A KLM és a Delfti Műszaki Egyetem bemutatta a Flying-V első sikeres repülését
Sikeresen lezajlott a Flying-V repülőgépmodell első próbaútja. A formabontó és üzemanyagtakarékos gépforma a KLM és a Delfti Műszaki Egyetem kollaborációjának eredménye, és célja a légiközlekedés fenntarthatóbbá tétele.
Sikeres volt a Flying-V modell, a jövő energiatakarékos repülőgépének első útja. Másfél évvel ezelőtt, az IATA (Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség) 2019-es konferenciája során a Delfti Műszaki Egyetem és a KLM bejelentette a Flying-V tervezésének megkezdését, amely a szélcsatorna- és földi tesztek után mára végre fellszállásra kész állapotba került.
A múlt hónapban a Delfti Műszaki Egyetem kutatói, mérnökei és egy drónpilótája utazott el egy németországi repülőtérre, hogy elvégezzék az első próbarepülést. "Nagyon kíváncsiak voltunk a Flying-V repülési tulajdonságaira. A repülő kialakítása és designja beleillik a Fly Responsible kezdeményezésünkbe, amely képviseli a fenntarthatóságunk javításának érdekében tett lépéseinket. Fenntartható jövőt szeretnénk biztosítani a repülés számára, ennek pedig az innováció is kiemelkedő összetevője. A KLM évek óta a világ első három legfentarthatóbb légitársasága között szerepel a Dow Jones Fenntarthatósági Indexen. A jövőben is ezt a mintát szeretnénk folytatni. Nagyon büszkék vagyunk, hogy mindezt együtt tudtuk elérni, ráadásul ilyen ilyen rövid idő alatt" - mondja Pieter Elbers, a KLM elnöke és vezérigazgatója.
A próbarepülésről készült videóbeszámoló:
A Flying-V kialakításával egy energiatakarékos, hosszú távú repülőutak megtételére alkalmas légijármű született. Az utastér, a raktér és az üzemanyagtartályok mintegy beépültek a szárnyakba, így hozva létre a jellegzetes V-alakot. Az előzetes számítógépes kalkulációk szerint azáltal, hogy javult a repülőgép aerodinamikája, 20%-kal csökkent az üzemanyag-fogyasztás a jelenleg legfejlettebb repülőgépekhez képest.
Együttműködés és innováció
A mérethű modellt először a KLM 100. évfordulója alkalmából mutatták be 2019 októberében. A projektben jelenleg több partner is részt vesz, például az Airbus is. "Egyedül nem tudjuk fenntarthatóbbá tenni a repülési szektort, össze kell hát dolgoznunk " – tette hozzá Pieter Elbers. „Az ágazati együttműködés és a birtokunkban lévő ismeretek átadása és megosztása mindannyiunkat előbbre visz. Ebből kifolyólag a Flying-V koncepciót tovább fejlesztjük partnereinkkel. A tervezett következő lépés a Flying-V fenntartható üzemanyaggal történő üzelemtetése lesz.
További információ a tesztrepülésről:
Dr. Roelof Vos és a TU Delft professzora, Henri Werij egy internetes közvetítésen keresztül bemutatták, hogy miként zajlott a tesztrepülés. Pieter Elbers, a KLM vezérigazgatója és Daniel Reckzeh, az Airbus kutatás-fejlesztési vezetője is nyilatkozott. Az internetes közvetítés felvétele itt tekinthető meg.
Kapcsolódó cikkek
- AerinX: 700 milliós befektetést kapott a magyar légiipari startup
- Új magyar földi kiszolgáló a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren
- Intelligens drónok segíthetik a jövő repülőtereit
- Rekordok dőlnek a kisgépes forgalomban
- Az easyJet partnere elkezdi az elektromos hajtóművek fejlesztését
- Fedélzeten gyűjt az easyJet az ausztrál bozóttűz áldozatainak
- Tavaly is több mint egymillió gép biztonságát garantálta a HungaroControl
- Karácsonyi díszítés: Csak a házat díszítsük, az eget ne!
- A Fujitsu első díjat nyert az Airbus versenyén
- Izgatottan várja a KLM, mit hoz a 2020-as év a technológia és a repülés világában
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Egyedülálló elektromos kerékpárral erősít a Decathlon
A mikromobilitási trendek átformálják a városi közlekedést, az infrastruktúra fejlesztésével folyamatosan nő a kerékpározók száma, emellett pedig egyre inkább előtérbe kerülnek az elektromos kerékpárok.
Sportfogadásban lett sikeres a profi ladbarúgó, aki saját platformot hozott létre
17 évig volt profi labdarúgó Csépányi Gábor, aki ma már a sportfogadás területén működik sikeresen. Saját fejlesztésű platformjaimmár milliárdot képviselő üzlet, amellyel most nemzetközi vizeken is bizonyít.
Tippek a hosszabb üzemidőhöz a HONOR-tól
A HONOR készülékei, a kedvező árútól a csúcskategóriásig kiváló akkumulátor üzemidővel rendelkeznek, mérsékelt igénybevétel mellett akár egész nap használhatóak. Ettől függetlenül azonban érdemes figyelni arra, hogy miként tudjuk a leghatékonyabban kihasználni az üzemidőt, hogy még véletlenül se merüljön le okostelefonunk.
A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY
Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.