A Vodafone nemzetközi kutatást publikált a vállalkozások jövőjéről

forrás: Prím Online, 2021. december 4. 17:50

11 országban, összesen több mint 2500 különböző típusú és méretű vállalkozás bevonásával vizsgálta a jövőre felkészült vállalkozások jellemzőit – többek között ellenálló- és alkalmazkodóképességüket – a London School of Economics (LSE) kutatóintézet a Vodafone megbízásából. A kutatás rámutatott: világszerte emelkedik az ún. „jövőre felkészült” (Fit For The Future – FFTF) vállalkozások száma. Ezek a vállalkozások hatékonyabban kezelik a jövő kihívásait, jobban helytállnak a fokozott versenyhelyzetben, nyitottak a digitális megoldásokra, fontos számukra a fenntartható működés, továbbá időben lekövetik a változó munkavállalói elvárásokat, valamint a növekvő és egyre szélesebb fogyasztói igényeket. 

A tanulmány értelmében a „jövőre felkészült” vállalkozások csoportjába azon vállalkozások kerültek, akik megfelelnek annak a hat jellemzőnek – pl. új technológiák iránti nyitottság, pozitív hozzáállás a változásokhoz –, melyek legszorosabban kapcsolódnak a jövőbeni pénzügyi teljesítménybe vetett bizalomhoz és a jövőre való felkészültséghez. A Vodafone tanulmánya rámutatott, hogy a „jövőre felkészült” vállalkozások 94%-a felkészültnek érzi magát a piac kihívásaira – ez a szám az összes válaszadóra vetítve jóval alacsonyabb, csupán 58%. A „jövőre felkészült” vállalkozások 82%-a arról is beszámolt, hogy az üzletmenet-folytonossági terve jól működik. A London School of Economics (LSE) kutatása összefüggést talált a jövőre való felkészültség és az üzleti teljesítmény között. A riport rámutatott: egy vállalat akkor tud a leghatékonyabban növekedni, ha a kockázatokra és az előre nem látható változásokra is felkészült.  Azok a szervezetek, amelyek 10 ponttal növelték FFTF („jövőre felkészült”) pontszámukat, 36%-kal nagyobb valószínűséggel múlták felül versenytársaik teljesítményét*. Összességében elmondható, hogy a „jövőre felkészült” vállalkozások magabiztosabbak a felmerülő kihívásokkal kapcsolatban, és felkészültebbek a változó munkavállalói és ügyféligényekre.

 

Dobó Mátyás a Vodafone Magyarország Vállalati Szolgáltatások Üzletág Vezérigazgató-helyettese a riport kapcsán hozzátette: „A kutatásból tisztán látszik, hogy hatalmas az átalakulás mind a munkáltatói, mind a munkavállalói oldalon, alapjaiban alakul át a piac – ugyanakkor a „jövőre felkészült” vállalkozások döntő többsége felkészült az új kihívásokra, ezáltal nagyobb valószínűséggel múlják felül a versenytársaik teljesítményét. Ugyanakkor a növekvő rugalmassági igény kielégítéséhez és a versenyképességhez kétség kívül nélkülözhetetlen a digitalizáció. A mi feladatunk technológiai vállalatként az, hogy innovatív megoldásainkkal, valamint megbízható és erős hálózatunkkal támogassuk a hazai vállalkozásokat abban, hogy ők is „jövőre felkészültek” legyenek.”

 

 

Digitális átalakulás

A jelentés arra is rávilágított, hogy a „jövőre felkészült” vállalkozások nyitottak az új digitális megoldásokra, többségük (89%) részletes digitális transzformációs ütemtervvel rendelkezik, szemben az összes vállalkozás 60%-os eredményével ugyanebben a kérdésben. Az ilyen típusú ütemterv nagy előnyt jelentett a pandémia megjelenésekor, mivel az „jövőre felkészült” vállalkozások 71%-nál meggyorsította a digitalizációs folyamatokat, míg ez az arány csupán 55%-os volt a többi vállalat esetében. Globálisan a „jövőre felkészült” vállalkozások 80%-a optimista a jövő technológiáival kapcsolatban**, míg ez az arány csak 66% az összes vállalkozás esetében. 

 

Törekvés a fenntartható működésre 

Annak ellenére, hogy a vállalkozások az elmúlt 18 hónapban számos kihívással szembesültek, a „jövőre felkészült” vállalkozások továbbra is tisztában vannak a fogyasztói elvárásokkal, miszerint a nagy márkáknak etikai álláspontjukat kell képviselniük társadalmi kérdésekben. Jól szemlélteti mindezt, hogy a „jövőre felkészült” vállalkozások 69%-a véli úgy, hogy a fenntarthatóság fontosabbá vált számára a világjárvány idején. Ezen vállalkozások 38%-a kivételesen fontosnak tartja a fenntarthatóságot, ami majdnem kétszerese az összes vállalkozás esetében mutatkozó 21%-nak. Ez a tendencia a jövőben is folytatódni látszik, mivel a „jövőre felkészült” vállalkozások több, mint fele, egész pontosan 51%-a tervezi, hogy a következő évben növeli a fenntartható működésre, valamint a társadalmi felelősségvállalásra fordítandó kiadásait. 

 

Változó munkavállalói elvárások

Nem csupán az ügyfelek elvárásai emelkedtek, a munkavállalók igényei is megváltoztak a nagyobb rugalmasság és a távoli munkavégzés tekintetében. Nagyobb szabadságot és autonómiát szeretnének a hatékony munkavégzés érdekében és rugalmasságot a munkaórák tekintetében is. Ez különösen igaz a Z generációs kollégákra. A vállalkozások 57%-a úgy látja, hogy ez a korosztály nagyobb elvárásokkal rendelkezik a munkavégzés helyének rugalmasságával kapcsolatban. 

 

Dobó Mátyás a Vodafone Magyarország Vállalati Szolgáltatások Üzletág Vezérigazgató-helyettese a riport kapcsán hozzátette: „A kutatásból tisztán látszik, hogy hatalmas az átalakulás mind a munkáltatói, mind a munkavállalói oldalon – alapjaiban alakul át a piac. A növekvő rugalmassági igény kihívást jelent a cégek jelenlegi működésére és vállalati kultúrájára nézve, a digitalizáció pedig kétség kívül nélkülözhetetlen a jövőbeli versenyképességhez. A mi feladatunk technológiai vállalatként az, hogy innovatív megoldásainkkal, valamint megbízható és erős hálózatunkkal támogassuk a vállalkozásokat abban, hogy ők is „jövőre felkészültek” legyenek.”


___________________

*  A London School of Economics elemzése szerint azok a – jelenleg, versenytársaikhoz képest átlagos pénzügyi teljesítményről beszámoló – vállalkozások, amelyek tíz ponttal növelik a „jövőre való felkészültségi” állapotukat, 36%-kal növelik annak valószínűségét, hogy felülmúlják a versenytársakat. Eközben az összes vállalat környezetvédelmi, társadalmi és irányítási (ESG) intézkedéseit vizsgálva az FFTF-indexüket tíz ponttal növelő szervezetek arra számíthatnak, hogy ESG-kötelezettségük hat ponttal javul; a pályázati kiírások egyre gyakrabban tartalmaznak ESG kritériumokat.

**  A vállalkozásokat az 5G, a Cloud/Edge Computingról, a mesterséges intelligenciáról/robotikáról, a mobil magánhálózatokról (MPN), az IoT-ről, a Blockchainről, a Big Data/Analytics-ről, a VR-ról és AR-ról, valamint a közösségi médiáról is megkérdezték. 

Kulcsszavak: tanulmány Vodafone

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05