Jövőre Budapesten találkoznak a legnagyobb sztártudósok?
A mesterséges intelligencia egységes definíciója nem létezik, az azonban biztos, hogy a következő években az élet minden területén egyre több intelligens géppel találkozik majd az emberiség – értettek egyet a Future Talks powered by MVM exkluzív online talk show résztvevői, köztük Neil deGrasse Tyson világhírű sztártudós. A nagysikerű beszélgetés jövőre Budapesten folytatódhat.
Mit tartogat számunkra a jövő? Kíváncsiak vagyunk? Hogyan definiálhatjuk a Mesterséges Intelligenciát? Miben változtatja meg az életünket? Mik a veszélyei? Ezekre a kérdésekre keresték a választ a mesterséges intelligencia (MI) világhírű sztárszakértői a Future Talks powered by MVM nemzetközi online talk show-n. Kiderült, hogy ugyan emberi érzelme vagy erkölcse nem lesz, a legtöbb feladatot azonban el tudja majd végezni helyettünk a mesterséges intelligencia.
A jövődről december 8-ig még mindent megtudhatsz, az adás visszanézhető: magyar tolmácsolással a www.mvmfuturetalks.hu, eredeti angol nyelven pedig a www.mvmfuturetalks.com címen.
„A mesterséges intelligencia összességében pozitív hatással lesz az emberiség életére, ugyanakkor komoly szabályrendszert kell kialakítani köré, hogy kordában tartsuk” – mondta Neil deGrasse Tyson világhírű asztrofizikus a Future Talks powered by MVM online interaktív talk show-n. A szakember szerint a szabályozott és folyamatos fejlődés a legfontosabb az MI szempontjából, amiben az országokat vezető kormányoknak van nagy felelőssége. Hasonlóan látja Stuart J. Russel, a kaliforniai Berkeley Egyetem professzora, aki szerint ki fog alakulni a mesterséges általános intelligencia (Artificial General Intelligence), ami az emberi fejlődés egyik nagy történelmi pillanata lesz. „Ha jól végezzük a munkánkat, akkor ez egy nagyon pozitív momemtum lesz, korlátlan előnyökkel, az emberiség aranykorát hozhatja el” – tette hozzá. Buzsáki György, világhírű agykutató szerint ugyanakkor az emberi elme a lehető legbonyolultabb mesterségesintelligencia-eszköz. „Az elképzelhető, hogy a gépek bizonyos tekintetben okosabbak nálunk, de összességében biztosan nem azok. Ettől még nagyon távol vagyunk” – fogalmazott.
„Körbevesz minket, ott van a gépeinkben Az MI-vel szembeni bizalom meglehetősen alacsony szinten áll, ráadásul sokszor nagy a hisztéria is a téma körül. Sok szó esik az algoritmusokról, digitalizációról, de az embereknek kevés információjuk van arról, hogy mit jelent valójában a mesterséges intelligencia” – mondta Tilesch György, az esemény moderátora, az egyik legkeresettebb nemzektözi MI-szakértő.
Tehát körbe vesz bennünket, benne van a gépeinkben, információkat kapunk a szokásainkról ezt csinálja a mesterséges intelligencia. Mennyire megbízható? Ott van, de hétköznapi emberként milyen gyakran találkozunk vele például a gépjárművek példájánál maradva? Rengeteg példa van, amikkel a média nem foglalkozik.
Stuart J. Russell úgy látja, olyan gépeket alkotunk, amelyek automatizálják a különböző céljain elérésének módjait. Az önvezető autó például eldönti majd, hogy hogyan, milyen úton juttatja el utasát biztonságban a kívánt helyszínre. A közlekedés automatizálása kapcsán Kishonti László, az AImotive alapító-vezérigazgatója elmondta, a mesterséges intelligencia akár 20 éven belül már uralhatja a közlekedést. A következő 5-10 évben a piaci forgalomban lévő önvezető járművek esetében már lehet majd arról beszélni, hogy a jármű ki tud állni a parkolóból, de valódi, éles forgalomban önállóan részvevő járművekről ekkor még nem beszélhetünk. „Az önvezető autó elsődleges szempontja az lesz, hogy életben tartsák utasukat, és csak másodsorban gondolkodnak majd a leggyorsabb útvonalban. A gépek ugyanakkor gyorsabban gondolkodnak, jobban érzékelik a környezetet, mint az emberek, ezért az önvezető járművek elfogadottsága gyorsabban alakul majd ki, mint az MI más alkalmazási területei iránti bizalom.”
A közlekedésen kívül a ma ismert munkakörök jó részét a gépek el tudják, vagy el fogják tudni végezni. Ma is van több olyan terület, ahol az MI jól alkalmazható: ilyen például a tartalomgyártás, ma már gépek írják az online hírek egyharmadát. De a gépek már festenek és verseket is írnak. Stuart J. Russel elmondta, a mesterséges intelligencia ma már képes tartalmakat szelektálni a Facebook vagyéppen a Youtube algoritmusa alapján. „Ez pedig nagyobb hatást képes gyakorolni, mint Hitler és Sztálin együttesen. Az algoritmusok bizonyos irányokba képesek terelni az embereket, néha akár extrém irányokba is” – fogalmazott.
„Folytathatjuk ezt jövőre Budapesten? Még soha sem voltam a magyar fővárosban” – vetette fel Neil deGrasse Tyson a Future Talks powered by online MVM talk show lezárásakor. A mindannyiunk életét befolyásoló mesterséges intelligencia egy olyan téma, amelyről nem lehet eleget beszélni. A talk show megszervezésével a szervezők célja volt, hogy mindenki számára érthetően bemutassák a technológiát, amely a hétköznapok mellett minden iparágban, így az energetikában is gyökeres változásokat hoz. Neil deGrasse Tyson felvetése egybevág az MVM céljaival is, így abban mind a résztvevők, mind a szervezők egyetértettek, hogy érdemes megvizsgálni annak lehetőségét, hogy 2021-ben ismét bemutathassák a jövő egy szeletét, ismét a legfontosabb sztárszakértők felvonultatásával, akár már valóban Budapesten.
Kapcsolódó cikkek
- Mesterséges intelligencia segíti szűrni a korai tüdőrákot!
- Sztárok vallanak élőben a mesterséges intelligenciáról ma 18 órától
- A mesterséges intelligenciáról rendez nemzetközi talk show-t az MVM
- Változik a légiforgalmi irányítók szerepe a mesterséges intelligencia térnyerésével?
- Adatrendszerezés mesterséges intelligenciával
- 2020 legújabb technológiai trendjei
- Magyar fejlesztők dobtak ötletet a NASA-nak
- Lányok ötleteit várja a Microsoft az MI felhasználására
- Elindult az Imagine Cup Junior AI for Good jövő évi versenye
- A SZTAKI kutatói mesterséges intelligenciával testre szabható terápiákon dolgoznak
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Sportfogadásban lett sikeres a profi ladbarúgó, aki saját platformot hozott létre
17 évig volt profi labdarúgó Csépányi Gábor, aki ma már a sportfogadás területén működik sikeresen. Saját fejlesztésű platformjaimmár milliárdot képviselő üzlet, amellyel most nemzetközi vizeken is bizonyít.
Tippek a hosszabb üzemidőhöz a HONOR-tól
A HONOR készülékei, a kedvező árútól a csúcskategóriásig kiváló akkumulátor üzemidővel rendelkeznek, mérsékelt igénybevétel mellett akár egész nap használhatóak. Ettől függetlenül azonban érdemes figyelni arra, hogy miként tudjuk a leghatékonyabban kihasználni az üzemidőt, hogy még véletlenül se merüljön le okostelefonunk.
A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY
Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.
Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban
A globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 45 százalékát adja az ipari tevékenység, így a klímacélok elérése érdekében kulcsfontosságú a szektor dekarbonizációja. A Schneider Electric a világ elsőszámú ipari szakvásárán, a Hannover Messén mutatta be azokat az innovációkat, amelyek lehetővé teszik az ipari szereplők számára a kibocsátásuk csökkentését és a termelési hatékonyságuk növelését.