Hazai mobilpiaci trendek

forrás: Prím Online, 2019. március 3. 12:22

A magyar okostelefon piacot 2018-ban is a Samsung uralta, és a közép-európai trendekkel szemben a dél-koreai gyártót a Huawei kevésbé szorongatta meg itthon.

“A Samsung a közép-európai országok közül idehaza volt a legeredményesebb,” - mondja Tóth László, az IDC Hungary kutatásvezetője. “A legtöbb szomszédos országban alacsonyabb a cég részesedése és a Huawei jobban a nyakában liheg. Magyarországon azonban a Samsung márkanév sokak számára az okostelefon szinonimája maradt.”  

 

Az okostelefonok Magyarországon éves szinten 20.2%-kal növekedtek értékben és a piacuk elérte a nettó 832 millió dollárt. Mennyiségben a piac 4%-kal lett magasabb 2017-hez képest, ami 2.7 millió értékestett készüléket jelentett, miközben az átlagos készülék érték 15%-kal nőtt, 312 dollárra. Ez a trend a közép-európai régió összes piacán látható, a vásárlók mindenhol az egyre nagyobb kijelzőméretű és magasabb specifikációjú készülékeket keresik.

 

„A magyar vásárlók továbbra is kedvelik a Samsung készülékeket”, - folytatja Tóth. „Óriási mennyiségű modell és márka érhető el a piacon, de a Samsung J szériája vezette a mennyiségi eladásokat 2018-ban.” 

 

„A Huawei Globálisan a Samsung legfőbb kihívójává nőtt és habár a régiós átlag alatt, de idehaza is jól teljesített. Ezzel együtt a Samsung piaci pozíciója némileg erősödni tudott és részesedése megközelítette az 50%-ot, ami egy igen figyelemreméltó teljesítmény.”

 

„Az átlagárak növekedéséből az Applenek nem sikerült profitálnia. Magyarországon az Apple készülékek a bérekhez és a megélhetési költségekhez képest továbbra is igen drágák, a márka részesedése pedig kisebb csökkenéssel 9% alá került 2018.-ban. „ 

 

„A piac egyre koncentráltabb lesz,” - mondta Tóth. “A Samsung és a Huawei az Androidos készülékek több, mint ¾-t adják, ami 10%-os növekedés egy év alatt.  Mivel a készülékek jellemzően szolgáltatón keresztül kerülnek értékesítésre Magyarországon, ezért a jelentős márkák száma mindig is aránylag kicsi volt. Jelenleg ez az amúgy is kevés szereplő morzsolódik tovább, ahogy olyan gyártók, mint a HTC vagy a Sony szerepe tovább csökken.”

 

„A leginkább várt hivatalos márka megjelenés a piacon a Xiaomié volt, akinek 2018 nyarán nyílt meg az első boltja. Habár a cég eladásai globálisan őrült tempóban nőttek, köszönhetően a magas minőségű és versenyképes árazású eszközöknek, az azonnali hatása itthon nem volt igazán jelentős megfelelő operátori és kiskereskedelmi jelenlét hiányában” - tette hozzá Tóth.

 

A jelenlegi termékfejlesztések központjában az 5G és az összehajtható készülékek vannak, ezek azonban a többség számára elérhető áron 2020 elött biztos nem érkeznek. Éppen ezért 2019-re az IDC a piac csökkenésére és a helyettesítési ciklus megnyúlására számít. A negyedik mobilszolgáltató, Digi, közelgő megjelenése a piacon azonban a készülék kínálat terén is hozhat változást ebben az évben.

Kulcsszavak: okostelefon Huawei Samsung IDC

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Majd ötödével nőtt egy év alatt a Huawei márkaértéke

Tizennyolc százalékkal, 64.887 milliárd euróra nőtt a Huawei Technologies márkaértéke, ezzel már a kilencedik helyen áll az Európai Márkaintézet (European Brand Institute) 2022-es évi TOP100 globális márkákat rangsoroló listáján. A független tanácsadó szervezet által készített rangsor 16 szektor több mint 3000 vállalatának és azok márkáinak elemzésével a 2021-es pénzügyi év adatai alapján készült. A Huawei egy év alatt négy helyet lépett előre, immár a második legértékesebb kínai, és az ötödik legértékesebb technológiai márka a világon. 

2022. december 1. 09:56

Glami.hu: rekordokat döntött az idei Black Friday az online divatkereskedelemben

A több mint 200 magyar és nemzetközi webshop 1,4 millió termékét katalogizáló Glami.hu divatkereső statisztikái szerint az e-kereskedelem fellendülésének két erős éve után idén is tovább növekedett minden kulcsfontosságú mutató a Black Friday hete során.

2022. november 30. 21:18

Egyre jobban megéri párhuzamosan több csatornán kommunikálni az ügyfelekkel

A fiatalabb generációk egyre aktívabbak, nekik pedig más igényeik vannak a vállalatokkal való kapcsolattartásban is. Egyre inkább felértékelődik a személyes ügyintézésben is a digitalizáció és a többcsatornás ügyfélkiszolgálás, hiszen napjainkban egymással párhuzamosan működnek ezek a csatornák.

2022. november 30. 14:03

Cégfelvásárlásokkal kerülnék el a recessziót a vállalatvezetők

A koronavírus-járvány visszatérésétől, még tovább növekvő geopolitikai feszültségektől és az inflációtól tartanak leginkább a vezérigazgatók – derül ki az EY 760 CEO megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Minden második vezető cégfelvásárlást tervez egy éven belül. Két kulcsterületet is kiemeltek, ami kritikus fontosságú lesz a versenyképesség fenntartásához.

2022. november 30. 12:41

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Innovatív építőipari vállalkozás vezetőit díjazta a FIVOSZ

2022. november 29. 12:39

December 1. éjfélig lehet nevezni 'Az Év Honlapja’ pályázatra!

2022. november 23. 09:55

Az energiatárolás lehet a válság megoldásának kulcsa

2022. november 18. 09:55

Iskolák is lehetnek a kiberbűnözők célpontjai?

2022. november 7. 15:56