Önfertőtlenítő padlóburkolat nyerte a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara díját

forrás: Prím Online, 2021. július 20. 18:11

Különleges tulajdonságú padlóburkolat-fejlesztéseiért a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) Innovációs Díját nyerte el a Graboplast Padlógyártó Zrt. a 29. Innovációs Nagydíj Pályázaton. A díjat Sebők Katalin, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (NKFIH) elnökhelyettese és Dunai Péter, az MKIK főtitkára adta át Jancsó Péter elnök-vezérigazgatónak. A győri cég gyorsan és hatékonyan reagált a koronavírus okozta kihívásokra: olyan padlóburkolatot fejlesztettek ki, amely speciális nanotechnológiás bevonata segítségével a kórokozók nagy részét elpusztítja. 

A Magyar Innovációs Szövetség által 2020-ban 29. alkalommal, az NKFIH főtámogatásával meghirdetett pályázaton az Innovációs Nagydíj mellett idén összesen 9 különböző innovációs díjat ítélt oda az elismert szakemberekből álló, 24-tagú bírálóbizottság a tavalyi év legkiemelkedőbb hazai innovációinak elismerésére. Az értékelés szempontjai között döntő volt az innovációból elért 2020. évi gazdasági eredmény. 

 

Dr. Pakucs János, aki a Magyar Innovációs Nagydíj rendszert 29 évvel ezelőtt alapította és jelenleg is szervezi, kijelentette: „A gazdaság növekedését biztosító vállalati  innovációs tevékenység az elmúlt évben jelentősen, közel  50%-kal, növekedett,  ez  döntően a hazai innovációs irányítórendszer átalakításának, kormányzati szintre emelésének és az állami K+F források jelentős növekedésének eredménye.”

 

Az MKIK által felajánlott Innovációs Díjat a Graboplast Padlógyártó Zrt. nyerte el különleges tulajdonságú padlóburkolat-fejlesztéseiért. Az elismerést Jancsó Péter elnök-vezérigazgató ünnepélyes keretek vehette át Budapesten.

 

 

A győri cég világújdonsága, a Grabo Silver Knight termékcsalád az első olyan önfertőtlenítő padlóburkolat, amely vegyszerek használata nélkül tünteti el a kórokozókat. A piacon egyedülálló innovatív bevonatról van szó, amelynek kettős védelmi rendszere – nanoezüst- és titándioxid-részecskék – szórt fényben aktivizálódik, hogy lebontsa a szerves szennyező anyagokat. A koronavírus világjárvány különösen időszerűvé tette ezt a fejlesztést, amely segít csökkenteni az egészségügyi intézményekben, iskolákban és más közintézményekben való fertőzés veszélyét. Másik innovációjukkal, a versenysport céljaira alkalmas új padlóburkolatokkal a sportolók ízületi terhelését csökkentik, megakadályozzák az elcsúszást és a talp letapadását. A Graboplastnak sikerült a műszaki és az esztétikai szempontokat úgy ötvözni, hogy a versenysport-padló megjelenése a piaci trendekbe is illeszkedik. E két új termékcsalád tavalyi értékesítése meghaladta a 180 ezer négyzetmétert, az ebből származó árbevétel pedig a 600 millió forintot.

 

Sebők Katalin, az NKFI Hivatal elnökhelyettese kiemelte: „Magyarország innovációs teljesítménye folyamatosan javul, az Európai Innovációs Eredménytábla alapján hazánk összesített mutatója a tavalyi 73-as értékről 76-ra emelkedett. Ebben oszlopos szerepet játszott a vállalkozói és vállalati réteg tevékenysége is. Az NKFI Hivatal célja, hogy lehetőséget biztosítson az innovációs szereplők számára, többek között pályázati források révén, melyre az idei évben 182 milliárd forintos keretösszeg áll rendelkezésre.”

 

Dunai Péter, az MKIK főtitkára elmondta: „Nagy öröm számunkra, hogy a mai hightech világban, amikor már az űriparhoz és a digitalizációhoz köthető innovációk a legkeresettebbek, egy ilyen hagyományos, de annál jelentősebb termék nyerte el a kamara innovációs díját. A Graboplast innovációja a tekintetben is kiemelkedő, hogy gyorsan reagálva a pandémia által generált higiéniai problémára egy olyan megoldást biztosít a piac számára, amely innovatív és szinte egyedülálló.”

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az internet atyja köszöntötte a 30 éves magyar internetet

1991-ben jegyezték be az első magyar domént, a sztaki.hu-t, és ezzel megnyílt az út a magyar internet előtt. A harmincéves jubileumot az ELKH Számítástechnikai és Automatizálási Kutatóintézet (SZTAKI) virtuális kerekasztallal ünnepelte, amin a magyar internetet megalapozó hálózatkutatási és internetfejlesztési szakemberi vettek részt. Bakonyi Péter, Csaba László, Martos Balázs, Horváth Nándor, Pásztor Miklós és Tétényi István munkája nélkül nem startolt volna el olyan gyorsan a magyar internet. A beszélgetésbe becsatlakozott Kovács László, a SZTAKI Elosztott Rendszerek Osztályának vezetője is.

2021. december 8. 19:29

Videójátékot szeretne a gyerek karácsonyra. Megvegyük neki?

Néhány nap és itt a karácsonyi ajándékozás időszaka. A legtöbb magyar a tavalyi évhez képest idén többet tervez költeni szeretteire, és – a járvány előtti évekhez hasonlóan – a szórakoztató elektronikai termékekre, és ezen belül a videójátékokra ismét nőtt az igény*. De valóban jó ötlet videójátékot ajándékozni a gyereknek? A kérdés nagyon sokakat érint, hiszen a Good Gamer kutatásából már kiderült, hogy a 6-18 éves magyar gyerekek háromnegyede játszik videójátékkal, átlagosan hetente 8 órát, azaz egy teljes munkanapot fordítanak erre a hobbira. De vajon hány éves kortól és milyen, az érettségükhöz megfelelő játékot válasszunk nekik? Tippek és tanácsok egy szakembertől!

2021. december 8. 16:27

Egy Facebook-letiltás átlagosan 1,2 millió forintos kárt okoz a kkv-knak

A hazai kkv-k harmadát tiltotta már le a közösségimédia-óriás. A letiltott vállalkozások 55%-a semmilyen magyarázatot nem kapott, miközben egy letiltás által okozott átlagos kár közel 1,2 millió forint volt.

2021. december 8. 14:58

Így intézd biztonságosan a karácsonyi internetes vásárlásokat

Az ünnepi időszak lehetőséget biztosít a zavarosban halászó bűnözőknek, hogy egy kis extra bevételhez jussanak, ezért ilyenkor megszaporodnak az adathalász e-mailek és az átverős oldalak is – figyelmeztet a G DATA.

2021. december 8. 13:52

2021 harmadik negyedévében az OPPO Európában 45 százalékos éves növekedést ért el

A Canalys* piackutató adatai szerint 2021 harmadik negyedévében az OPPO növekedés tekintetében minden versenytársat maga mögé utasított a közép- és kelet-európai régióban, az olyan fontos piacokon is mint például Románia (+130% év/év), Törökország +60% (év/év), vagy Lengyelország (+44%/év). Az összességében 45 százalékos éves növekedés rávilágít az OPPO  egyre nagyobb népszerűségére a régióban, illetve hozzájárult ahhoz, hogy a márka megszilárdítsa pozícióját Európa negyedik legnagyobb okostelefon-gyártójaként.

2021. december 8. 12:29

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Egy évtized alatt 260-szorosára nőtt a mobil adatforgalom

2021. december 8. 18:01

December elején nyit az első magyar kriptotőzsde

2021. november 30. 21:13

Dr. Charaf Hassan a Vodafone Magyarország Alapítvány kuratóriumának új elnöke

2021. november 18. 16:49

A Magyar Telekom 2021. harmadik negyedévi eredményei

2021. november 9. 21:45