Bemutatták a marketing gazdaságot motorizáló szerepeit

forrás: Prím Online, 2021. szeptember 23. 20:33

A támogató és együttműködő partnerek páratlan összefogásának köszönhetően igazi szakmai csúcstalálkozó volt az idei Marketing Summit,  ahol közel 100 előadó közreműködésével mutatták be a marketing gazdaságot motorizáló szerepeit. Az eseményt több mint 500 szakember részvételével múlt hét csütörtökön, szeptember 16-án szervezték a festői szépségű Haris Parkban. A marketing gazdaságot átszövő szerepein túl az eseményen posztumusz életműdíjat kapott Tonk Emil, a Magyar Marketing Szövetség alapító tagja, valamint idén is átadták a TOP50 legsikeresebb marketing és kommunikációs döntéshozók elismeréseit, és a Városmarketing díjakat is. 

A szakma hagyományos őszindító eseményén, az idén 31. alkalommal megrendezett Marketing Summiton a marketing egész gazdaságot átszövő motorizáló szerepe került fókuszba, így az előadók a marketingtevékenység üzleti növekedésben, fenntarthatóságban, innovációban, digitalizációban, a kiemelt ágazatokban, valamint a társadalomban betöltött kitüntetett szerepét mutatták be, sokféle nézőpontból. Az esemény programjait hat különböző iparág közel 40 marketing és kommunikációs szakembere alkotta meg, még idén tavasszal. A marketing gazdaságmotorizáló szerepe elvitathatatlan és ma időszerűbb, mint valaha, hiszen az már a vállalkozások elemi szintjén is az üzleti növekedést szolgálja és értékteremtő módon járul hozzá a szervezeteken túl az egész nemzetgazdaság összteljesítményéhez – nyitotta meg videóköszöntőjében az eseményt Balogh László pénzügypolitikáért felelős helyettes államtitkár (PM). A Summit nyitó előadásában Bánhegyi Zsófia (Szerencsejáték Zrt., MMSZ elnökségi tag) azt hangsúlyozta, hogy a marketing egyre inkább elfoglalja az őt megillető helyét az értékelőállítás üzleti folyamataiban, amelyet az is igazol, hogy az esemény a marketing szakembereken túl évről-évre egyre több üzleti döntéshozót is vonz.  A „marketing időszerűbb, mint valaha” elnevezésű kerekasztal-beszélgetés résztvevői pedig arról beszéltek, hogy a pandémia okozta gazdasági sokk új lehetőségeket nyitott a cégek számára, ugyanis a KKV szektor szereplői ugyanúgy, mint a hazai és külpiacokra fókuszáló nagyvállalatok egyaránt felülvizsgálták saját működési és üzleti modelljeiket és a piac változásaihoz, a fogyasztók megváltozó igényeihez igazították azokat. A szakmai és üzleti döntéshozókat célzó eseményen a marketing kulcsszerepei mellett kiemelt fókuszt kapott az érzelmek és a kommunikáció megértése is, amelyről Brent Buchanan (Cygnal) előadásában azt emelte ki, hogy a márkáknak és cégeknek először a fogyasztói döntést vezérlő fő érzelmeket és mindset-et kell megérteniük annak érdekében, hogy meg tudják változtatni nézőpontjukat és döntésre, tettekre sarkallják őket. Az eseményen a marketing számos további gazdaságot dinamizáló szerepéről is elhangzottak előadások, illetve kerekasztal-beszélgetések, amelyek szeptember 30-tól lesznek visszanézhetőek a Summit PLAY tudásmegosztó platformon.

 

 

A szakma csúcstalálkozóján került sor a Magyar Marketing Szövetség Életműdíjának átadására is, amelyet posztumusz, az idei év elején elhunyt legendás marketingszakember, a szövetség egyik alapítója, Tonk Emil kapott. Ezen felül hagyományosan a Marketing Summiton került sor idén is a Marketing&Média által jegyzett TOP50 legsikeresebb marketing és kommunikációs döntéshozó listájának kihirdetésére is. A befolyásos szakmai döntéshozókat felsorakoztató lista élén idén is Szabó Béla, a Magyar Telekom márka- és lakossági kommunikációs igazgatója áll, akit Bánhegyi Zsófia (Szerencsejáték Zrt.) és Horváth Magyary Nóra (K&H Bank) követnek. A TOP3 tagjain felül a TOP10-es listából előadott az eseményen Mérő Ádám (The Coca-Cola Company), Juhász Péter Tibor (Vodafone) és Szalkai Réka (Mastercard), valamint kerekasztal-beszélgetésben vett részt Jákó Eszter (MVM) is. A rendezvényen adták át a Városmarketing Díj elismeréseit is. Idén is Nyíregyháza lett a Marketing Fővárosa, míg a kisvárások kategóriájában Vásárosnamény, a megyék között Szabolcs-Szatmár-Bereg megye képviselői vehették át a fődíjakat. 2021-ben a Városmarketing Nagykövete kitűntető címet Budapest II. Kerületi Önkormányzata kapta.

 

 

A Marketing Summit létrejöttét idén is támogatóink és aktív résztvevőink páratlan összefogása tette lehetővé - mondja Hinora Ferenc, a konferenciát immár 31 éve folyamatosan szervező Magyar Marketing Szövetség elnöke. Támogatóink és együttműködő partnereink idén is megmutatták, hogy hisznek a marketing erejében és aktívan tesznek is azért, hogy a marketing egész gazdaságot átható szerepei egyre szélesebb rétegekhez jussanak el. Támogatóinkkal közösen hisszük, hogy a marketig gazdaságot motorizáló értékteremtő szerepei egyben a fenntartható körforgásos gazdaság kialakításához is nagymértékben hozzájárulnak – teszi hozzá az elnök. 

 

A Marketing Summit Hungary fő szervezője a Magyar Marketing Szövetség, társszervezői a Positive Adamsky reklámügynökségi csoport, valamint a Marketing&Média szaklap. A Summit Play videóplatformon keresztül történő tudásmegosztást és az exkluzív tartalmakat a Lounge Group biztosítja. A neves szakmai esemény szervezői elkötelezettek a marketing- és üzleti tevékenységet végzők szakmai támogatásában, valamint a helyes gyakorlatok fejlesztésében és terjesztésében. 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Így lehet sikeres a digitális átállás az ipari vállalatoknál

Az ipari vállalkozások 94 százaléka szerint a digitális átalakulás nagy hatással lesz a működésükre a következő 2-3 évben, ugyanakkor 55 százalékuk még mindig csak részben felkészült a hatékony digitalizációra – derül ki a Schneider Electric és az Omdia közös felméréséből. Számos cég kiemelten kezeli a fejlett elosztott vezérlőrendszerek (DCS) bevezetését.

2022. szeptember 28. 09:56

Elméletben már zöldek vagyunk, a gyakorlatban viszont van hova fejlődni

Miközben „gondolati szinten” nagyon erős Magyarországon a környezettudatosság, a tettek szintjén már jóval árnyaltabb a kép – derül ki az Epson hazai internetezők körében végzett reprezentatív felméréséből. Ez a kettősség a veszélyes hulladékok kezelésében is megmutatkozik: bár a többség tisztában van vele, hova kell gyűjteni például a használt nyomtatópatronokat, csak minden ötödik megkérdezett használ háztartási vagy szelektív hulladéknak dedikált szemetest is erre a célra.

2022. szeptember 27. 21:17

GLAMI: a magyarok többsége az emelkedő költségek ellenére sem tervez kevesebbet költeni divatcikkekre

Európa egyik vezető divatkereső platformja kilenc régiós országban készített felmérést az infláció és az energiaárak növekedésének vásárlási szokásokra gyakorolt hatásáról. A kutatás szerint a magyarok túlnyomó többsége az elmúlt hónapokban növekedést tapasztalt a ruházati cikkek és cipők kiskereskedelmi árában, de egyelőre csak a fogyasztók harmada tervez emiatt jelentősebb kiadáscsökkentést.

2022. szeptember 27. 20:28

Forradalmi áttörést ért el az ElevenEs akkumulátorcella fejlesztésben

Európa első és legnagyobb, teljes mértékben piaci felhasználásra alkalmas LFP (lítium-vasfoszfát) akkumulátorcelláját az ElevenEs alkotta meg, az akkumulátorcellák fejlesztésének úttörőjeként. A legelső darabok 2023 első negyedévében jutnak majd el az ügyfelekhez tesztelés céljából. A vállalat bejelentette, hogy az EDGE névre keresztelt akkumulátorcelláját az EIT InnoEnergy éves rendezvényén, a The Business Booster keretein belül fogja bemutatni, amelyet idén szeptember 28-án, illetve 29-én Lisszabonban rendeznek meg.

2022. szeptember 27. 19:31

Mesterséges intelligencia elemzi az alkalmazottakat az SAP HR szoftverében

Rejtett tehetségek felfedezése, új kihívásokhoz legalkalmasabb csapatok felépítése, integrált tehetséggondozási stratégiák felállítása és még sok más HR feladat kap digitális támogatást az SAP SuccessFactors Human Experience Management (HXM) Suite nemrégiben bemutatott új moduljai által.

2022. szeptember 27. 18:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Jól szerepeltek a magyar diákok a juniorok informatikai diákolimpiáján

2022. szeptember 26. 18:20

Megvannak az idei Gyurós Tibor-díjazottak

2022. szeptember 21. 13:46

Hatalmas siker a tudományos Európa Bajnokságon

2022. szeptember 19. 18:00

’Az Év Honlapja’ pályázat 21. alkalommal keresi a legjobb honlapokat, applikációkat és digitális megoldásokat

2022. szeptember 7. 11:38