Négy rádiós pályázaton hirdetett nyerteseket a Médiatanács

forrás: Prím Online, 2021. október 18. 11:03

Többszöröse – bizonyos esetekben több tízszerese – a napi-, heti- és havilapok lapszámának weboldalainak/oldalainak látogatottsága a terjesztett példányok számánál – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának e heti ülésén elfogadott új tanulmányából. A grémium a szerződéses vállalások és a termékmegjelenítésre, támogatásra vonatkozó szabályok megszegése miatt szabott ki bírságot, valamint figyelmeztetett szolgáltatókat, és rádiós frekvenciapályázatokkal kapcsolatos döntéseket is hozott – többek között két vidéki és két fővárosi médiaszolgáltatási lehetőség pályázati eljárásában állapított meg nyerteseket. 

A napilapoknál kétszerese, a hetilapoknál több tízszerese is lehet a webes látogató a terjesztett lapszámnak

2021 első félévét vizsgáló, a nyomtatott sajtótermékek print és online megjelenéséről fogadott el egy új tanulmányt a Médiatanács. A 66 sajtóterméket elemző összeállítás szerint a napilapok közül az Észak-Keleti Naplónak és a Blikknek átlagosan 50 ezer feletti a példányszáma, a többi, hasonló terjesztésű újságból pedig közel feleannyi vagy kevesebb fogy. Ez az arány megtalálható az újságok weboldalainál is, napi látogatójuk azonban körülbelül tízszerese a példányszámnak. A hetilapok közül a Nők Lapjából több mint 170 ezret terjesztenek, ez azonban jócskán elmarad a közel 109 ezres webes felhasználókhoz képest. A hvg.hu-t közel 1,8 millióan látogatják, míg fizikai formában alig 27 ezret vásárolnak belőle. A teljes tanulmány hamarosan olvasható lesz az NMHH honlapján.

 

Médiafelügyeleti döntések

A grémium a szerződéses vállalások betartását vizsgálta több vidéki rádiónál. A velencei 90.4 Best FM kevesebb magyar zenét, míg a kiskunfélegyházi Rádió Smile kevesebb szöveget, magyar zenét, illetve a helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsort, továbbá közszolgálati műsorszámot tett közzé, e tekintetben megsértette a vonatkozó törvényi rendelkezést is, valamint több zenét, ismétlést és reklámot tett közzé a megengedettnél, amiért a testület figyelmeztette a rádiók szolgáltatóit. A kaposvári 99,9 Rádió 1 szolgáltatójára és vezető tisztségviselőjére összesen 20 ezer forint bírságot rótt ki a tanács, mert kevesebb zenét sugárzott szerződéses vállalásaihoz képest. 

 

A Médiatanács összesen 100 ezer forint bírságot szabott ki a Balaton Televízió szolgáltatójára és figyelmeztette a Somogy TV-t. Előbbi médiaszolgáltató az egyik áprilisi,  termékmegjelenítést tartalmazó műsorában olyan reklámértékű információkat közölt egy bemutatott termékkel kapcsolatban, melyek közvetlen vásárlásra ösztönözhették a nézőket, Egy másik adásban pedig a műsort támogató cég termékeinek bemutatása ugyancsak vásárlásra buzdító hatású lehetett, amit a jogszabályok nem tesznek lehetővé. Utóbbi szolgáltató a vizsgált augusztusi adáshéten nyolc alkalommal elmulasztotta közzétenni a termékmegjelenítésről szóló tájékoztatást a műsorszámok végén, emellett két esetben a műsorszámot támogató vállalkozások termékeiről reklámértékű információkat tett közzé.

 

A Médiatanács a jogi következmények kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.

 

Bejelentés alapján olyan műsorokat is vizsgált a grémium, amelyeknél nem indít eljárásokat. Augusztusban az RTL Klub Survivor – Celebek a civilek ellen! című műsor egyik epizódjában, valamint a TV2-n sugárzott Bohém rapszódia című filmben nem volt olyan tartalom, ami indokolta volna első esetben a 12-esnél magasabb, 16-os, míg a második esetben a 16-osnál magasabb, 18-as korhatár-besorolást.

 

A Magyar Lapkiadók Egyesülete eljárása nyomán, mely állampolgári bejelentésre indult a Magyar Nemzet Online felületén februárban megjelent cikkel kapcsolatban, a Médiatanács hatósági eljárást indított. 

 

Rádiós frekvenciapályázatokkal kapcsolatos döntések

A tanács nyertest hirdetett a Mór 89,0 MHz és a Szekszárd 102,5 MHz helyi, valamint a Budapest 100,3 MHz és a Budapest 105,9 MHz körzeti vételkörzetű médiaszolgáltatási lehetőségek közösségi jellegű használatára kiírt pályázati eljárásokban: a két vidéki médiaszolgáltatási lehetőségre irányuló pályázati eljárás nyertese az egyedül pályázó Katolikus Rádió Zrt, míg a fővárosiakat a szintén egyedül pályázó Roma Rádió Kft. és az LBK Sport Kft. nyerték.

 

A testület a Dunaújváros 99,1 MHz, a Dunaföldvár 104,1 MHz, a Kalocsa 94,5 MHz és a Székesfehérvár 106,6 MHz helyi vételkörzetű médiaszolgáltatási lehetőségek közösségi jellegű használatára benyújtott ajánlatok alaki vizsgálata során a dunaújvárosi pályázati eljárásban hiánypótlásra szólította fel, míg a székesfehérvári pályázati eljárásban nyilvántartásba vette az egyedül pályázó Karc FM Média Kft.-t. A Dunaföldvár 104,1 MHz és a Kalocsa 94,5 MHz pályázati eljárásában nyilvántartásba vette az ugyancsak egyedül pályázó Katolikus Rádió Zrt.-t. A Szeged 87,9 MHz körzeti vételkörzetű médiaszolgáltatási lehetőség kereskedelmi jellegű használatára kiírt pályázat alaki vizsgálata során viszont a grémium megtagadta az egyedül pályázó Radio Plus Kft. nyilvántartásba vételét, ugyanis alakilag érvénytelen volt a pályázata. A Médiatanács ugyanakkor véglegesítette az Esztergom 92,5 MHz helyi vételkörzetű, közösségi jellegű, a Debrecen 104,6 MHz és a Nyíregyháza 91,1 MHz körzeti vételkörzetű, kereskedelmi jellegű, továbbá a Gyöngyös telephelyű kisközösségi rádiós médiaszolgáltatási lehetőség elvi használatára szóló pályázati felhívásokat is.

 

A testület az X AND A Kft. kérelme alapján 180 napra szóló ideiglenes hatósági szerződés megkötéséről döntött a körzeti vételkörzetű Budapest 92,9 MHz tekintetében.

Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Pályázat a magyar e-kereskedelem helyzetét felmérő kutatás lefolytatására

A Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ) meghirdette a magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására felhívó pályázatát, amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről, megalapozza azt a stratégiát és kijelölje azokat az irányokat, amelyek a hazai kereskedelem digitális felzárkóztatását célozzák. A DKSZ alapító partnerei között van az Adevinta Hungary, a Google, az IVSZ, a DHL, a Mastercard, a Growww Digital és a Webshippy. A szövetség létrehozásának célja a magyar digitális kereskedelem helyzetének előmozdítása, ezt a munkát segíti a tervezett kutatás. 

2021. november 27. 13:11

Harmincadszor ismerik el a legkiválóbb innovációs teljesítményeket

„Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) stratégiai partnerségével és a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (NKFIH) főtámogatásával 2021-ben is meghirdetik a Magyar Innovációs Nagydíj pályázatot. A Magyar Innovációs Szövetség (MISZ) hagyományos kiírása harmincadik alkalommal indul útjára a most megkezdődő nevezési szakasszal. Az új termékkel, eljárással vagy szolgáltatással jelentős üzleti sikert elért vállalkozások, szervezetek jelentkezéseit 2022. február 2-ig várják” – jelentette be Schanda Tamás, az ITM miniszterhelyettese.

2021. november 23. 15:26

Ideathon 4.0: fókuszban a pénzügyi innováció és a fenntarthatóság

Elindul az országos IDEATHON 4.0 by K&H verseny, melyre csapatok és egyéni indulók jelentkezését várják. A pályázóktól az innovációt támogató megoldásokat és bankoláson túli szolgáltatásokra vár javaslatokat a szakmai zsűri. Az ötleteket november 17-ig lehet benyújtani.

2021. november 13. 14:38

Közeleg a 31. Ifjúsági Tudományos és Innovációs Verseny beadási határideje

Ötmillió forint jutalmat osztanak ki azon legeredményesebb kreatív fiatalok között, akik 2021. november 25-ig beadják nevezésüket. A kidolgozandó vagy megoldandó természettudományi ötlet, feladat legfeljebb kétoldalas vázlatával lehet nevezni. A felkészítő tanárok és középiskolák szintén kiemelt támogatásban (10-10 M Ft) részesülhetnek.

2021. november 10. 15:44

Rekordszámú nevezéssel zárult a 20 éves jubileumi ’Az Év Honlapja’ pályázat

Lezárult a 2021-es jubileumi 'Az Év Honlapja' pályázat nevezési időszaka. A versenyre idén rekordszámú nevezés érkezett. 331 honlap, applikáció, kreatív és technológiai megoldás, valamint digitális marketing kampány méretteti meg magát összesen 28 kategóriában.

2021. november 9. 17:28

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

December elején nyit az első magyar kriptotőzsde

2021. november 30. 21:13

Dr. Charaf Hassan a Vodafone Magyarország Alapítvány kuratóriumának új elnöke

2021. november 18. 16:49

A Magyar Telekom 2021. harmadik negyedévi eredményei

2021. november 9. 21:45

Magyar innováció nyert ezüstérmet az év egyik legfontosabb egészségügyi startup versenyén

2021. október 30. 14:59