Két vidéki nagyváros médiapiacát vizsgáló tanulmányt fogadott el a Médiatanács

forrás: Prím Online, 2021. február 4. 18:13

Pécsett és Kecskeméten is igen magas, 74 százalékos a helyi internetes portálok lefedettsége – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának e heti ülésén elfogadott új kutatásból. A testület elvégezte több rádiós frekvenciapályázat alaki vizsgálatát is, és nem megfelelő korhatár-besorolás miatt bírságot rótt ki a Rádió 1 szolgáltatójára. 

Rádiós pályázatok

Napirendre tűzte a Médiatanács a Budapest 98,0 MHz és a Budapest 89,5 MHz körzeti frekvenciák pályázataira beérkezett ajánlatok alaki vizsgálatát: előbbinél hiánypótlásra szólította fel a Generációk Hangja Alapítványt és a Match Point Official Kft.-t, valamint alaki érvénytelenség miatt nem vette pályázati nyilvántartásba a Vibe FM Rádió Kft.-t; utóbbinál nyilvántartásba vette az egyedül pályázó Radio Plus Kft.-t. A grémium a Nyíregyháza 106,8 MHz körzeti frekvencia közösségi jellegű használatára benyújtott ajánlat tartalmi vizsgálata keretében felvilágosítást kért a Médiahíd Kft.-től. 

 

Médiafelügyeleti döntések

A Rádió 1 szolgáltatójára 1,45 millió forintos bírságot rótt ki a testület, amiért a Balázsék című műsor egy novemberi adását – a szexualitást direkten tárgyaló beszélgetésrészletek ellenére – 16-os besorolás helyett csupán 12 éven aluliaknak nem ajánlottként tette közzé, és az este 21 és hajnali 5 óra közötti idősáv helyett reggel 6 órától sugározta. 

 

A grémium figyelmeztette a Balaton Televíziót, mert tavaly októberben egy reklámot két alkalommal az azt megelőző, a törvény által előírt figyelemfelhívó, megkülönböztető jelzés nélkül adott le, ezért a testület felszólította a csatorna szolgáltatóját arra, hogy tegyen eleget a jogszerű magatartás követelményeinek.

 

A Médiatanács a bírságok kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.

 

Pécsett és Kecskeméten a helyi történésekről tájékozódnak leginkább a helyi médiumokban

A tanács elfogadott egy tanulmányt a vidéki városok médiaellátottságáról, ugyanis a helyi médiumok csak elvétve kerülnek a kutatások fókuszába. A kutatás két eltérő adottságú megyeszékhelyre, Pécsre és Kecskemétre összpontosít. A felmérést a Psyma Hungary Piac- és Közvélemény-kutató Kft. tavaly novemberben végezte telefonon, 400-400 embert megkérdezve. A dokumentumból kiderül, hogy mindkét városban erőteljesen visszaesett a helyi tévék nézettsége: míg az országos tévék napi elérése Pécsett 59 százalék, Kecskeméten pedig 62 százalék, addig a helyi adások napi elérés aránypára 5 és 9 százalék csupán. Az egész országot tekintve a tévé visszaesése csak a hírműsoroknál érzékelhető, így ez helyi, specifikus médiapiaci jelenség. A sajtó olvasottságának jelentős csökkenése azonban országos – és globális – trend: a megkérdezettek 58 és 55 százaléka sem országos, sem helyi napilapot nem olvas. Hasonló a helyzet az internetes portálokkal, ahol mindkét városban 74 százalékos az elérésük (összeadva a heti és a napi eléréseket). Ehhez a médiapiaci helyzethez azonban nem társul közéleti aktivitás, és a megkérdezettek inkább az országos történéseket követik és nem a helyieket: Pécsett az emberek 34 százalékát érdeklik a lokális események, míg 49 százalékukat leginkább az országosak; ez az aránypár Kecskeméten 31 és 40 százalék. A helyi média preferálását mindkét városban a helyi események iránti érdeklődés váltja ki. A teljes dokumentum már olvasható az NMHH honlapján.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Tánc a járványon át: Hogyan tanított egy kvantumfizikus táncolni egy kobotot

A világjárvány kezdetén Dr. Merritt Moore még nem gondolta, hogy a jövőben egyetlen táncpartnere egy kobot lesz. Ez azonban nem akadályozta meg abban, hogy a feje tetejére állítsa a tánc világát, miközben gyönyörű és egyedi előadásokat hoz létre új robotpartnerével.

2021. november 30. 09:53

Egymilliónál is több The Frame tévé kelt el 2021-ben

A Samsung idén több mint egymillió darab The Frame televíziót értékesített világszinten, ez az első Lifestyle TV modell, amely milliós eladást ért el egy éven belül. A 2017-es bemutatkozása óta Észak-Amerikában és Európában is a kiemelkedően népszerű készülék összesített eladásai az év végéig meghaladhatják a kétmilliót.

2021. november 29. 20:59

Így csábítja vissza sok cég a korábbi kollégáit

A volt alkalmazottak nagyszerű, ám korábban méltatlanul hanyagolt lehetőséget jelentenek a cégek toborzási erőfeszítései számára – mondja Fremda Balázs, a Morgan Stanley budapesti irodájának HR igazgatója. A vállalat 15 éve működő technológiai és analitikai központja a „bumerángozó” kollégák számának növekedését tapasztalta az elmúlt években. A visszatérők szerint az érdekes karrierlehetőségek, a támogató közösség, illetve a magánélet és a munka egyensúlya a fő tényezői a visszatérésnek.

2021. november 29. 19:27

Együtt küzd a Bridgestone és a Michelin a fenntarthatóságért

A Bridgestone Csoport és a Michelin Group közösen veszi fel a kesztyűt az újrahasznosított ipari korom felhasználása és a jobb anyagkörforgás megteremtése érdekében. A két vállalat november végén, egy amszterdami eseményen, a „Smithers Recovered Carbon Black Conference”-n mutatta be fenntartható törekvéseit. A becslések szerint világszerte évente közel egymilliárd abroncs éri el használati idejének végét. Az új gumiabroncsok gyártásában viszont a felhasznált korom csak kevesebb mint 1%-a származik újrahasznosított elhasznált gumiabroncsokból, köszönhetően a nem megfelelő ellátási láncnak. 

2021. november 29. 17:58

Péntek 13., az idei év legsikeresebb vállalkozói kombinációja

A Fiatal Vállalkozók Hete keretén belül adták át a 13. Országos Fiatal Vállalkozói Díjat. Ezzel az elismeréssel a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége minden évben azt a 18-40 év közötti vállalkozót tünteti ki, aki fiatal kora ellenére komoly értéket teremt pénzügyileg és társadalmilag egyaránt. Az Év Fiatal Vállalkozója díj 2021-es nyertese ezúttal egy mára milliárdos cégcsoportot felépítő zalaegerszegi polihisztor, Péntek Károly, a Windoor cégcsoport tulajdonosa lett.

2021. november 29. 16:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Dr. Charaf Hassan a Vodafone Magyarország Alapítvány kuratóriumának új elnöke

2021. november 18. 16:49

A Magyar Telekom 2021. harmadik negyedévi eredményei

2021. november 9. 21:45

Magyar innováció nyert ezüstérmet az év egyik legfontosabb egészségügyi startup versenyén

2021. október 30. 14:59

Hosszabbít Az Év Honlapja Pályázat

2021. október 15. 18:12