A hazai autóstársadalom is sebességet váltott
2020-ban alig néhány hét alatt felborult a mindennapok korábbi rendje. Azt ugyan lehetetlen megjósolni, hogy mennyire lesznek tartósak ezek a változások, de az egyértelmű, hogy a járványhelyzet hatására tartósan felértékelődött a saját gépjármű szerepe, az autósok pedig keresik a praktikus és költséghatékony megoldásokat. Ennek az egyik nagy nyertese a négyévszakos abroncs.
A járványhelyzet miatti korlátozások kérlelhetetlenül átszabták az életvitelünket. A kényszerű életmódváltás része sokak számára a távmunka, a szabadidős tevékenységek drasztikus beszűkülése. Lényegesen ritkábban mozdulunk ki otthonról és tudatosan keressük a legrövidebb útvonalakat. Noha a megtett kilométerek számát tekintve kevesebbet autózunk, ha mégis útnak indulunk, lehetőség szerint a saját járművet részesítjük előnyben a tömegközlekedéssel szemben. A mobilitásra való igény nem csökkent, viszont átalakult: az autósok a költségkímélő megoldásokat részesítik előnyben. A Hankook arra számít, hogy a gumiabroncs-értékesítés 2021-ben ezért méginkább a gazdaságos, ugyanakkor nagy teljesítményű, hosszabb élettartammal rendelkező opciók felé mozdul el.
A négyévszakos lehet a hosszútávú nyertes
A tudatosabb autóhasználat megmutatkozik az abroncsválasztásban is: a legfrissebb európai abroncseladási statisztikák megerősítik, hogy egyre több gépjármű-tulajdonos szereltet fel négyévszakos abroncsokat. Az egész évben használható gumik mellett számos érv szól: gazdaságos alternatívát jelentenek, használatukkal pedig elkerülhető a szezonális gumicsere és a sorban állás a gumis műhelyek előtt.
Az ilyen típusú abroncsok választásánál azonban figyelembe kell venni több szempontot, amire Tomin István, a Hankook Tire műszaki vevőszolgálatának vezetője hívja fel a figyelmet: „Alapvetően nem hiába létezik külön téli és külön nyári abroncs, hiszen ezek célzottan az adott körülményekre lettek tervezve. De a négyévszakos abroncsok sokak számára ideálisak lehetnek. Akik városban élnek, átlagosan kevesebbet használják autójukat, télen pedig nagyon ritkán – vagy komoly havazások során le is teszik –, azoknak remek választás. Természetesen nem fogják elérni a dedikáltan téli vagy nyári abroncsok teljesítményét, de a tesztek is egyre jobban bizonyítják, hogy minőségben komoly fejlődést értünk el és mára piacvezető technológiával gyártjuk az ilyen termékeinket”.
Miben más a négyévszakos abroncs?
A nyári guminál lágyabb a keveréke, hogy hűvösebb időben is tapadjon, ne váljon rideggé. Ránézésre inkább télinek látszik, a felhasznált anyagok tekintetében inkább a nyári felé húz, míg a mintázata a kettő keveréke. Megtalálhatók rajta a téli abroncsok lamellái amelyek segítik a fékhatást és kapaszkodó éleket biztosítanak. Valamint a csatornák is nagyban hozzájárulnak a hóban való biztonságos vezetéshez, mivel a téli abroncsokhoz hasonlóan összetömörítik a havat a mintázatban, így jelentős nyomatékátvitelt tesznek lehetővé. Ugyanezek a csatornák vezetik el a vizet az abroncs alól enyhébb körülmények között. A vegyes mintázati kialakítás általában nyáriasabb, kevésbé lamellált külső vállrészt, és erősen lamellált belső mintaelemeket takar – előbbi a kanyarstabilitást, utóbbi a jó nyomatékátvitelt szolgálja. Bár a négyévszakos abroncsot költséghatékonyság céljából hosszú távra veszik a tulajdonosok, mivel az egész évben az autón van, a használat intenzitásától függően gyorsan kophat. Ezért a négyévszakosok esetén még nagyobb jelentősége van az abroncsok forgatásának. A meghajtott tengelyen minden abroncs gyorsabban kopik, ezért évente legalább egyszer cseréljük meg őket a hajtott és nem hajtott tengelyeken.
A kategória legjobbja
A vásárlók bizalmáért persze meg kell dolgozni: a Hankook több mint 20 éves fejlesztési munkájának köszönhetően mára a világ egyik vezető technológiai szereplőjévé vált a négyévszakos futófelületek terén is. A Kinergy 4S 2 négyévszakos személygépkocsi-abroncs – ami Kinergy 4S 2 X néven elérhető SUV-k számára is – évszaktól és időjárástól függetlenül biztosítja a biztonságos vezetés élményét. Hogy mennyire jó választás, azt az Auto Bild Allrad tesztje is alátámasztja: a német autósmagazin szerkesztői a 2020. év legjobb négyévszakos abroncsának választották, kiemelve remek vezetési tulajdonságait, a dinamikus kormányozhatóságot, a kanyarstabilitást és a meggyőzően rövid féktávot enyhe havazás vagy nedves útfelület esetén is.
Kapcsolódó cikkek
- Reneszánszát éli a saját autóval való közlekedés
- Új EU-s gumiabroncscímke, amely még több információt nyújt a fogyasztóknak
- AR-fejlesztés és e-roller a Hankook közreműködésével
- A Maserati MC20-as modelljét választották 2021 legszebb szuperautójának
- A világ vezető autógyártói ismét a Bridgestone-t választották 2020-ban
- A Bridgestone abroncsa lett a kategóriaelső az ADAC idei téligumi-tesztjén
- Négy biztonsági funkció, amellyel megelőzhetők az autóbalesetek
- Lassabb változásban hiszünk: messze még a repülő autók és légdeszkák kora
- Közlekedésbiztonságból jeles!
- Intelligens abroncsfigyelő rendszert fejleszt a Microsoft-tal közösen a Bridgestone
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A jelenlegi 2-3-szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában
A klímavédelem érdekében a beruházási prioritások sürgős átgondolására és határozottabb közös fellépésre szólítja fel a Világgazdasági Fórum (WEF) napokban zajló davosi találkozóján a résztvevőket a Schneider Electric. Az energiamendzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat Fenntarthatósági Kutatóintézetének friss elemzése szerint a jelenlegi 2-3-szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában, hogy sikerüljön elérni a Párizsi Megállapodásban megfogalmazott célokat.
5G drónok segítségével forradalmasítja az egészségügyet a Vodafone
5G hálózathoz csatlakozott drónok szállítják az előkészített gyógyszereket a Düsseldorfi Egyetemi Kórház épületei között a hatékonyabb ellátás érdekében. Elsőként a drónok tápszert szállítanak a központi raktárból a gyermekosztályra. A jövőben mindennapossá válhat, hogy drónokra bízzák az egészségügyi transzfert, ha nehezen megközelíthető, távoli vagy veszélyes helyekre kell gyógyszereket szállítani. Az ilyen típusú repülések biztonságához kulcsfontosságú a repülési adatokat rendkívüli gyorsasággal és minimális késleltetéssel továbbító 5G hálózat.
A Széchenyi István Egyetemen elindult a Huawei több tízmillió forintos ösztöndíjprogramja
Az UNESCO Felsőoktatási Világkonferenciája alatt jelentették be Barcelonában, hogy a Huawei Technologies Hungary globális egyetemi együttműködési programjába bekerült a győri Széchenyi István Egyetem. A SEEDs ösztöndíjprogram célja a tehetséggondozás, valamint az 5G ipari felhasználásával – például a vasúti logisztika, a gyártás és a raktározás területén – kapcsolatos hallgatói kutatások támogatása. A több tízmilliós forintos ösztöndíjalap olyan hallgatói projektekre is fordítható, amelyek magában foglalják a tesztalkalmazások fejlesztését is, többek között a Huawei saját operációs rendszerére, a Harmony OS-re.
A digitalizáció javíthatja az egészségügyi ellátást a nehezen megközelíthető településeken
A közép-, kelet- és dél-európai országokban megkérdezett egészségügyi szakemberek és döntéshozók közel 60 százaléka úgy véli, hogy a digitális egészségügyi megoldások javítanák az egészségügyi szolgáltatásokhoz való hozzáférést a nehezen megközelíthető területeken. A magyarországi szakemberek szerint a digitalizáció a kórházakban is nagymértékben növelné a folyamatok hatékonyságát – derül ki az EIT Health InnoStars és az Emerging Europe közös felméréséből.
A jövő felhőnatív, és konténerekre épül
Egy friss felmérés szerint a szervezetek 86 százaléka tervezi modernizálni az infrastruktúráját Európában, ehhez pedig a felhőnatív alkalmazásokat és a mikroszolgáltatásokat látják a megfelelő választásnak. Az odáig vezető út azonban nehéz és rögös, mivel sok esetben hiányoznak a szükséges alapfeltételek. A SUSE szakértői szerint megkönnyíti a feladatokat a cégek számára, ha az új technológiák előnyeinek kihasználásához konténereket használnak megfelelő menedzsmenteszközökkel kiegészítve.