NMHH-kutatás: a felhasználók közel kétharmada használja online hívásra is a netet

forrás: Prím Online, 2021. október 18. 17:02

A magyar internetezők 64 százaléka használ valamilyen netes hang- vagy videóhívás-szolgáltatást, de a cégek is előszeretettel alkalmazzák a technikát a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatásai alapján. A 2020 második felében készült felmérések szerint nem feltétlenül telefonál kevesebbet mobilról az, aki online indít hívást.

 

Felhívlak videón! – lakossági használat

A 15 évesnél idősebb hazai internetezők 64 százaléka használ valamilyen hang- vagy videóhívást nyújtó szolgáltatást, szűk felük több ilyet is igénybe vesz. Legtöbben Messengert (47 százalék), Vibert és Skype-ot (19-19 százalék) használnak. A nők inkább a Messengert részesítik előnyben, míg a férfiaknál a Skype és a Teams népszerűbb az átlagnál. A szolgáltatások különösen elterjedtek a nők, a magasabb végzettségűek, a 30 év alattiak és a 60 év felettiek, valamint a budapestiek körében. A mobilinternetet használó online telefonálók 47 százaléka olyan csomagra fizet elő, amely korlátlan mobilinternetet tartalmaz, vagy a videóhívások nem fogyasztják a rendelkezésre álló adatkeretet.

 

Persze technikai jellegű fennakadások itt is előfordulhatnak. A felhasználók 44 százaléka tapasztalt gyenge térerőt vagy hiányos lefedettséget, harmaduknál akadozott vagy torzult a hang, 27 százalékuknak pedig az adatkeret kimerülése okozott bosszúságot. Talán ennek is köszönhető, hogy az online telefonálók 60 százalékánál nem csökkent a hagyományos mobiltelefon használata, sőt, 7 százalékuknál még nőtt is. Mindez egybecseng az NMHH mobilpiaci jelentésében publikált forgalmi adatokkal, melyek szerint az emberek 2020-ban – a jelentős arányú online telefonálás ellenére – 14 százalékkal többet beszéltek mobilon, mint 2019-ben. Ez részben annak a következménye, hogy a szolgáltatók leginkább a magasabb előfizetési díjú, de ingyenes beszélgetést lehetővé tevő, ún. „flat” tarifákat ajánlják ügyfeleiknek.

 

 

A videóértekezletek kora

A vállalatok is előszeretettel alkalmazzák az internetalapú hangmegoldásokat. A legalább tíz főt alkalmazó üzleti vállalkozások – kb. 38 ezer ilyen van – 36 százalékánál minimum egy alkalmazott használ a munkához online hang- vagy videótelefon-szolgáltatást a mobiltelefonján. A felhasználók aránya jelentősen magasabb a nagyobb, legalább 250 főt foglalkoztató cégeknél – 44 százalékuk használja –, valamint az egymilliárd forint feletti bevételű és a szolgáltatói szektorban tevékenykedő vállalatoknál. 

 

A koronavírus miatt a vállalkozások 41 százaléka biztosította az otthoni munkavégzést a dolgozói legalább egy részének, emiatt pedig online platformra kerülhettek a megbeszélések, a konferenciák. Ahol a vállalat nagyobb része otthonról dolgozhatott, ott a munkatársak több mint fele telefonált online.

 

Az emberek jelentős többségben a Messengert használják magánügyekben online hang- vagy videóhívásra. Az üzleti célból, mobilkészüléken online telefonálók viszont közel azonos arányban veszik leggyakrabban igénybe a Skype-ot (27 százalék), a Vibert (25 százalék) és a Messengert (23 százalék), valamint sokan részesítik előnyben a Teamset (16 százalék).

 

A technológiát használó vállalkozások vezetőinek bő fele – 52 százalékuk – kifejezetten támogatja a netes hang- és videóhívások használatát, és csupán 4 százalékuk ellenzi azt. Viszont csak a harmaduk gondolja, hogy e szolgáltatások teljesen megfelelnek a vállalati igényeknek. Az online telefonálás hatására a vállalkozások 37 százalékánál csökkentek a céges mobilkiadások, és 8 százalék tapasztalt nagyon jelentős, 25 százalék feletti kiadáscsökkenést. 

 

A kutatás háttere

Az NMHH országos reprezentatív felméréseinek célja, hogy jobban megismerje és megértse az elektronikus hírközlési szektor helyzetét. Az összeállítás a 2020-ra vonatkozó lakossági, háztartási és üzleti felmérések, valamint a szintén tavalyi, szolgáltatói adatok felhasználásával megjelent Mobilpiaci jelentés alapján készült. A felméréseket az Ariosz Kft. és a Bellresearch Kft. készítette el az NMHH számára, a mobilpiaci jelentés a hatóság saját összeállítása. Jelen sajtóközlemény a teljes kutatások egy szeletét, az online hang- és videóhívásokra vonatkozó részét dolgozza fel.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Szárnyaljon az új NIKKOR objektívvel

A Nikon bemutatja az új, teljes képméretű fix szupertelefotó objektívét beépített telekonverterrel – a NIKKOR Z 400mm f/2.8 TC VR S objektívet. Gyors, f/2,8-as rekesze és lenyűgöző AF-teljesítménye rendkívüli objektívvé teszi sport-, vad- és természetfotózáshoz. Ugyanazt a lenyűgöző képminőséget kapja, 400 mm-nél és 560 mm-nél egyaránt az 1,4 telekonvertert aktiválva.

2022. január 20. 11:11

A Zyxel kibővített Nebula portfóliója már az 5G kapcsolatot is támogatja

A Zyxel Networks bejelentette, hogy Nebula Cloud Networking megoldása mostantól az 5G kapcsolatot is támogatja, biztonsági szolgáltatásait pedig közvetlenül a hozzáférési pontokra is kiterjeszti.

2022. január 20. 09:49

Az év információbiztonsági újságírója 2022

A 2004-ben alakult Hétpecsét Információbiztonsági Egyesület céljai között szerepel az információvédelem kultúrájának és ismereteinek magyarországi terjesztése. Ezzel a céljukkal összhangban 2022-ben ismét meghirdetik az „Az év információbiztonsági újságírója 2022” címet.

2022. január 19. 20:01

Ezek a világjárvány hosszútávú hatásai a fogyasztókra

A világon végigsöprő koronavírus járvány nagymértékben megváltoztatta a vásárlói szokásokat. Ennek következménye, hogy a Z*  és a millenniumi generáció napjainkban egyre inkább hajlamos közvetlenül a márkáktól terméket rendelni. Azonban nem ez az egyetlen változás, ami a fogyasztói szokásokat illeti. A vásárlók ugyanis egyre inkább visszavágynak az üzletekbe, hogy ott bonyolítsák le a vásárlást.  Mintegy 72 %-uk tervezi, hogy a járvány csillapodásával jelentős interakciója lesz a fizikai üzletekkel – emeli ki a Capgemini Kutatóintézet legfrissebb kutatása, a What Matters to the Consumer

2022. január 19. 18:32

A Xiaomi új globális IoT kiberbiztonsági szabványt tett közzé

Az IoT eszközök használatára vonatkozó új közös, globális szabványra vonatkozó javaslatot tett közzé Xiaomi Cyber Security Baseline for Consumer Internet of Things Device Version 2.0 (Kiberbiztonsági Alapok a Fogyasztói IoT Eszközökhöz 2.0) néven a Xiaomi. Ezzel egyidejűleg a vállalat bejelentette, hogy egy újabb IoT-terméke kapta meg a BSI IoT Kitemark tanúsítványt. Két fontos hír, amely tovább erősíti a Xiaomi IoT ökoszisztéma biztonságos működésébe vetett bizalmat.

2022. január 19. 16:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ez a három újdonság határozza meg az online marketinget 2022-ben

2022. január 18. 15:29

Jön Magyarország legnagyobb e-kereskedelmi konferenciája

2022. január 12. 15:07

Már lehet regisztrálni az NMHH mobilkészülék-csere programjára

2022. január 7. 13:58

Átszámítva közel 40 millió forintot fizettek a világ első SMS üzenetéért

2021. december 21. 17:35