Online gyermekvédelmi kampányt indít a Magyar Telekom

forrás: Prím Online, 2021. január 25. 16:33

A Magyar Telekom a Hintalovon Alapítvánnyal partnerségben, véleményvezérek bevonásával indít edukációs programot Digitális Szülő vagyok! néven. A kampány célja, hogy felhívja a szülők figyelmét a gyermekek online térben való megjelenésének lehetséges veszélyeire és iránymutatást adjon, hogyan lehet tudatosan és biztonságosan tartalmakat megosztani a közösségi média felületeken. 

Statisztikák szerint világszerte közel 1000 fotót töltünk fel az Instagramra percenként és több, mint 95 millió posztot és videót osztunk meg naponta a felületen. Kutatási eredmények bizonyítják, hogy azok a fotók, ahol arcunk is látszik, 38%-kal több like-ot kapnak, mint azok, melyeken nem szerepel emberi arc a képen.* Az, hogy online kapcsolatban maradjunk és megoszthassuk egymással életünk fontos pillanatait, az elmúlt évben talán még fontosabbá vált, mint korábban bármikor. Ugyanakkor, legalább ilyen fontos, hogy továbbra is vigyázzunk egymásra, online is. Felnőttként van lehetőségünk eldönteni, mit és milyen módon szeretnénk megosztanunk magunkról a közösségi médiában, de vajon gondolunk arra, hogy milyen veszélyeknek tesszük ki gyermekünket, ha róluk töltünk fel képeket?

 

Ezt felismerve, a Magyar Telekom a Hintalovon Alapítvány szakmai partnerségével indítja el Digitális szülő vagyok! programját, melynek célja, hogy felhívja a szülők figyelmét gyermekeik online térben való megjelenítésének veszélyeire. "2021-ben gyereket nevelni azt jelenti, hogy digitális szülőként is helyt kell állni. De hogyan tudnak a szülők példaképek lenni az online világban is? Mire kell odafigyelniük, ha gyereküket biztonságban akarják tudni most és a jövőben?  Milyen kockázatai vannak a közösségi médiában megosztott felvételeknek? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre igyekszik hiteles és a szülők döntéseit közvetlenül segítő válaszokat adni ez a program." – emelte ki a program megalkotását indokló okokat Gyurkó Szilvia, a Hintalovon Alapítvány ügyvezetője.

 

 

„Azt gondoljuk, infokommunikációs vállalatként feladatunk, hogy szolgáltatásaink által biztosítsuk a minőségi hozzáférést az online térhez, ugyanakkor felelősségünk, hogy ráirányítsuk a figyelmet a digitális eszközök és lehetőségek tudatos használatára. Programunkkal arra szeretnénk felhívni a szülők figyelmét, hogy sokszor nem is feltételezett veszélyek leselkedhetnek gyermekünkre az online közösségi térben és igyekszünk irányt mutatni, hogyan lehet a helyes arányokat megtalálni a gyermekükről készült képek online megosztásakor.” – erősítette meg a kezdeményezés célját Kutas István, a Magyar Telekom vállalati kommunikációs igazgatója. 

 

A kampány központi eleme az Alapítvány szakmai partnerségében megalkotott online kérdőív, melynek kitöltésével mindenki felmérheti, mennyire vannak biztonságban gyermekeiről készült, közösségi csatornákra feltöltött képei, videói, egyben visszajelzést kap, hogyan érdemes biztonságosan posztolni. 

 

Az ügy mellé álltak ismert hazai véleményvezérek: Kovalcsik Ildikó (Lilu), valamint Tatár Csilla műsorvezető mellett több, Instagram csatornát kezelő ismert szülő, akik elkötelezettek a felelős online működés mellett. 

 

A kampányhoz külön Instagram GIF-csomag készült, mely a „digitalisszulo” keresőszóval érhető el.

 

___________________

*  https://www.omnicoreagency.com/instagram-statistics/ 2021

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A BIM lehet a magyar építőiparban új korszakot nyitó varázsige

A magyar építőiparban hiánypótló és a digitalizációt középpontba helyező képzést indított februárban a Budapesti Műszaki Egyetem Építőmérnöki Kara. A BIM (Building Information Modeling) szakmérnök továbbképzési szakon a nagy érdeklődés miatt már az első félévben az eredetileg tervezett létszám kétszeresével kezdődött meg az oktatás. A 37 hallgató többsége fiatal, a közelmúltban diplomázott szakember, kisebb részben már gyakorlatot szerzett BIM menedzser. Égető szükség lesz a tudásukra a magyar építőipar digitalizációjának felgyorsításában.

2021. április 17. 18:35

Online Pizsamaparti a Magyar Nemzeti Múzeumban a Da Vinci TV-vel

A Da Vinci Pizsamaparti, a szórakoztató tematikus élménytanulás képviselője hosszabb kényszerszünet után egyedülálló, élő online eseménnyel tér vissza a Magyar Nemzeti Múzeumba. 2021. április 22-én a regisztrált résztvevők Mátyás udvarának titkaival és Leonardo Da Vinci munkásságával ismerkedhetnek meg, miközben bepillanthatnak a múzeum tereibe is. A történelmi narrációt a múzeumpedagógusok mellett Balatoni József, azaz Jocó bácsi, az ország töri tanára nyújtja. A szervezők rekordszámú résztvevőre készülnek – akár 1000 gyerek is játszhat és tanulhat egyszerre az interaktív programban.

2021. április 17. 17:11

Elismerték a Philips tévék és fülhallgatók formatervét

A Philips televíziókat és audió termékeket gyártó TP Vision üzletfilozófiájának kulcseleme az európai stílusú dizájn, amely most a formatervezés világának legmagasabb elismerésében részesült: négy termék is elnyerte a patinás Red Dot dizájndíjat. 

2021. április 17. 15:03

A Bridgestone kapta a 2021-es ‘‘Év gyártója” címet nyári gumiabroncs kategóriában

Az abroncsgyártó két prémium terméke is kimagasló eredményekkel zárt a német autóklub és a neves magazinok idei nyári abroncs tesztjein. A Bridgestone Potenza Sport és Turanza T005 abroncsok több teszten is dobogós helyezést értek el száraz és nedves körülmények között. 

2021. április 17. 11:57

Döntések születtek a Magyar Telekom Éves Rendes Közgyűlésén

A Magyar Telekom Igazgatósága az 502/2020 (XI. 16.) Korm. rendelet (a továbbiakban a „Rendelet”) szerinti felhatalmazás alapján eljárva jóváhagyta a Társaság 2020. évi auditált konszolidált és egyedi éves beszámolóját, és a 2020. évi eredmény után a részvényeseknek összesen 15.311.396.940 Ft osztalék kifizetéséről döntött. Az Igazgatóság Magyar Telekom törzsrészvények vásárlására szóló felhatalmazásról határozott, és megválasztotta a Társaság könyvvizsgálóját.

2021. április 17. 10:22

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Új pályázatokat indít az EIT Digital

2021. április 8. 14:15

Stabil üzleti teljesítmény mellett tovább növekedett tavaly a Huawei

2021. március 31. 13:35

Április végéig lehet jelentkezni a MOL frissdiplomás programjára

2021. március 17. 11:05

Mától Budapest nagy részén elérhető a Vodafone 5G hálózata

2021. március 4. 16:27