Három aktuális hatósági hír a hírközlési piacról

forrás: Prím Online, 2017. június 1. 15:29

Már csak egy hónap maradt hátra az előre fizetős SIM-kártyás ügyfelek adategyeztetésére – Inviteles előfizetők összesen 127,3 millió forintos kompenzációhoz jutnak – Az NMHH ideiglenesen megtiltja a Magyar Telekom Flip Otthon csomagjának kereskedelmét

Előrefizetős SIM-kártyák adategyeztetése: most még elkerülhető a tumultus az ügyfélszolgálatokon, ezért lépjünk mielőbb, lehetőleg online

Már csak harminc napja maradt azoknak a feltöltőkártyás ügyfeleknek, akik a 2017 előtt vásárolt SIM-kártyájuk kapcsán még nem egyeztették személyes adataikat szolgáltatójuknál. Aki ezt nem teszi meg június 30-ig, annak megszűnik az előfizetése. Az adategyeztetés az érintett szolgáltatók – a Telekom, a Telenor és a Vodafone – feladata, de az NMHH adatai szerint a mintegy négymillió érintett SIM-kártya tulajdonos körülbelül kétharmadánál még nem hajtották végre az adategyeztetést. Különösen érdemes észben tartania a határidőt az iskolai nyári szünidő beköszöntével elutazó családoknak, nehogy épp a nyaralás alatt szűnjenek meg az előfizetéseik.

 

A várható tumultus elkerülése érdekében az NMHH arra kéri az előrefizetős SIM-kártya tulajdonosokat, hogy maguk kezdeményezzék is az ügyintézést, ne várják meg június utolsó napjait, és ahol lehet, lehetőség szerint válasszák mielőbb az online adategyeztetést. A művelet csupán pár perc, a szerződésben szereplő személyazonosságát, és személyi igazolványa, jogosítványa vagy útlevele érvényességét ellenőrzik. Két cégnél online és mindháromnál telefonon vagy személyesen az ügyfélszolgálatokon is meg lehet tenni mindezt. Online adategyeztetéskor lényeges, hogy a pontos adatokat küldjék el, az esetleges elütések miatt érvénytelen lehet az ügyintézés. Az online módot választókat a Telekom és a Telenor is ingyenes hívásperc- vagy adatforgalmi kedvezményekkel díjazza (Telekom: ingyenes hálózaton belüli hívások egy hétvégén át, Telenor: ingyenes 20 perc hanghívás és 500 MB adatforgalom). A Vodafone is tervezi online oldalát, egyelőre e-mailes feliratkozást fogad az online felület aktiválásáról szóló értesítésekhez. Az egyes szolgáltatók adategyeztetésének részleteiről bővebben a www.nmhh.hu/adategyeztetes oldalon olvashat.

 

Az NMHH a fogyasztók tájékoztatására kampányt indított, emellett folyamatosan felügyeli és jogértelmezéssel támogatja az érintett szolgáltatókat az előrefizetős SIM-kártyák adategyeztetésében.   Helytelen adategyeztetés miatt a hatóságnak eddig két szolgáltatót kellett felszólítania a jogkövető magatartásra, a június 30-ai határidő lejártával pedig egészében is értékeli a szolgáltatók gyakorlatát. 

 

Az NMHH és az Invitel 127,3 millió forintos előfizetői kompenzációban állapodott meg 

Az NMHH és az Invitel között május 31-én megkötött hatósági szerződésben a szolgáltató vállalta, hogy összesen 127,3 millió forintot ír jóvá azoknak a vezetékes telefont használó ügyfeleinek, akik ilyen szolgáltatást 2015-ben is igénybe vettek, jelenleg is Invitel-ügyfelek, és tiltott módon emelt árat náluk a cég. A szerződés azt a hatósági felügyeleti eljárást zárja le, amelyet az NMHH a cég 2015-re vonatkozó kötelező adatszolgáltatásának alapján ez év januárjában indított, és amelyben a cég mindenben nagyon együttműködőnek bizonyult. Az Invitel ugyanis jelentős piaci erővel rendelkező szolgáltatóként 2015-ben nem alkalmazhatott volna indokolatlanul, az infláció fölött megemelt díjakat a vezetékes telefonra vonatkozó előfizetési díjakra, mégis, árait a KSH által mért, 0 százalékos fogyasztói árindexhez képest 1,38 százalékponttal növelte abban az évben. Az így elért többletbevételt az Invitel és az NMHH megállapodása alapján a szolgáltató most visszafizeti az érintett előfizetőknek. A cég egyenlő arányban írja jóvá az összeget az érintett ügyfelek forgalmi díjaiból a júliusi és augusztusi számlákon. Erről külön értesítést is kapnak a szolgáltatótól, ami előfizetőnként összesen közel ezer forintos tételt jelent. Az NMHH és az szolgáltató abban is megállapodott, hogy a vezetékes telefonra vonatkozó előfizetési díjait csak a szerződésben előre meghatározott arányban – legfeljebb az idei fogyasztói árindex 1,38 százalékponttal csökkentett mértékével – emelheti.

 

Az NMHH ideiglenesen megtiltotta a Magyar Telekom Flip Otthon csomagjának használatát és a szolgáltatás nyújtását a piaci verseny veszélyeztetésének gyanúja miatt

Május 26-án meghozott döntésével ideiglenesen – a hatósági eljárás jogerős befejezéséig, de legfeljebb 90 napig – megtiltja a szerződéskötést és a szolgáltatásnyújtást a Magyar Telekom Flip Otthon díjcsomagjára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a szolgáltató esetleges jogtalanul szerzett versenyelőnyének megakadályozására. A felfüggesztő intézkedésre azért volt szükség, mert ha bebizonyosodik, hogy a szolgáltató jogsértést követett el, utólag már nem vagy csak különösen nehezen lehetne visszafordítani a Telekomnak a hatósági eljárás ideje alatt kötött szerződésekkel megszerzett versenyelőnyét. A szolgáltató végrehajtotta az ideiglenes intézkedésben foglaltakat, felfüggesztette a Flip Otthon díjcsomag értékesítését, ugyanakkor ezzel egy időben bevezette a Flip Otthon+ nevű díjcsomagját, amely szabályosságát az NMHH szintén vizsgálni fogja.

 

A hírközlési törvény és az uniós szabályozás alapján a Telekom mint jelentős piaci erejű szolgáltató nem folytathat olyan piaci gyakorlatot, amely alkalmas lehet a verseny korlátozására. Ennek értelmében, ha egy ilyen szolgáltató egy új, a korábbiaktól lényegesen eltérő díjcsomaggal bővítené a kínálatát, a tervezett szolgáltatást annak bevezetése előtt legalább 30 nappal köteles a hatóság által előzetesen jóváhagyott nagykereskedelmi áron felajánlani az adott területen hálózattal nem rendelkező szolgáltatóknak. Így azok versenyezni tudnak a Telekom szolgáltatásával, és az előfizetők érdekei versenyhiány miatt nem sérülnek. Az NMHH jelenleg vizsgálja, hogy a Telekom a Flip Otthon díjcsomag esetében eleget tett-e a kötelezettségeinek.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az ABB az Amazon és a Sonos megoldásaival új szintre emeli az okosotthonok felhasználói élményét

Az ABB, amely piacvezető a németországi otthon- és épületautomatizálási piacon, bejelentette, hogy együttműködési megállapodást kötött az Amazonnal és a Sonosszal. A felhasználók egy táblagép vagy egy okostelefon segítségével maximum 65 funkciót szabályozhatnak, akár távoli üzemmódban is, az ABB-free@home vezérlőpaneljéről. Az együttműködésnek köszönhetően az Amazon Alexa és a Sonos megoldásokat ugyanazon nyílt otthonautomatizálási platformba integrálják.

2017. szeptember 20. 09:43

Munkahelyi adatkezelés az EU új adatvédelmi rendelete és az új technológiák fényében

Az európai uniós tagállamok adatvédelmi biztosaiból és a tagállami adatvédelmi hatóságok képviselőiből álló 29-es Adatvédelmi Munkacsoport nemrégiben újabb véleményt fogadott el a munkahelyi adatkezelés szabályairól. 

2017. szeptember 19. 13:42

Egy hónapja startolt a Sendee

Alig egy hónapja indult, máris nagy népszerűségnek örvend. A Sendee - az alkalmazás, amely a futárkodás új dimenzióját hozza el Magyarországra - két fontos céllal jött létre: hogy megbízható jövedelemhez segítse azokat, akik maguk szeretnének rendelkezni saját idejükről, miközben hatékony megoldást kínál az éttermek számára a házhozszállítási idejük csökkentésére.

2017. szeptember 19. 12:53

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Késésben vagy? - Akkor gyorsan regisztrálj!

2017. szeptember 19. 19:45

Együttműködés a biztonságos jövőért

2017. szeptember 6. 09:21

Elsőként került magyar cég a nemzetközi HR elitbe

2017. augusztus 4. 13:40

Júniusi vírusriport az ESET-től

2017. július 25. 17:21
cloudappsportal.com