A munkafeladatok fele automatizálható
A magyar gazdaság és azon belül a retail szektor további dinamikus fejlődését leginkább a minél magasabb fokú automatizálásban kell keresni, amely a hatékonyság és a versenyképesség növelése mellett a munkaerőhiányt is enyhíti. Többek között erről beszélt a 8. Laurel Retail Konferencia megnyitóján a házigazda Laurel Cégcsoport tulajdonosa, Bessenyei István. A rendezvényen Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára Digitalizáció, kereskedelem címmel tartott előadást.
Magyarországon 2010 óta elsősorban a foglalkoztatottság emelkedése vált az európai szinten is kimagasló gazdasági növekedés legfőbb motorjává. Mértékadó elemzések, többek közt az amerikai McKinsey&Company nevű tanácsadó cég tanulmánya azonban emlékeztet; a munkavállalók számának gyarapodása közelíti a felső határt, miközben a munkaerőhiány továbbra is számos szektorban probléma. Ebben a helyzetben a versenyképesség megőrzésének legfőbb záloga a hatékonyság növelése lehet, aminek legjobb eszköze az automatizáció, a technológiai fejlesztés.
A potenciál ilyen téren hatalmas, az említett tanulmány 49%-ra teszi Magyarországon azokat a munkatevékenységet, amelyeket automatizálni lehet. Ez a szám még magasabb lehet a kereskedelemben, ahol nagy számban találni monoton, ismétlődésre épülő folyamatokat (pl. árufeltöltés, címkézés). A Retail konferencián ennek megfelelően bemutatkozott számos olyan innováció, amely segít fokozni a szektor vállalatainak termelékenységét.
Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára előadásában a képzés, ezen belül a digitális készségek fejlesztésének fontosságát emelte ki, mert mint mondta, egyaránt jelentős mértékben fejlődik a hagyományos kereskedelem digitalizációja és a digitális kereskedelem is.
A rendezvény egyik legjobban várt előadását a világ egyik vezető mesterséges intelligencia szolgáltatója, a Symphony RetailAI képviselője tartja. A Laurel cég nemzetközi partnere megoldásaival világszerte számos kiskereskedelmi vállalat sikereit alapozta meg.
Kapcsolódó cikkek
- Jelentősen nőtt a telepített kobotok száma
- Az ABB úszó apartmanból alakított ki űrkorszaki kabint
- Gépek állnak a kereskedelmi szektor növekedése mögött
- Az ABB a világ legkorszerűbb robotikai gyárát építi Sanghajban
- A MiR100 robotok jelentősen növelik a termelékenységet
- Az érzékelő-technológiák ereje és jelentősége
- ABB YuMi robot végzi az ATM-ek tesztelését
- Process Solutions: Nem sodorja végveszélybe az automatizáció a könyvelő szakmát
- Ilyen a munka MiR robotokkal a Ford üzemében
- A mesterséges intelligencia segítségével fejlődnek az együttműködő mobil robotok
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Személyre szabott diagnosztika és hatékonyabb kezelések okoseszközökkel
Az okoseszközök és felhőalapú rendszerek egyre több iparágban jelentenek innovációt és az egészségügyi ellátásban, orvosdiagnosztikában is valódi áttörést hozhatnak. A hazai egészségügyben elsőként jelent meg az a technológia, amellyel az orvosok hozzáférhetnek a betegek által rögzített vércukorszint adatokhoz, ami sokkal hatékonyabb módon teszi lehetővé a személyre szabott terápiák felállítását.
Changing reality – az útkeresésre, újratervezésre fókuszálnak a SMART 2023 konferencia előadói
Napjaink egyik legnagyobb kihívása elengedni a megszokott, jól ismert mintákat, berögződéseket, és új utakat, nézőpontokat keresni helyettük. A 2023. április 26-án a budapesti Akváriumban megrendezésre kerülő SMART 2023 konferencia előadói is ezt a témát járják körül Nancy Rademaker, az ügyfélközpontú innováció nemzetközi hírű előadójának keynote beszédét követően. Az IVSZ népszerű B2B üzleti eseményén szó esik majd arról, milyen hatással lesz a Metaverzum, az MI-technológiák és a decentralizált gazdaság az egyes szektorok jövőjére. Az előadók arra is választ keresnek, hogy miként lehet fenntartható világot alkotni egy alapvetően fenntarthatatlan környezetben, illetve hogyan változik meg a gazdaság és az üzlet a valós és a virtuális világ határának elmosódása nyomán.
Az Alza már az Alzaboxokon keresztül is fogadja a visszárut
Az Alza.hu ügyfelei mostantól a reklamált termékeket az AlzaBoxokon keresztül is visszaküldhetik. A Magyarországon, Szlovákiában és Csehországban több mint 210 000 csomagautomatát működtető webáruház ismét egy újabb lépéssel közelebb került céljához, hogy hálózata a helyi közösségek számára minél hasznosabb legyen és kényelmesebbé tegye mindennapjaikat.