Hazai mobilpiaci trendek

forrás: Prím Online, 2019. március 3. 12:22

A magyar okostelefon piacot 2018-ban is a Samsung uralta, és a közép-európai trendekkel szemben a dél-koreai gyártót a Huawei kevésbé szorongatta meg itthon.

“A Samsung a közép-európai országok közül idehaza volt a legeredményesebb,” - mondja Tóth László, az IDC Hungary kutatásvezetője. “A legtöbb szomszédos országban alacsonyabb a cég részesedése és a Huawei jobban a nyakában liheg. Magyarországon azonban a Samsung márkanév sokak számára az okostelefon szinonimája maradt.”  

 

Az okostelefonok Magyarországon éves szinten 20.2%-kal növekedtek értékben és a piacuk elérte a nettó 832 millió dollárt. Mennyiségben a piac 4%-kal lett magasabb 2017-hez képest, ami 2.7 millió értékestett készüléket jelentett, miközben az átlagos készülék érték 15%-kal nőtt, 312 dollárra. Ez a trend a közép-európai régió összes piacán látható, a vásárlók mindenhol az egyre nagyobb kijelzőméretű és magasabb specifikációjú készülékeket keresik.

 

„A magyar vásárlók továbbra is kedvelik a Samsung készülékeket”, - folytatja Tóth. „Óriási mennyiségű modell és márka érhető el a piacon, de a Samsung J szériája vezette a mennyiségi eladásokat 2018-ban.” 

 

„A Huawei Globálisan a Samsung legfőbb kihívójává nőtt és habár a régiós átlag alatt, de idehaza is jól teljesített. Ezzel együtt a Samsung piaci pozíciója némileg erősödni tudott és részesedése megközelítette az 50%-ot, ami egy igen figyelemreméltó teljesítmény.”

 

„Az átlagárak növekedéséből az Applenek nem sikerült profitálnia. Magyarországon az Apple készülékek a bérekhez és a megélhetési költségekhez képest továbbra is igen drágák, a márka részesedése pedig kisebb csökkenéssel 9% alá került 2018.-ban. „ 

 

„A piac egyre koncentráltabb lesz,” - mondta Tóth. “A Samsung és a Huawei az Androidos készülékek több, mint ¾-t adják, ami 10%-os növekedés egy év alatt.  Mivel a készülékek jellemzően szolgáltatón keresztül kerülnek értékesítésre Magyarországon, ezért a jelentős márkák száma mindig is aránylag kicsi volt. Jelenleg ez az amúgy is kevés szereplő morzsolódik tovább, ahogy olyan gyártók, mint a HTC vagy a Sony szerepe tovább csökken.”

 

„A leginkább várt hivatalos márka megjelenés a piacon a Xiaomié volt, akinek 2018 nyarán nyílt meg az első boltja. Habár a cég eladásai globálisan őrült tempóban nőttek, köszönhetően a magas minőségű és versenyképes árazású eszközöknek, az azonnali hatása itthon nem volt igazán jelentős megfelelő operátori és kiskereskedelmi jelenlét hiányában” - tette hozzá Tóth.

 

A jelenlegi termékfejlesztések központjában az 5G és az összehajtható készülékek vannak, ezek azonban a többség számára elérhető áron 2020 elött biztos nem érkeznek. Éppen ezért 2019-re az IDC a piac csökkenésére és a helyettesítési ciklus megnyúlására számít. A negyedik mobilszolgáltató, Digi, közelgő megjelenése a piacon azonban a készülék kínálat terén is hozhat változást ebben az évben.

Kulcsszavak: okostelefon Huawei Samsung IDC

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Honor kutatás az AI nyomában

A technológiai ipar gyártási dinamikáját egyre jobban meghatározó két tényező, a mesterséges intelligencia (AI) és az egyre fontosabbá váló formatervezés lehetőséget ad az iparág vezetőinek arra, hogy kísérletezzenek, optimalizálják és fokozzák az agilitást. 

2019. március 24. 11:45

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

MagyarBrands díjas a Cellum

2019. március 21. 11:06

Hogyan netezzünk biztonságosan?!

2019. március 7. 12:31

Perre megy a Huawei

2019. március 7. 11:06

A Cellum biztonságos wallet platformja támogatja az új indonéz e-money rendszer, a LinkAja kialakítását

2019. március 1. 10:54
cloudappsportal.com