Ilyenek a jövőre felkészült vállalkozások
A Vodafone Business Future Ready Report néven átfogó tanulmányt készített világszerte mintegy 2600 vállalkozás bevonásával, melyben a vállalkozások üzleti ellenállóképességét, valamint a jövőre való felkészültségüket vizsgálták. Az eredmények értelmében a ’jövőre felkészült’ vállalkozások jellemzői közé tartozik, hogy pozitívan állnak a változásokhoz, nyitottak az új technológiákra, átfogó üzleti stratégiával rendelkeznek, rendszeresen tájékozódnak az aktuális tendenciákról és gyorsan reagálnak az új trendekre, kihívásokra. A ’jövőre felkészült’ magyar vállalkozások még szeptember 25-ig nevezhetnek történetükkel a Vodafone Magyarország és a Kreatív közös Ready pályázatára, ahol bemutathatják, hogyan sikerült leküzdeni az elmúlt időszak kihívásait.
Korunk legsikeresebb vállalkozásai alkalmazkodóképesek, valamint ember- és célközpontúak – mutatott rá a Vodafone Business új, átfogó kutatása, mely a vállalkozások üzleti ellenállóképességét és jövőre való felkészültségüket vizsgálta. A tanulmány mintavétele két szakaszban – a COVID-19 válság előtt és alatt – történt, világszerte több mint 2600 vállalkozás bevonásával.
A tanulmány különböző szempontok szerint határozza meg a leginkább ellenálló, úgynevezett ’jövőre felkészült’ vállalkozásokat, az általuk adott válaszok, valamint a velük készített interjúk alapján. A kutatási eredmények megmutatták, hogy mely viselkedésmódok és attitűdök állnak a legszorosabb összefüggésben például a jövőbeli pénzügyi teljesítménybe vetett bizalommal. A hat fő jellemző:
- Pozitívan áll a változáshoz. Örül a változásnak, és a jövő gondolata izgalommal tölti el.
- Nyitott az új technológiák felé. Elismeri a technológia hatékonyságát az üzleti kihívások megoldásában.
- Egyértelmű lépéseket tesz a digitális üzleti átalakulás felé. Rendelkezik egy ütemtervvel, amely kijelöli, miként alakíthatja át üzleti tevékenységét a technológia.
- Részletes stratégiát fogalmaz meg. Az ilyen vállalkozások átfogóbb üzleti stratégiával rendelkeznek, amely dokumentált, konkrét, megfelelő finanszírozással alátámasztott és megalapozott.
- Rendszeresen tájékozódik a releváns tendenciákról és bizonytalanságokról. Világosan meghatározta a vállalkozást alakító erőket, és a vezető gondolatvezérekhez fordulnak segítségért.
- Alkalmazkodó. Gyorsan reagál az új trendekre vagy kihívásokra, és gyorsabban tud piacra lépni, mint a versenytársai.
A kutatás megmutatta, hogy világszerte a vállalatok 20 százaléka felel meg a ’jövőre felkészült’ vállalkozások főbb szempontjainak, ami egyebek mellett az alkalmazkodóképességet, a technológia iránti nyitottságot és az egyértelmű transzformációs célokat foglalja magába.
A Future Ready Report kitért továbbá a vállalkozások COVID alatti gazdaságai várakozásaira is: eszerint a válaszadó cégek 30 százaléka számított arra, hogy a pandémia ideje alatt a nyeresége növekedni fog. Ugyanezen vállalkozások 57 százaléka úgy gondolja, hogy a nyeresége a következő öt évben is növekedni fog.
A kutatás reflektál továbbá arra a tényre is, miszerint – ahogy arra az elmúlt időszak rávilágított – a munka a legtöbb esetben bárhonnan elvégezhető. A vállalkozásoknak a túlélés érdekében alkalmazkodniuk kell ehhez az új munkavégzési formához:
- A ’jövőre felkészült’ vállalkozások 71 százaléka már legalább egy új technológiai beruházást megvalósított a világjárványra adott közvetlen válaszként.
- A megkérdezett ’jövőre felkészült’ vállalkozások 44 százaléka arra számít, hogy a munkavégzés helyének tekintetében kialakult rugalmasság a járvány után is megmarad.
„Az elmúlt hónapok eddig nem látott kihívások elé állították az egész társadalmat – magánszemélyeket és az üzleti élet szereplőit egyaránt. Ezek leküzdése nagyfokú rugalmasságot és sokszor emberfeletti teljesítményt igényelt. Szerencsére sokan vannak azok, akik innovatív gondolkodásukkal, rugalmas hozzáállásukkal bizonyították, hogy képesek túllendülni nehéz és váratlan helyzeteken. A mi célunk egyrészt, hogy minden vállalkozást segítsünk abban, hogy ők is felzárkózzanak a „jövőre felkészült” vállalatok mellé, másrészt pedig, hogy ösztönözzük, elismerjük azokat, akiknek ez már sikerült.” – mondta el Király István, a Vodafone Magyarország Vállalati Szolgáltatások Üzletágának Vezérigazgató-helyettese.
Ezzel a szemlélettel hirdette meg nemrég a Vodafone Magyarország és a Kreatív a Ready pályázatot, melyre szeptember 25-ig még lehet jelentkezni. A pályázat célja, hogy megtalálja hazánk ’jövőre felkészült’ vállalkozásait és magánszemélyeit. A pályázattal ösztönözni, elismerni és támogatni szeretnék azokat a vállalkozásokat és magánszemélyeket, akik alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték kihívásaikat – „readyk”, azaz felkészültek, bármit is hoz a holnap. Az értékes tárgyi nyeremények mellett a fődíjas pályázók nagyértékű kurzus-részvétellel és tanácsadással is gazdagodhatnak, a beküldött pályamunkákat mindkét kategóriában neves zsűri értékeli majd. A Ready pályázatra szeptember 25-ig lehet jelentkezni, a részletek itt érhetők el.
*A teljes Future Ready Report jelentés itt olvasható el.
Kapcsolódó cikkek
- Melyik lesz 2020 legjobb gyára?
- A Budapest ONE irodaparkban alakítja ki a jövő munkahelyét a Vodafone Magyarország
- A Vodafone újabb innovációval robban be a tévés piacra
- Egy évig havidíjmentes szolgáltatásokkal támogatja a Telekom a nonprofit szervezeteket
- Egész szeptemberben kódolatlan Da Vinci a Vodafone-nál
- Virtuálisan és személyesen is folytatódhat az oktatás szeptembertől a Vodafone Digitális Tantermeiben
- Pályázati felhívást hirdetett a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat
- Az oktatás és az egészségügy digitalizációját segítik a Vodafone Főállású Angyalai
- Év Informatikai Vezetője díj 2020
- Új, MI-alapú, automatizált rendszer segíti a kkv-k energiahatékonysági beruházásait
Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újdonságokkal tér vissza a Schneider Electric „zöld” versenye
Ismét meghirdette „Sustainability Impact Awards” pályázatát a Schneider Electric, a tavalyi első kiíráshoz képest számos újdonsággal. A fenntarthatósági törekvések megvalósításában és támogatásában élen járó vállalkozások pályázatait 2023. november 17-ig várják a szervezők, a globális győzteseket pedig jövő tavasszal hirdetik ki.
2023-ban immár 22. alkalommal indul 'Az Év Honlapja' pályázat!
Augusztus 14-én immár 22. alkalommal indul útjára Magyarország legnagyobb digitális marketingkommunikációs pályázata. ’Az Év Honlapja’ izgalmas lehetőséget kínál mindazoknak, akik az elmúlt időszakban a legújabb honlapokat, applikációkat, digitális és technológiai megoldásokat hozták létre. Ha büszkén állsz egy újító szellemiségű honlap vagy applikáció mögött, akkor ez a lehetőség neked szól! Ne feledd augusztusban 20% Early Bird kedvezménnyel pályázhatsz!.
Ezek Európa legjobb fenntarthatósági startupjai
Idén tavasszal az EIT InnoEnergy együttműködésben a Vestbee-vel elindította a Hello CleanTech kezdeményezést azzal a céllal, hogy támogassák a zöldebb, fenntarthatóbb és szén-dioxid-mentesebb jövőt szorgalmazó induló vállalkozásokat. A pályázók a megújuló üzemanyagoktól, a zöld hidrogéntől kezdve az élelmiszer-értéklánc dekarbonizálásán át a körforgásos gazdaságot támogató javaslatokig számos ötletes megoldást mutattak be, amelyek közül a kiválasztottak segítséget kapnak a vállalkozásuk felépítéséhez, a javaslatuk kidolgozásához, teszteléséhez, illetve a továbbfejlesztéshez szükséges infrastruktúra kialakításához.
Kihirdették a Vodafone Digitális Díj nyerteseit
A Vodafone Magyarország Alapítvány ötödik alkalommal adta át a legjobb digitális innovációknak járó elismerést, az összesen 15 millió forint értékű díjazással járó Vodafone Digitális Díjat. Az innovációs pályázatra idén 107 pályamunka érkezett, a zsűri három kategóriában – KKV Digitalizáció, Fintech, Fenntartható Energia – értékelte a pályázatokat. Ezen felül idén egy arra érdemes pályázó a Start It @K&H inkubációs programban fejlesztheti tovább megoldását, egy második különdíjast pedig a Vodafone Magyarország munkatársai választottak ki az indulók közül.
Újra megnyílt a Digitális Felzárkóztatási Alap!
Okostelefon, tablet, laptop – eszközök, amelyek ma már elengedhetetlenek a kapcsolattartáshoz, a tanuláshoz, vagy akár a munkakereséshez, a munkavégzéshez is. A szociálisan rászorulók azonban nehéz anyagi körülményeik miatt sok esetben nem rendelkeznek az élethelyzetüknek megfelelő informatikai eszközökkel, szoftverekkel. Ennek leküzdésében segít a Magyar Vöröskereszt és a Yettel által létrehozott Digitális Felzárkóztatási Alap, amelynek forrásaira 2023. június 30-ig lehet pályázni.