Felbolydult az álláspiac, mindenki jobb munkát szeretne

forrás: Prím Online, 2018. május 20. 08:55

Az aktív álláskeresők túlnyomó többségének jelenleg is van munkája, de folyamatosan figyelik a kínálatot és nem restek jelentkezni, ha vonzó lehetőséget találnak. A Profession.hu legújabb kutatása*  ezúttal a munkakeresési trendet mérte fel. Nemcsak arra voltak kíváncsiak, hogy mi motiválja a jelentkezőket, hanem arra is, hogy milyen csatornákat és technikákat vesznek igénybe az ideális munkahely megtaláláshoz.

Bátrabban keresünk állást

Figyelemfelkeltő, hogy a kutatás szerint, az elmúlt egy évben állást keresők 66 százaléka jelenleg is aktív pályázó, függetlenül hogy van-e munkája vagy nincs. Az elmúlt egy éven belül állást keresők 56 százaléka tapasztalt munkavállaló, sőt 12 százalékuk vezetői, szakértői múlttal is rendelkezik, 18 százalékuk fizikai vagy szakmunkás végzettségű és ugyanennyien vannak a pályakezdőként munkát keresők is. Szerintük az álláskeresési folyamatban a munkaadó visszajelzésére való várakozás (39%) viszi el a legtöbb időt, de az állásajánlatok böngészése (36%) is időigényes feladat. A legtöbben az iparban (15%), míg a belkereskedelemben 12 százalék talált munkát vagy próbál meg elhelyezkedni. Népszerűek a különböző kommunikációs és marketing szakterületek (9%) valamint a turizmus, vendéglátásban elérhető munkakörök is (8%) is. 

 

Átlagosan fél év alatt új munkahely

A munkahelyi tapasztalattal rendelkező aktív pályázók (14%) átlagosan 60 nap alatt találtak új munkát maguknak. A további adatok azonban azt mutatják, hogy az új munkahely megtalálása olyan, több tényezős, összetett feladat, melyben a kevesebb tapasztalattal rendelkező jelölteknek átlagosan 5,7 hónapot kell az eredményes álláskeresésre fordítani. Ez a megkérdezettek fele szerint elfogadható időtáv. A legnagyobb hazai állásportál adatai szerint az eredmény nem meglepő, mert a könnyen elérhető és motivált jelöltek 75 százaléka álláskereső oldalakat használ munkakereséshez** . Ők nemcsak a felkínált állásról szeretnének tájékozódni, de tudni akarják, hogy a pozíciót felajánló cégről milyen tapasztalatai vannak a korábbi pályázóknak, hol helyezkedik el a térképen, jók-e a közlekedési lehetőségek, vagy éppen milyen javadalmazási rendszert alkalmaz. 

 

Tálcán kínált új munkahely

Az elmúlt években azt tapasztaljuk, hogy hónapról-hónapra látogatási rekordokat döntünk. Azt látjuk, hogy a megváltozott munkaerő-piaci helyzetnek köszönhetően egyre válogatósabbak a jelentkezők és tőlünk egyre komplexebb, pontosabb megoldásokat várnak. Azért, hogy gyorsan, személyre szabott ajánlatokat szolgálhassuk ki őket, folyamatosan komoly fejlesztéseket hajtunk végre. Ennek eredménye például az ajánlórendszerünk is, melynek segítségével nemcsak az adott állásról kap alapos információt az érdeklődő, hanem a cégről is. Annak érdekében, hogy megőrizzük piacvezető szerepünket, nem elégedünk meg azzal, hogy 15 éves technológiai tapasztalattal rendelkezünk, hanem folyamatosan a legújabb digitális alkalmazások bevezetésén dolgozunk. – tájékoztatott Martis István, a Profession.hu ügyvezető igazgatója, a legújabb álláspiaci trendekkel kapcsolatban.

 

_________

 * Kutatási minta: 3500 fő, 18 évesnél idősebb, internetező népesség (nem, kor iskolai végzettség és település típusra reprezentatív)
 ** Az NRC 2016-os 800-fős munkavállalói minta alapján végzett kutatásának eredménye

Kulcsszavak: Profession.hu kutatás

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A toborzás olyan akár a reklámszakma: igényt és érdeklődést kell teremteni

A fokozódó munkaerőhiány egyre több területen állítja kihívások elé a toborzókat. Már nem elegendő a hagyományos keretekben gondolkodni, pontosan ismerni kell a potenciális munkaerőt, és azt is, hogy hol és hogyan érhetőek el eredményesen. Andavölgyi Vivien, a Profession.hu toborzási szakértője szerint mindez legalább annyira szól a marketingről, mint a recruitmentről.

2018. június 22. 14:50

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Media Markt és Lumenet az Év Internetes Kereskedői 2018-ban

2018. június 6. 15:17

Forbes: 1,1 milliárd dollárral nőtt a Huawei márkaértéke egy év alatt

2018. május 29. 09:52

100 millió dolláros tőkeinjekciót kapott a HMD Global

2018. május 22. 15:16

A Magyar Telekom 2018. első negyedéves eredményei

2018. május 9. 17:23
cloudappsportal.com