A Médiatanács 75 millió forint támogatásról döntött

forrás: Prím Online, 2019. május 20. 10:02

Huszonöt, rendszeresen jelentkező körzeti és helyi rádióműsor jut egy éven át támogatáshoz a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának múlt heti ülésén meghozott döntése alapján a Magyar Média Mecenatúra Program legutóbbi fordulójában. 

A testület véglegesítette egy bajai és egy paksi helyi frekvencia pályázati felhívását és engedélyezte a Debrecen 104,6 MHz-en működő Best FM Rádió névváltoztatását. A tanács eljárást indított a TV2 szolgáltatójával szemben a Bezár a bazár! című műsor előzeteseinek helytelen korhatár-besorolása miatt, és elfogadta a termékmegjelenítéseket vizsgáló aktuális tanulmányt, ami szerint naponta több mint száz, műsoron belüli hirdetéstípussal találkozhat a tévénéző.

 

Helyi és körzeti rádióműsorok kaptak támogatást

A Médiatanács huszonöt, rendszeresen jelentkező helyi, illetve körzeti rádiós műsor elkészítésének egy éven át tartó támogatásáról döntött ezen a héten: összesen közel 75 millió forintot ítélt meg a mecenatúraprogram keretében kiírt idei pályázat első fordulójában. Vissza nem térítendő forráshoz jutott hírműsorok gyártásához a budapesti InfoRádió és a Trend FM, a Rádió Most Kaposvár, a komlói, a gyöngyösi, a soproni és a pécsi Rádió 1, a kiskőrösi Kunság Rádió, a debreceni Magyar Katolikus Rádió, a szegedi Rádió 88, a Rádió Szentendre, a tatabányai Forrás Rádió, a szolnoki Aktív Rádió, a miskolci Rádió M, a székesfehérvári Vörösmarty Rádió, a Paks FM és a békéscsabai 98,4 Mega Rádió. Szolgáltató magazinokat készíthet a Rádió Most Kaposvár, a Rádió Törökszentmiklós, a Rádió Szarvas, a székesfehérvári 94,5 Rádió 1, a kecskeméti, gyömrői, nagykőrösi és csongrádi adókon szóló Gong FM, a Tamási Rádió és az Egerszeg Rádió, míg tematikus magazinműsor készítésére a szentgotthárdi Radio Monošter kapott támogatást.

 

A legtöbb termékmegjelenítés szállodákat, üdítőket és koncerteket hirdet

A tanács elfogadta az országos kereskedelmi televíziók 2018 második félévében sugárzott, saját gyártásban készített műsoraiban feltűnő termékmegjelenítéseket vizsgáló tanulmányt. A fél év alatt összesen 18 638 – azaz naponta több mint száz – termékmegjelenítés szerepelt az RTL Klubon és a TV2-n, ami némileg meghaladta a 2017 azonos időszakában regisztráltat (18 341). A legtöbb ilyen, műsoron belüli hirdetés az RTL Klub Reggeli (3054) című műsorához kapcsolódott, amelyet a Fókusz (1572), Az év hotele (1152) és a Story Extra (847) követett – ezután jött csak a TV2 Mokka (736) című műsora. A termékmegjelenítésekben 2579-féle márkát hirdettek, közülük a Spar/Interspar szerepelt a legtöbbet – 1058 alkalommal, és ez a márka áll az élen az RTL Klubnál is. A TV2-nél a Fiskars volt az időszak vezető hirdetője 95 megjelenéssel, amely az összesített listában azonban nem érte el a top 10-et. 

 

A gazdasági szektorok közül a szolgáltatás jelent meg leginkább, amit az élelmiszer- és a szabadidős ágazat követett. A szolgáltatásokon belül a szállodák és panziók, az élelmiszerek között a szénsavas üdítők, míg a szabadidőszektornál a zenei fesztiválok szerepeltek a legtöbbet. A teljes tanulmány az NMHH honlapján olvasható.

 

Eljárás indul a TV2-n megjelent Bezár a bazár-előzetesek miatt

Állampolgári bejelentések nyomán vizsgálja a Médiatanács a TV2 Bezár a bazár! című műsorának előzetesét. 

 

A testület nem indít eljárást a TV2-n április 18. és 20. között sugárzott rövid időtartamú Origo-reklámokat kifogásoló bejelentések nyomán, mivel a szóban forgó hirdetések az érzékelhetőség határértékén belül voltak, így a nézők az üzenetet dekódolhatták és tudatosulhatott bennük: reklámüzenetet látnak. 

 

Rádiós frekvenciákkal kapcsolatos döntések

A Tihany 105,7 MHz helyi kereskedelmi rádiós frekvencia pályázati eljárásában az alaki vizsgálat után a Médiatanács pályázati nyilvántartásba vette a Rádió Helló Kft.-t, a Gyöngyös 102,2 MHz és a Sátoraljaújhely 90,6 MHz helyi közösségi rádiós frekvenciáknál pedig a mindkét pályázati eljárásban egyedüliként pályázó Magyar Katolikus Rádió Alapítványt. A testület a Győr 96,4 MHz körzeti kereskedelmi rádiós frekvencia eljárásában a tartalmi vizsgálat keretében felvilágosítást kért a Fehérvár Rádió Kft.-től.

 

Véglegesítette a grémium a Baja 94,3 MHz és a Paks 107,5 MHz helyi rádiós frekvenciák kereskedelmi jellegű használatát célzó pályázati felhívások szövegét, és azokat május 16-án teszi közzé honlapján. A pályázati ajánlatokat június közepén lehet majd benyújtani.

 

Engedélyezte a testület a szolgáltató kérelmére, hogy a Debrecen 104,6 MHz-en jelenleg Best FM Rádió néven működő helyi kereskedelmi rádió június 1-jétől a 104,6 – Best FM megnevezést használja.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Új vígjáték sorozat indul az HBO GO-n

A Danny McBride, John Goodman, Edi Patterson és Adam Devine főszereplésével készült Az erényes Gemston-ék című sorozat kilencrészes évadja augusztus 19-én indul az HBO GO-n és az HBO-n egy egyórás epizóddal, melyet aztán hetente újabb félórás epizód követ.

2019. augusztus 18. 12:23

Átlagosan háromezerért taxiznak a budapestiek

Ugyan még mindig inkább telefonon rendelnek taxit a fővárosiak, de egyre többen használnak valamilyen taxirendelő mobilalkalmazást is - derül ki a Főtaxi megbízásából készített kutatásból. Az elvárásoknak megfelelően új, hasznos funkciókkal bővült a taxitársaság applikációja, így akár már közvetlenül is felhívhatjuk a sofőrt az alkalmazáson keresztül, ha nem találjuk az autót.

2019. augusztus 18. 12:11

Pályázati felhívás kisiskolásoknak

A Magyar Nemzeti Bank (MNB), az MKB Bank Nyrt. (MKB), a Waberer's International Nyrt. és a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat országos ösztöndíjpályázatot hirdet a 2019/2020-as tanévre az általános iskola 2-3. osztályos tanulói részére.

2019. augusztus 18. 10:14

A nők sokkal kritikusabbak a másik kinézetét illetően

Több ezren próbálkoztak már bejutni a Szépvagy.hu társkereső oldalra annak júliusi indulása óta, de ez egyelőre csak keveseknek sikerült. Az említett oldal egy zárt társkereső szolgáltatás, ahová csak az kerülhet be, akit a már bent lévők beszavaznak. Mivel a szavazás a feltöltött fotó alapján történik, így az első benyomás, a szimpátia, a másik kinézete fog dönteni arról, hogy a többiek beengedik-e az oldalra.

2019. augusztus 18. 10:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Magyar Telekom 2019. második negyedéves eredményei

2019. augusztus 8. 11:32

Új tulajdonosa van a UPC-nek

2019. augusztus 1. 12:20

A Bosch és a Daimler megvalósítja a vezető nélküli, automatizált parkolást

2019. július 31. 16:53

Rekordbevétel az LG-nél

2019. július 30. 17:03
online sportfogadás