Csak a tudatos nethasználattal védhetők meg a gyerekek

forrás: Prím Online, 2020. február 11. 16:05

A szülők döntő többsége (83%-a) foglalkozik a biztonságos internethasználat témájával: a korlátozást, ellenőrzést és tiltást közel ugyanolyan arányban vetik be gyerekeiknél, mint a témáról szóló célzott közös beszélgetéseket – derül ki az Ipsos KidComm (2019) szindikált kutatásából. Ennek ellenére a gyerekek továbbra sincsenek biztonságban az online térben, ezért a Telenor játékos oktatóanyagot készített a témában – mondja a Biztonságos Internet Nap kapcsán Koren Balázs, a Telenor TudatosNet szakértője.

A Biztonságos Internet Nap az Európai Bizottság, az Európai Iskolahálózatok és az Internet Hotline-ok Nemzetközi Szövetségének együttműködésében megvalósuló Safer Internet Program (Biztonságos Internet Program - SIP) része. A Biztonságos Internet Nap célja, hogy játékos, kötetlen, interaktív formában hívja fel a gyerekek, szülők és pedagógusok figyelmét az internethasználat veszélyeire és azok kivédésének lehetőségeire. A SIP hazai koordinátora a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat.

 

„A gyerekek főként játszanak, YouTube-videókat néznek és chatelnek okoseszközeiken, miközben szinte meg sem fordul a fejükben, hogy e tevékenységeik közben mások adatot gyűjthetnek róluk, vagy zaklatás áldozataivá válhatnak. Miért is gondolnának erre, ha senki nem figyelmezteti őket?” – világít rá Koren Balázs, a Telenor TudatosNet szakértője. A digitális oktatással is foglalkozó szakember tapasztalatai azt mutatják, hogy a szülők szeretnének tenni a biztonságos internetes környezet megteremtéséért, de túl kevés információ áll ehhez rendelkezésükre. Ezt támasztja alá az Ipsos friss, KidComm kutatása, amely szerint a családok 40%-ában él a szülő a gyerek által látogatott oldalak ellenőrzésének lehetőségével vagy tiltással.* Ugyanennyien igyekeznek gyerekeikkel célzottan beszélgetni a veszélyekről, és bár jelentősen csökkent azon szülők aránya, akik nem foglalkoznak a témával, a családok 22%-ában továbbra sem téma az internet okozta veszély.

 

 

„Mindenki azt várja a szülőktől, hogy képben legyenek, de ehhez olyan segítséget kell adnunk nekik, amit egyszerűen tudnak használni a mindennapokban. Nem csak ők, hanem a gyerekek is átlátják, a családi beszélgetésekbe könnyen bevihetők a felmerült témák. Az idei Biztonságos Internet Nap apropóján éppen ezért egy olyan online játékot készítettünk, amit a gyerekek és szüleik, diákok és pedagógusok is használhatnak” – mutat rá a hipersuli.hu/tudatosnet/tananyag/ oldalon elérhető játékos oktatóanyagra a szakember. Az oktatófelület 13 témakör mentén kalauzolja végig a játékosokat a biztonságos internethasználat alapjain. Olyan kulcstémákra hoz egyszerű, közérthető válaszokat a TudatosNet szakmai csapata, mint például a biztonság, digitális lábnyom, személyes adatok, veszélyek, digitális identitás, vagy a kritikai gondolkodás.

 

„Miközben háztartások millióiba juttathatjuk el a szélessávú mobilnet-szolgáltatásunkat, elkötelezetten támogatjuk a gyerekeket és a szülőket abban, hogy biztonságosan mozogjanak a digitális térben. Az elmúlt 5 évben több mint 43 000 gyereket vezettünk be a biztonságos internetezés világába a programjainkon keresztül, és a szülőket is szeretnénk támogatni abban, hogy tudatosan hozzásegíthessék a gyerekeket a biztonságos internethasználathoz. Ennek pedig a játékosság és a sok-sok témába vágó beszélgetés a módja. A most indított TudatosNet anyagunk ebben lehet gyerek, szülő, tanár, felnőtt, nagyszülő és minden érdeklődő segítségére.” – világít rá a Telenor felelősségére a szolgáltató vállalati kommunikációs igazgatója, Mészáros Attila.

 

__________________ 

* A 2016-os mérést követően 2019 őszén ismét a 8-17 éves gyerekek médiafogyasztását és eszközhasználati szokásait vizsgálta az Ipsos KidComm szindikált kutatása személyes, szülői és gyermek kérdőíves interjúk keretében. Az összesen 800 gyerekkel és szülőjével készült tanulmány elsődleges célja az életmód, érdeklődés és médiafogyasztási szokások feltérképezése volt, amelyben nagy hangsúlyt kapott a digitális médiafogyasztás, beleértve az online és social média területét.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

2020 az autós kamerák éve lesz Magyarországon

Az autóskamerák piaca világszerte és hazánkban is rohamosan bővül: nem csoda, hiszen a vitás helyzetekben bizonyítékként is használható felvételek sok kellemetlenségtől óvják meg az autótulajdonosokat. Sőt, a fejlett vezetéstámogató rendszerekkel felszerelt dashcam modellek nemcsak balesetek, koccanások alkalmával hasznosak, használatukkal mindvégig biztonságosabban utazhatunk. A navigációk és menetrögzítő kamerák első számú gyártója, a hazánkban is piacvezető Mio adatai alapján itthon egy év alatt 70%-kal nőtt a dashcam-ek iránti kereslet és közel ötször annyi Mio kamerát vásároltunk 2019-ben, mint egy évvel korábban.

2020. február 24. 17:46

Mérnöki válaszok a klímaváltozás hatásainak csökkentésére

Ökológia és Gazdaság Fórum néven új interdiszciplináris munkacsoport alakul a Magyar Mérnöki Kamarában, amelynek célja, hogy a Föld ökológiai állapotának romlása és a klímaváltozás miatti kihívásokra mérnökileg megalapozott és szakmailag koordinált válaszokat és javaslatokat adjon.

2020. február 24. 16:20

Digital Health Summit – minden, amit ma tudhatunk a jövő egészségiparáról

Vajon elvégezheti egy robot a műtét utáni rehabilitációt, úgy, hogy a terapeuta több ezer kilométerről figyeli a gyógyulást? Miért lehet jó ötlet a digitalizált receptfelírás az orvosnak, betegnek és persze a finanszírozónak egyaránt? Kinek, mikor és hogyan érdemes befektetni a digitális egészségügybe? Izgalmas kérdések, viták és valódi válaszok várják a résztvevőket a digitális egészségügy első hazai konferenciáján, 2020. február 27-én.

2020. február 24. 13:22

Előre törnek az adatvezérelt kommunikációs csatornák

Nyolcadik alkalommal készítette el az Inspira Research a reklámpiac hirdetői percepcióját mérő Marketing Mood Barometer kutatását. A 2020-as adatok egyértelműen mutatják az adatvezérelt, sőt a hagyományos direktmarketing területek egyre kedvezőbb hirdetői megítélését. 

2020. február 24. 12:53

A Razer és az x-kom AGO új korszakot nyit a játékosok edzésében és fejlesztésében

A Razer, a világ vezető, gamereknek szánt lifestyle márkája a mai napon egy új partnerségi együttműködést jelentett be a Team Razer - a Razer házon belüli esportszervezete - és az x-kom AGO között, amely Lengyelország egyik vezető esport csapata. Az együttműködési partnerség keretében a Team Razer a játékosokat a Razer esport-minősítésű perifériáival látja el, valamint támogatja az x-kom AGO-t a 2020-as szezonbeli tevékenységeiben.

2020. február 24. 10:41

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Lezárult a 28. Magyar Innovációs Nagydíj pályázat nevezése

2020. február 24. 11:45

Megjelent az NMHH 2020-as felügyeleti terve

2020. február 18. 10:35

Informatikai szakembereket keres az SAP Labs Hungary

2020. február 14. 10:33

20 éves Magyarország egyik legrégebbi email rendszere

2020. február 7. 09:03
online sportfogadás