Online HÉV-jeggyel lehet utazni a Hungaroringre

forrás: Prím Online, 2019. július 26. 11:39

A Formula 1 Magyar Nagydíj idején, augusztus 1. és 5. között a H8-as és H9-es (gödöllői és csömöri) HÉV vonalakon is elérhetővé válik a MÁV alkalmazásban az online jegyértékesítés a MÁV-START Zrt. és a MÁV-HÉV Zrt. együttműködésének eredményeként. 

Az értékesítés fejlesztése mellett a MÁV-HÉV Zrt. a Formula 1 Magyar Nagydíj idejére nagyobb kapacitással, hétvégén 3 helyett 6 kocsis szerelvények közlekedtetésével készül a H8-as HÉV-en.

 

A MÁV alkalmazás használata

Jegyvásárlás és a jegy felhasználása

  • Első lépésként be kell állítani az induló és érkező állomást a H8/H9-es HÉV vonaláról. A MÁV alkalmazásban a HÉV-állomásokat az állomás neve után írt „H” betű jelöli, minden esetben a konkrét állomás nevét kell megadni.
  • A MÁV alkalmazásban több utast (pl. családtagokat) és azok korosztályát, kedvezményeit is lehet rögzíteni, egy későbbi utazás alkalmával az utasnak azok nevét kell választani, akiknek jegyet kívánnak venni. Minden megvásárolt jegyen külön szerepel az azt felhasználó utas neve, és csak az az utas használhatja fel, akinek személyazonosító adatait a vásárlási felületen megadták. A jegyellenőrzéskor ezért minden esetben fel kell tudni mutatni a személyazonosításra alkalmas okmányt is.
  • Ha az utas rendelkezik a Budapesten belüli szakaszra szükséges BKK vonaljeggyel vagy bérlettel vagy egyéb, Budapest közigazgatási határán díjmentes utazásra jogosító okmánnyal, azt beállítva a teljes vonalra lekérdezheti a menetrendet, valamint a közigazgatási határon túli szakaszra megválthatja HÉV jegyét. 
  • Amennyiben az utas nem rendelkezik a fővároson belüli részre érvényes jeggyel, kizárólag a külső szakasz (Ilonatelep és Gödöllő, valamint Szabadságtelep és Csömör közötti vonalszakasz) állomásai között választva tudja megadni utazási viszonylatát. Ebben az esetben a teljes H8/H9-es HÉV viszonylati menetrendekért az Állomásinformáció illetve a Vonatinformáció menük használhatók. 
  • Fontos, hogy bár a MÁV alkalmazásban ki kell választani egy vonatot, azonban a HÉV-re váltott menetjegy továbbra sem konkrét járatra szól. A vonatválasztás csak az érvényességi idő kezdetét jelöli meg, ezt követően bármely H8/H9-es HÉV-en lehet utazni az adott viszonylaton, a vásárlást követően egy alkalommal, másnap hajnali 3 óráig.

 

 

Az alkalmazás által biztosított rugalmasságot a felhasználók az első használatot követően tudják majd tapasztalni, ugyanis az első vásárlás alkalmával végig kell menni a kötelező regisztrációs lépeseken: pl. felhasználói adatok megadása, elektronikus számlaadat beállítása, esetleg bankkártyaadatok eltárolása. A későbbi vásárlások során ezek az adatok előhívhatók és felhasználhatók, és szükség esetén módosíthatók is. A MÁV alkalmazásban több utast (pl. családtagokat) és azok kedvezményeit, korosztályát is lehet regisztrálni, egy későbbi utazás alkalmával már csak ki kell választani azok nevét, akiknek jegyet kívánnak venni. 

 

Fizetés

A bankkártyás fizetés az OTP SimplePay online fizetési rendszerében történik, ahol lehetőség van a kártyaadatok elmentésére is a későbbi vásárlásokhoz. A MÁV-START a MÁV alkalmazásból nem ismer meg és nem tárol semmilyen banki adatot, azokat továbbra is csak a fizetési szolgáltató kezeli. 

 

Visszatérítés

A MÁV alkalmazással vásárolt jegy csak az érvénytartam kezdetét megelőzően, a vásárlási felületen közzétett feltételek szerint, és csak az alkalmazással téríthető vissza. Pénztári visszatérítés nem lehetséges. Különleges esetekben és a vasúttársaság hibájából szükségessé vált visszatérítés esetén a MÁV-START ügyfélszolgálatához kell fordulni. Online visszatérítés esetén a kezelési költség mértéke kedvezőbb az üzletszabályzatban előírtnál – a visszatérítendő menetdíj 10 százaléka. 

 

Az online HÉV-jeggyel kapcsolatban az utasok a https://www.mav-hev.hu/mav-mobilalkalmazas oldalon találhatnak további hasznos információkat (GYIK).

Mobilalkalmazás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Átlagosan háromezerért taxiznak a budapestiek

Ugyan még mindig inkább telefonon rendelnek taxit a fővárosiak, de egyre többen használnak valamilyen taxirendelő mobilalkalmazást is - derül ki a Főtaxi megbízásából készített kutatásból. Az elvárásoknak megfelelően új, hasznos funkciókkal bővült a taxitársaság applikációja, így akár már közvetlenül is felhívhatjuk a sofőrt az alkalmazáson keresztül, ha nem találjuk az autót.

2019. augusztus 18. 12:11

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Magyar Telekom 2019. második negyedéves eredményei

2019. augusztus 8. 11:32

Új tulajdonosa van a UPC-nek

2019. augusztus 1. 12:20

A Bosch és a Daimler megvalósítja a vezető nélküli, automatizált parkolást

2019. július 31. 16:53

Rekordbevétel az LG-nél

2019. július 30. 17:03
online sportfogadás