Rendhagyó jelenettel ültették fel a Belvárosi Színház nézőit

forrás: Prím Online, 2019. március 14. 20:03

Az Orlai Produkciós Iroda színészeit hívta segítségül legújabb társadalmi érzékenyítő kampányához a Huawei. A vállalat Facing Emotions kezdeményezése keretében Magyarországon először, a Belvárosi Színház Három esős nap című előadása közben tapasztalhatták meg a nézők, milyen lenne egy színházi darab látható érzelmek nélkül. Az előadás három főszereplője, Kovács Patrícia, Szabó Kimmel Tamás és Schruff Milán rendhagyó színészi játékukkal hívták fel a figyelmet arra a közel 80.000 látássérült emberre, akik számára nehezen érzékelhető a látható érzelmek világa. 

Milyen lenne egy színházi előadás látható érzelmek nélkül? Erre a kérdésre kereste a választ a Huawei Technologies Hungary és az Orlai Produkciós Iroda közös érzékenyítő kampányában. A kezdeményezés célja, hogy a gyártó neves színészek közreműködésével felhívja a figyelmet a látássérültekre, akiknek mindennapi nehézséget jelent az érzelmek felismerése. A Huawei Magyarországon először „hekkelt” meg egy színházi előadást: a Novák Eszter rendezésében látható sikerdarab, a Három esős nap első pár percében, az Orlai Produkciós Iroda művészei érzékeltették a közönséggel, milyen lenne, ha kivennék egy színházi előadásból a színház lényegét, az érzelmek kifejezését. Kovács Patrícia, Szabó Kimmel Tamás és Schruff Milán egyedülálló játékának köszönhetően a közönség váratlanul, egy valódi előadás keretében tapasztalhatta meg, milyen különös élmény, ha a színészek arca nem árulkodik az általuk megformált karakterek érzelmeiről.

 

 

A Huawei Facing Emotions kampányának középpontjában a látható érzelmek állnak. Kovács Patrícia, a SUHANJ! Alapítvány egyik alapítójaként évek óta dolgozik látássérültekkel és pontosan tudja, milyen nehézségekkel találkoznak a mindennapokban. „Sokszor azt gondoljuk, hogy minden adottság: hogy látunk, hogy hallunk, hogy érzékelünk. Fontosnak tartom, hogy a 21. század fejlesztéseivel – amelyeket én is naponta használok – közelebb hozzuk a látássérültek számára azt a világot, amiben mi élhetünk” – mondta a színésznő. Szabó Kimmel Tamás külföldön többször is találkozott olyan innovációkkal, amelyekkel a vak és gyengénlátó embereket segítették, és örül a hazai kezdeményezéseknek is: „Nagyon jó dolognak tartom, hogy vannak, akik olyan fejlesztéseket dolgoznak ki, amelyekkel segítséget nyújthatnak a látássérülteknek. Fontos, hogy ténylegesen azokban a dolgokban segítsük őket, amelyek számukra valódi nehézséget jelentenek.” Schruff Milán szerint a technológia fejlődésének köszönhetően olyan megoldások jöhetnek létre, amelyek évtizedekkel ezelőtt elképzelhetetlenek lettek volna: „Hiszek abban, hogy a technológia képes lehet idővel visszaadni az érzékelés olyan fokát a látássérülteknek, amely még jobban elérhetővé teszi számukra a látható világot” - tette hozzá.

 

Az érzékenyítő kampány keretében az Orlai Produkciós Iroda színészeinek közreműködésével a Huawei online videókat is készített, hogy felhívja a figyelmet a látássérültek nehézségeire, hiszen ma Magyarországon 80.000 ember él, akik látható érzelmek nélkül ismerik a világot. A kampányban fontos szerepet kap a gyártó Facing Emotions alkalmazása is, amely a Huawei Mate 20 Pro mesterségesintelligencia-képességeinek köszönhetően pár másodperc alatt képes megállapítani, hogy a beszélgetőpartner arcán milyen érzelem tükröződik a hét legmarkánsabb emberi emóció (boldogság, szomorúság, meglepettség, düh, félelem, undor, megvetés) közül.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

„Milyen kérdést intéznék a miniszterekhez, ha képviselő lennék?”

Az Országgyűlés és a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat pályázatot hirdet gyermekintézmények számára a Gyermekek Világnapja alkalmából. A nyertes gyermekek részt vehetnek ősszel a IX. Gyermek- és Ifjúsági Országgyűlés ülésén a Parlamentben.

2019. március 20. 19:06

Újabb bevetésen az Instant Network a hurrikán sújtotta Mozambikban

Ismét bevetésen a Vodafone Alapítvány Instant Network csapata, amely ezúttal az Idai ciklon sújtotta Mozambikban segíti a kommunikációs hálózat helyreállítását. A Vodafone Magyarország rádióshálózat-üzemeltetési szakértői, Tóth Róbert és Pervai Csaba által tervezett Instant Network 3G eszközzel ingyenes, hordozható kommunikációs hálózat építhető ki a katasztrófák helyszínén. 

2019. március 20. 17:30

A K&H nyitott és segíti az innovációt

A K&H Magyarországon az elsők között megnyitotta a második pénzforgalmi irányelvvel összhangban (PSD2) az új típusú szolgáltatók számára hozzáférést biztosító K&H fejlesztői portált és tesztkörnyezetet. A portál célja, hogy segítsen eligazodni a kifejezetten banki adatok lekérdezésére, fizetés kezdeményezésre kialakított nyílt interfészen (API), valamint támogatást nyújtson a harmadik felek számára a fejlesztés időtartama alatt. A digitalizáció és az innováció a K&H üzleti stratégiájának egyik sarokköve.

2019. március 20. 15:51

NMHH-s oktatóanyagok készültek az álhírekről

Március 18. és 22. között zajlik az Európai Bizottság friss kezdeményezése, a médiaműveltség európai hete. Az alkalomból a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) fiataloknak szóló infografikákat, és ezekhez is kapcsolódó, iskolai használatra alkalmas óraterveket állított össze az álhírekről, és felnőtt olvasókra számító, támogatott online cikkeket ajánl. A tematikus héten az uniós tagállamok az álhírek felismerését is segítő médiaértés jelentőségére hívják fel a figyelmet, amelyeknek köszönhetően józan kritikával, jólinformáltan, megalapozott döntések hozhatók. A félretájékoztatással szembeni harcban – bár fontos szerepet játszanak a technológiai, szabályozási lépések –, a médiaműveltség fejlesztése továbbra is kulcskérdés marad.

2019. március 20. 14:03

Négy stratégiai lépés az ügyfélélmény növeléséhez

A digitális világból érkező információk lefordítása, megértése és beépítése üzleti előnyt jelent egy vállalat számára. Ha ráhangolódunk és újra gondoljuk az ügyféligényeket, újszerű és ügyfélközpontúbb üzleti modelleket hozhatunk létre. Amint figyelembe vesszük, hogy a technológiai forradalom hatása, sebessége és mélysége teljesen átalakította egész társadalmunkat és ezeknek a tünetei mutatkoznak meg az üzleti életben is, akkor olyan mikro- és makroszinten növelhetjük meg a cégünkről alkotott ügyfél-véleményeket, amelyekkel kitágíthatjuk hűséges vásárlóink körét.

2019. március 20. 12:30

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hogyan netezzünk biztonságosan?!

2019. március 7. 12:31

Perre megy a Huawei

2019. március 7. 11:06

A Cellum biztonságos wallet platformja támogatja az új indonéz e-money rendszer, a LinkAja kialakítását

2019. március 1. 10:54

Indul az Év Internetes Kereskedője díj 2019

2019. február 21. 10:45
cloudappsportal.com