi-decemberi időszak, amikor a szülők hosszú órákat töltenek el a termékkínálat áttekintésével, hogy megtalálják a legmegfelelőbb darabot. A karácsonyi ajándékok beszerzését megkönnyítheti a Vatera rendkívül részletes termékszűrési funkciója, amellyel a számtalan Lego típus közül mindenki gyorsan megtalálhatja azt, amit keres. A Vaterafutár szolgáltatás pedig többféle átvételi módot tesz lehetővé, a postai kézbesítéstől a népszerű átvevő pontokon át a házhozszállításig” – mondta Szanitter Áron, a Vatera ügyvezető igazgatója.

 

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Szombati Sziget

Nem kétséges, hogy hétvégén vannak a legtöbben a Szigten. Így volt ez volt is: a legtöbb fesztiválozó ezen a napon töltött a legtöbb időt az idei Sziget fesztiválon.

2017. augusztus 14. 11:52

Képzőművészet és kreativitás a Szigeten

Az ArtZone egy kreatív részleg a Szigeten, ahol legmenőbb művész sulik, művész csoportok és designerek tartanak workshopot. A cél, hogy a látogatóknak tartalmas nappali szórakozásban legyen részük, és az alkotás öröme folyamán előbújjon kreatív énjük.

2017. augusztus 12. 14:43

Izgalmas pihenés a Nokia telefonokkal a Szigeten

Az HMD Global, a Nokia telefonok otthona a Sziget Fesztiválon is megtalálható lesz a legnépszerűbb hazai DJ-kkel, és az új Nokia készülékeket bemutató standjával. Az aktív éjszakai programok után pihenésre vágyó közönséget különleges, marbling testfestéssel, egészséges italokkal és telefontöltési lehetőséggel is várják.

2017. augusztus 9. 15:14

Hív a Sziget, jár a MÁV!

Ötven százalékos alkalmi menettérti kedvezményt biztosít a MÁV-START és a GYSEV az augusztus 9-16. között zajló „Sziget Fesztivál 2017” rendezvényre utazóknak. 

2017. augusztus 8. 15:51

Kortárs képzőművészet is vár ránk az idei Szigeten

Divat, kortárs képzőművészet, kreativitás! Ezek a 2017-es ArtZone hívószavai a Sziget Fesztivál legvarázslatosabb helyszínének az idén. Bár az egész Sziget ma már úgy néz ki, mint egy nagy „művészeti tér", szobrokkal, installációkkal különböző funkciókkal rendelkező vagy csak szuperlátványos térelemekkel, a fesztiválon belül van egy, a kreativitásnak és képzőművészetnek dedikált helyszín, az ArtZone, ami az egyik legkedveltebb nappali helyszíneként tér vissza 2017-ben is. 

2017. augusztus 4. 11:20

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Elsőként került magyar cég a nemzetközi HR elitbe

2017. augusztus 4. 13:40

Júniusi vírusriport az ESET-től

2017. július 25. 17:21

A megjósolt trendek felé haladnak a kiberbűnözés idei irányai

2017. július 20. 16:59

Az év CIO-ja pályázat

2017. július 6. 13:48
cloudappsportal.com