A Haumann-család nappalijába vitte a televíziózás jövőjét a Vodafone

forrás: Prím Online, 2020. május 14. 17:20

Virtuális esemény keretében beszélgetett a tévézés és a filmkészítés múltjáról, jelenéről, illetve jövőjéről a Haumann színészcsalád és a Vodafone. Haumann Péter és gyermekei, Haumann Máté és Haumann Petra a saját nappalijukból csatlakoztak az online eseményhez, ahol a filmes szakma titkaiba és a művészvilág koronavírus-járvány miatti digitalizációjába is bepillantást engedtek. 

A téma aktualitását a Vodafone új televíziós szolgáltatásának tavaszi, széleskörű bevezetése adta, amelynek különlegessége, hogy egyesíti a klasszikus és on-demand tévézés élményét és minden eddiginél perszonalizáltabb szolgáltatást nyújt: többek között olyan innovatív, okostévé nélkül is használható funkciókkal rendelkezik, mint a Személyes ajánló, a Műsorvisszajátszás, a Gyereksarok és az OTT applikációk.

 

A Vodafone TV elviszi a legnagyobb hazai és külföldi sztárokat a nézők otthonaiba, ezúttal azonban a művészek nappalija nyílt meg a közönség előtt: Haumann Péter, Máté és Petra a Vodafone első virtuális kerekasztal-beszélgetésén saját otthonukból jelentkeztek be, hogy megvitassák a múlt és a jelen tévézésének különbségeit. Míg Haumann Péter pályája kezdetén, 1962-ben egy-egy jelenet felvétele hosszú ideig tartott, és fontos volt, hogy elsőre sikerüljön, nehogy újra kelljen venni, mert a filmtekercs sok pénzbe került, addig Máté most, 58 évvel később egy videókonferencia-alkalmazáson keresztül forgatott TV sorozatot a saját otthonából. 

 

Megváltozott a filmipar

„Nagyon sok minden változott a filmgyártásban ahhoz képest, mint mikor én kezdtem a szakmámat. A többszáz kilós, nehezen mozgó kamerák helyett, ma már a digitális technológiával, olykor egy jó képességű telefonnal is lehet filmet forgatni. Régen több napig próbált a színész. Ma egy sátorban, monitorok tömege előtt ül a rendező és alaposan előkészített beállítások alapján irányítja a történéseket.” – mesélte Haumann Péter.

 

Haumann Máté több külföldi, streaming szolgáltató által gyártott sikerprodukcióban szerepelt már, de a koronavírus miatti digitális átállás számára is új kihívást jelentett: „A járványhelyzet teljesen megváltoztatta a szakmánkat, és egyik pillanatról a másikra állt le az egész filmipar, szünetelnek a nagy forgatások, egy részük pedig átterelődött online felületre. Az elmúlt hetekben például a könyvespolcunk előtt ülve, egy okoseszköz segítségével forgattam le több kollégámmal egy hazai tévésorozatot, de a karantén idején, szintén itthonról szerepeltem egy dán rövidfilmben, és jelenleg is vannak online futó filmes projektjeim” – tette hozzá Máté, aki sosem gondolta volna, hogy ilyen gyorsasággal kell átállnia egy addig ismeretlen munkamódszerre.

 

Haumann Petra színészként úgy gondolja, hogy a filmvilág és a televíziós szakma is levonhat tanulságokat a járványhelyzet időszakából: „Ez a kényszerhelyzet olyan megoldásokat is eredményezett, amelyekre nem biztos, hogy a szakma magától áttért volna. A filmiparban tudatosult, hogy egy-egy castinghoz, olvasópróbához vagy sorozatszerepléshez nincs feltétlenül szükség a személyes jelenlétre sem a színészek, sem az alkotók részéről. Az internet olyan lehetőségeket hordoz, amelyek akár hosszútávon is költséghatékonyabbá tehetik a produkciós folyamatokat, például online nem merülnek fel a stúdióbérlés, az eszközbérlés vagy az utazás költségei. Ezek hasznos hozadékok, de nekem nagyon hiányzik a színház, a közönség, a szinkron és a kollégákkal való kontaktus.” – mondta Haumann Petra.

 

 

A televíziózás jövője

A Vodafone idén év elején úgy döntött, hogy megváltoztatja erős mobilszolgáltatói imázsát, és bevezeti új vezetékes televízió szolgáltatását, amely a tévézés jövőjét viszi el a felhasználók otthonaiba. A Vodafone TV a jövő tévézésének élményét nyújtja a felhasználók számára: egy, a piacon egyedülálló, többfunkciós, csempés elrendezésű kezelőfelületen, egyidőben teszi elérhetővé a klasszikus tévéműsort és a különböző, előfizetéshez kötött, illetve online műsorszolgáltatói tartalmakat (pl. Amazon Prime, Youtube stb). A szolgáltatás pedig minden eddiginél perszonalizáltabb: az ügyfeleknek nem egyesével kell kapcsolgatniuk a tévécsatornák között, hanem olyan kényelmesen, vizuálisan válogathatnak a felkínált műsorokból, mint ahogyan a mobiljukon, az alkalmazásaik között tennék azt. 

 

„Az a tapasztalatunk, hogy egyre inkább háttérbe szorul a hagyományos lineáris tévézési viselkedés, ezzel szemben pedig nő az emberek digitalizációs érettségi szintje. Amit a Vodafone TV kínál, és ebben egyedülálló, hogy a tudatos és egyéni tartalomválasztási szokásokat és igényeket felismerve, személyre szabott ajánlórendszerének köszönhetően egyénre szabottan javasol tartalmat. Minden tartalomhoz tartoznak metaadatok (zsáner, szereplő, évjárat stb.), amelyek az egyéni ízlést tükrözik, a VTV pedig ezek figyelembevételével ajánl műsorokat a tévénézőknek. Tehát a személyre szabottság és a tudatosság marad, de a válogatást a Vodafone TV elvégzi a nézők helyett” – mondta Lennert Márton, a vállalat Vodafone TV-ért felelős igazgatója, emellett hozzátette, hogy a Vodafone új vezetékes szolgáltatásának Műsorvisszanéző funkciója segítségével egyetlen felhasználó sem marad le kedvenc filmjeiről és sorozatairól, azokat egyszerűen, egy hétre visszamenőleg megtekintheti a Vodafone TV felületén. 

 

„Nemcsak a művészek életére, de a tévénézési szokásainkra is jelentős hatást gyakorolt a pandémia: a Nielsen kutatása  szerint március közepén közel 1,5-szer többet néztek tévét az emberek, mint az előző év azonos időszakában. Leginkább a 4-17 évesek körében nőtt a tévénézés, és a hírcsatornák mellett – a gyerekcsatornák nézettsége járult hozzá a magasabb nézőszámhoz ebben az időszakban.  Éppen ezért kiemelten fontosnak tartjuk, hogy a legkisebbek biztonságos szórakozására is odafigyeljünk. A Vodafone TV Gyermeksarok beállításának köszönhetően a szülők a gyerekeik életkorának megfelelő, egyedi, PIN-kóddal módosítható profilokat hozhatnak létre, ahol személyre szabottan, csak a gyermek fejlettségének megfelelő tartalmak jelennek meg” – mondta el Gábor-Balogh Bernadett, a Vodafone Magyarország marketing igazgatója.

 

A tévézés jövője a mobilodon

A Vodafone TV tartalmait nem csak a kanapéról nézhetik a felhasználók: a szolgáltatás felületét szinte bárhol, bármikor, az adatforgalmuk fogyasztása nélkül böngészhetik egy dedikált mobilalkalmazáson keresztül, és párhuzamosan, egyszerre akár 2 mobileszközön is élvezhetik kedvenc műsoraikat. 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Jól vizsgázott az okosparkolás az ingyenes parkolás időszakában Budapesten

Bár a korlátozások alatt jelentősen csökkent az autós forgalom, a díjmentes parkolás bevezetésével a parkolóhelyek kihasználtsága változatlanul magas maradt. Utóbbi sok belvárosi lakos és ott dolgozó életét nehezítette meg. Erre a helyzetre jelentett megoldást a Vodafone és a Smart Lynx rendszere, melyeknek köszönhetően az ingyenesen letölthető Parker mobilalkalmazásban 2500 közterületi parkolóhely valós idejű foglaltsági adatai váltak elérhetővé. Az autósok így anélkül is tudják, hol van épp szabad parkolóhely, hogy felesleges köröket megtéve autóznának a környéken. Az okosparkolási rendszer természetesen a díjmentes parkolást követően is segíteni fogja az autósok életét Budapest belvárosában.

2020. július 7. 13:21

Biztonságos munkavégzés az „új normalitás” korában

Az elmúlt hónapokban beköszöntő „új normalitás” életünk minden részére kiterjed, ám munkánk kapcsán fokozottan megmutatkozik. A gyakoribb otthoni munkavégzés mellett egyéb rugalmas megoldások is elérhetővé válhatnak, melyek helytől függetlenítik feladataink elvégzését. Mi lehet felszabadítóbb, mint hogy munkánkat egy kávézóból, a tengerpartról vagy akár otthonunk kényelméből látjuk el? Mindehhez a rugalmassághoz természetesen megbízható eszközök is szükségesek, melyek társaink lehetnek a munkánk során – akárhonnan dolgozzunk is. 

2020. július 7. 12:03

Mostantól még jobb MKB ügyfélnek lenni

Az MKB mobilappot használó előminősített ügyfelek már okostelefonjuk néhány kattintásával hozzájuthatnak az egyszerűsített eljárás keretében igényelhető kölcsönhöz.

2020. július 7. 10:49

Egyetemisták innovációi lendíthetik fel a magyar mezőgazdaságot

Egyetemi ötletverseny keretében keresi a megoldásokat a NAK TechLab az agráriumban fellelhető problémákra. A versenyre olyan hallgatói csapatok jelentkezését várják, akik innovatív ötletükkel, hatékony megoldásaikkal segíthetik a hazai mezőgazdaság digitalizációját, egyúttal valós piaci problémákra válaszolnak. 

2020. július 7. 09:38

Egyénileg és csapatban is indulhatnak a fejlesztők a Huawei versenyén

AppsUp néven indított alkalmazásfejlesztő versenyt a Huawei Technologies. A verseny célja, hogy megtalálják a világ legjobb app fejlesztőit, és egyben lehetőséget biztosítsanak a fejlesztőknek, hogy alkalmazásaikat közzétegyék a Huawei saját mobilszolgáltatási rendszerében, a HMS-ben. A versenyt 5 régióban hirdetik meg, és minden régióban 5 kategóriában – legjobb app, legjobb játék, legjobb közösségi alkalmazás, legnépszerűbb, valamint különleges értékkel bíró app – díjazzák a legjobbakat. 

2020. július 6. 19:11

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Újdonságok a szegedi informatikatörténeti kiállításon

2020. július 3. 18:53

Új funkcióval bővült a WIWE

2020. június 15. 16:23

Fél évig ingyenes az Adverticum „DataMe DMP adatok" szolgáltatása

2020. április 30. 09:47

Az LG történetének legjobb üzemi eredményét érte el 2020. első negyedében

2020. április 29. 17:15
online sportfogadás