Így vásároljunk mobiltelefont idős hozzátartozóinknak karácsonyra

forrás: Prím Online, 2020. november 23. 11:05

Segítségkérés, ügyintézés, kapcsolattartás: egy friss, reprezentatív kutatás szerint a koronavírusjárvány következtében a hatvan év fölöttiek körében is megnőtt az igény a telefonáláson és sms-küldésen túlmutató, adatforgalmat igénylő mobilkommunikációra. 

Az újszerű igények kiszolgálására azonban már nem feltétlenül alkalmasak az idősebb korosztály által többségében használt 2G-s és 3G-s telefonok, így a Black Friday akciók vagy a karácsonyi ajándékvásárlás során érdemes az idősebbek számára vásárolt készülékek esetében is figyelni arra, hogy már a fejlettebb technológiájú és gyorsabb internetkapcsolatra alkalmas 4G-s vagy akár 5G-s készülékeket, valamint az adatigényüknek megfelelő mobilelőfizetést válasszunk – figyelmeztet a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság. 

 

A tudatos vásárlói döntések különösen időszerűek év végén, amikor előbb a Black Friday, majd a karácsonyi ajándékvásárlás időszakában talán még a korábbiaknál is többen vásárolnak majd mobiltelefonokat. Az idősebbek jellemzően gyerekeik, unokáik tanácsait követik ebben a kérdésben, akik azonban eddig egyetlen kézlegyintéssel letudhatták a dolgot azzal, hogy a nagyi „úgyis csak telefonálásra használja majd”. A koronavírus-járvány azonban alapjaiban változtatta meg hétköznapjainkat. A kiemelten veszélyeztetettek közé tartozó időskorúak tartós otthonlétre kényszerültek. A kényszerű bezártság enyhítésére tökéletes eszköz lehet az internet: a világhálón keresztül kapcsolatot tarthatnak szeretteikkel, barátaikkal.

 

 

A pandémia az idősek digitalizációját is gyorsította 

A járvány hatására a nagyszülők generációjában is egyre többen ismerik fel a digitális kapcsolattartás modern eszközeiben rejlő lehetőségeket, hiszen így nem csupán hangban lehettek együtt az unokákkal, barátokkal, hanem – például egy videóchatben – vizuálisan is. Ehhez a döntő többség mobiltelefont használ. Az NMHH megbízásából készült, a szüleivel rendszeresen kapcsolatot tartó 35-59 évesek körében végzett kutatásból az látszik, hogy a nagymamák 82, a nagypapák 78 százaléka rendelkezik mobiltelefonnal, az idős nők mindössze 12, a férfiak 14 százaléka képes vagy lenne képes egyedül elboldogulni egy okostelefon funkcióival. Pedig a kiemelt rizikócsoportba tartozó hatvan év felettiek is egyre gyakrabban végeztek adatforgalmat igénylő tevékenységeket a COVID-19 első hulláma alatt. „Az idősebb korosztály tagjai egyre nagyobb rutinnal használják a videóhívást, amikor például nem tudnak részt venni egy családi eseményen (52%), vagy ha valaki a családból elutazott (50%). Ötödük (22%) pedig már akkor is használja, ha csak rossz napja van, vagy éppen meg akarja beszélni a napi történéseket” – mondja Karl Károly, az NMHH Hírközlés-felügyeleti Főosztályának vezetője.

 

Az már most látható, hogy az okostelefonok nagy szolgálatot tesznek majd a kapcsolattartás megkönnyítésében az ünnepek idején is. „A mobilon a megfelelő applikációk segítségével könnyen és gyorsan lehet segítséget kérni, ha baj van, el lehet intézni rajta létfontosságú dolgokat, de legfőképp tartani lehet a kapcsolatot a külvilággal olyan időkben is, amikor a személyes találkozás nem ajánlott vagy kifejezetten kerülendő” – véli Karl Károly. Hozzátette: „az alapfunkciókat meghaladó igényeket már nem feltétlenül fedik le a korábban – kedvező áruk és rendkívül egyszerű kezelhetőségük miatt – népszerűnek számító 2G-s és 3G-s telefonok. Célszerű olyan okostelefont választani, amely mind megbízhatóságát, mind az alkalmazott technológiát (4G és 5G) tekintve képes hosszútávon is kiszolgálni a használóját”. 

 

Az NMHH 10 pontos ajánlással  – amely a mellékletben található, de a linkre kattintva is elérhető –  segíti a mobiltelefon-készülék vásárlásban a fogyasztókat, az egyedi igényekre szabott mobil szolgáltatáscsomag megtalálásában pedig az NMHH kalkulátora  nyújthat segítséget, hiszen a hazai mobilszolgáltatók mindegyikénél létezik elérhető áron olyan konstrukció, amelynél a népszerű üzenetküldő, audio- és videóchat-alkalmazások által felhasznált adatmennyiség nem számít bele az adatforgalomba.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Szegeden nyitotta meg legújabb üzletét a DIGI

A DIGI a régióban az elmúlt 10 év során fokozatosan végrehajtott technológiai beruházásokkal összhangban, előfizetői kényelmét és érdekeit szem előtt tartva a Szeged Plázában nyitotta meg legújabb üzletét.

2021. január 22. 16:37

Új Dell monitorok a hatékony munkakörnyezetért

Ahogy egyre több vállalat tér át a hibrid munkavégzési modellre, úgy lesznek fontosabbak az olyan technológiák, amelyek munkahelytől és munkakörtől függetlenül segítik az alkalmazottak együttműködését. A dolgozók a tartalomkészítőktől és mérnököktől kezdve az adatelemzőkig és marketingszakemberekig mindannyian azt a tökéletes munkakörnyezetet keresik, amelyben a leghatékonyabban tudnak dolgozni. A Dell a legújabb üzleti monitoraival pont ezt a célt tűzte ki: magasabb szintre emelik a munkavégzést és az alkalmazottak hatékonyságát.

2021. január 22. 13:11

Még fenntarthatóbbá válnak az emissziómentes járművek

A Continental a járműbeszállító ipar egyik legátfogóbb fenntarthatósági ütemtervét tűzte ki maga elé, amivel egy új globális ipari értékrendszer alapjait fekteti le. Az ütemterv egy része az emissziómentes járművekkel foglalkozik: 2022-től kezdve a Continental az emissziómentes személygépkocsikkal, buszokkal, vonatokkal és egyéb járművekkel kapcsolatos globális tevékenységeit karbonsemlegessé fogja tenni. A program a vállalat gyártási folyamatira, valamint azok további felhasználási szakaszaira, és a használat utáni újrahasznosításra terjed ki. Ezáltal a technológiai vállalat hozzájárul ahhoz, hogy az iparág teljességgel karbonsemlegessé tehesse az emissziómentes mobilitást.

2021. január 22. 11:30

A robotikai automatizálás legújabb trendjei

A robotika alkalmazásának egyre nagyobb térhódítása figyelhető meg különféle iparágakon belül, az olyan hagyományos területektől kezdve, mint amilyen például a gyártóipar, olyan újabb ágazatokig, mint az egészségügy, az FMCG vagy a kozmetikai szektor. A robotika technológiai fejlődése rendkívül gyors ütemben zajlik, amely gyakran a kapcsolódó technológiák (pl.: felhő-alapú számítástechnika, gépi látás) vívmányainak köszönhető, aminek eredménye, hogy újabb és újabb megoldások jöhetnek létre. Az alábbiakban bemutatjuk, hogy mely trendek jelenleg az új robotikai alkalmazások mozgatórugói, valamint mely piacok szolgálhatnak növekedési potenciállal a vállalkozások számára.*

2021. január 22. 10:02

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A DokiApp-ot választották az év applikációjának

2021. január 18. 14:59

Zsinórban hatodszor az Év Honlapja a mateking.hu

2021. január 7. 09:55

Fejlett technológia és ügyfélszám bővülés az Adverticum Zrt-nél.

2020. december 18. 08:54

Új vezérigazgató a Telenor Magyarország élén

2020. december 16. 19:05
online sportfogadás