Leginkább mobilról olvasunk híreket
A 15 és 40 év közöttiek közel száz százaléka netezik, azonban a 75 év felettiek közül kevesen – derül ki egy új dokumentumból, amit a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa fogadott el e heti ülésén. A grémium több vidéki rádiós pályázatnál is eredményt hirdetett.
Magyarország több mint háromnegyede netezik
A hatóság elfogadott egy új dokumentumot az online médiumok piacáról és felhasználóiról 2021 negyedik negyedévéről, amit a Digitális Közönségmérési Tanács megbízásából készített a Gemius Hungary. A kutatásból kiderül, hogy a 15 év feletti magyar lakosok több mint háromnegyede – 77,52%-a – internetezik, ami több mint 6,4 millió embert jelent.
A korcsoportok szerinti bontásból kiderül, hogy a kb. 1 milliós Z-generáció (15 és 24 év közöttiek) és a kb. 2 milliós Y-generáció (25 és 40 év közöttiek) közel 100 százaléka netezik. A 2,36 milliós X-generációnál (41 és 56 év közöttiek) ez az arány közel 86 százalékos, míg a 2,2 milliós baby boomereknél (57 és 75 év közöttiek) közel 62 százalékos. A 76 évnél idősebbeknél, akik kb. 740 ezren vannak, nagyon alacsony az internetezők aránya: csupán 6,5 százalék.
A 24.hu, az Index.hu és az Origo.hu a leglátogatottabb weboldalak
A legtöbben magazinokat és híroldalakat olvastak a vizsgált három hónapban. Mindkét típusú felület körülbelül 5,5 milliós elérést generált, bár a híreket átlagban közel kétszer annyi ideig olvasták az emberek, mint a magazinokat: előbbit kb. négy, utóbbit két percig. Az ilyen típusú oldalakat szinte 100 százalékban mobilról látogatták, az otthoni és munkahelyi számítógépeknél azonban ez az arány változó: a magazinokat inkább otthon, a híreket inkább a munkahelyen olvasták az emberek. Mindkét esetben hétköznap többet böngészték ezeket az oldalakat, mint hétvégén.
A negyedév összesített adatai alapján a legnépszerűbb weboldal a 24.hu volt, ami több mint 4,5 millió belföldi internetezőt ért el. A második és harmadik helyen az Index.hu és az Origo.hu következett, 4 milliónál több látogatóval. A legmagasabb átlagos napi elérése a Blikk.hu-nak volt közel 900 ezer felhasználóval, míg a 24.hu és az Index.hu is épp hogy átlépte a 800 ezret. A legtöbb időt, átlagban 42 másodpercet az Index.hu-n töltötték az emberek, a 24.hu-n és az Origo.hu-n pedig 20 és 19 másodpercet.
A népszerű oldalak aktívak a közösségi térben is
2021-ben 6,75 millió regisztrált felhasználója volt a Facebooknak és 2,59 millió az Instagramnak Magyarországon – ez a lakosság 69, illetve 26 százaléka. A Facebookon a legtöbben, közel 1,2 millióan a Nosalty.hu-t követték, kb. 900 ezren a 24.hu-t és 800 ezren az NLC.hu-t. A televíziók közül a legnagyobb követőbázisa az ATV-nek van – kb. 550 ezer –, amit a TV2 követ kb. 350 ezer fővel. A rádióknál a Rádió 1 jár az élen 720 ezer követővel, a második legnépszerűbb pedig a Retro Rádió kevesebb mint a felével, 310 ezerrel. A legtöbb rádió a 100 ezer követőt sem éri el.
A három leglátogatottabb hírportál közönségmegoszlása nemek szerint kettő, korcsoportok szerint hat, iskolai végzettség szerint pedig négy csoportra bontva
Rádiós és médiafelügyeleti döntések
A testület eredményt hirdetett a Nyíregyháza 91,1 MHz és a Debrecen 104,6 MHz pályázati eljárásokban, melynek nyertesei a jelenleg is üzemelő és egyedül pályázó Radio Plus Kft., illetve Best Radio Kft. lettek.
A grémium a Pesti TV szolgáltatójára 100 ezer forintos bírságot, a székesfehérvári Vörösmarty Rádió szolgáltatójára pedig 50 ezer forintos bírságot rótt ki, amiért nem megfelelő korhatár-besorolással sugároztak szexuális tartalmak miatt magasabb kategóriába tartozó műsorokat. A Pesti TV szolgáltatóját további 20 ezer forint megfizetésére kötelezte, mert a műsorát közlő internetes honlapján nem tüntette fel a korhatári minősítést jelző piktogramokat.
Kapcsolódó cikkek
- A rádiós szolgáltatók elégedettek a Médiatanács támogatási programjával
- Médiatanács: 16,5 millió forint műszaki támogatás közösségi rádióknak és televízióknak
- Idén utoljára ült össze a Médiatanács
- Közel 125 millió forintból készülhetnek televíziós műsorok
- Jövőre is közel másfél milliárd forinthoz juthatnak a médiaszolgáltatók Médiatanács-támogatásokból
- Burkolt tévéreklámok miatt figyelmeztetett a Médiatanács
- Négy rádiós pályázaton hirdetett nyerteseket a Médiatanács
- NMHH: Még mindig nem tért vissza a reklámpiac a járvány előtti szinthez
- NMHH: 2021 első felében az új reklámok közel tizede a koronavírushoz kapcsolódott
- Rádiós döntések a Médiatanács ülésén
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Széchenyi-egyetem: még több szakmai kihívással tér vissza az Audi Development Camp
Még több szakmai kihívással érkezik 2023-ban az Audi Development Camp, a győri Széchenyi István Egyetem és az Audi Hungaria nyári programja. Az angol nyelvű tábor projektalapú képzést biztosít hazai és nemzetközi hallgatók számára annak érdekében, hogy a motivált, szorgalmas és kihívásokat kereső diákokat megtanítsa arra, miként hozhatják ki a legtöbbet a karrierjükből.
A Kingston Technology vezeti a 2022-es rangsort a viszonteladói SSD-piacon
A memóriatermékek és technológiai megoldások terén globális piacvezető Kingston Technology Company, Inc. flash-memóriákat gyártó leányvállalata, a Kingston Digital Europe Co LLP bejelentette, hogy 2022-ben SSD-piaci részesedés szempontjából az első helyen végzett a viszonteladói szegmensben. Bár az előző évhez képest csökkent a kliens SSD-k iránti kereslet, a végfelhasználói piacon tapasztalt folyamatos árcsökkenés következtében kialakult rugalmasság és diverzifikáció fenntartotta az egészséges keresletet a Kingston kiváló minőségű SSD-megoldásai iránt. 2022-ben a Kingston az új NV2 kliens NVMe meghajtóval bővítette portfólióját, valamint konzol- és PC-gamerek számára ideális hűtőbordás modellel frissítette a díjnyertes Kingston FURY Renegade SSD-t.
Kiskaput nyitott a hirdető cégeknek a Facebook
30-40 százalékkal is jobban támogatja a Facebook algoritmusa a videókat a képeknél és a szöveges tartalmaknál, de a nem hirdetett bejegyzések nagyságrendekkel kevesebb embert érnek el a platformon. Berta Gergő, a Maximum Business Web és Marketing Ügynökség ügyvezető tulajdonosa arról beszélt, 2023 egyik nagy újdonsága, hogy a Facebook dedikált ügynökségekkel szerződik le annak érdekében, hogy minél egyedibben tudja kiszolgálni a közönséget. Az együttműködő partnerek így olyan béta fejlesztésekhez, algoritmus frissítésekhez és beállítási opciókhoz jutnak hozzá, melyeknek köszönhetően eredményesebb és költséghatékonyabb kampányokat tudnak folytatni már a tesztidőszakban.
Új csúcskategóriás okoseszközöket mutat be a Huawei Európában
Számos új csúcskategóriás terméket mutatott be a Huawei március 23-án Kínában. Az innovatív eszközök között szerepel a HUAWEI P60 Pro és a HUAWEI Mate X3 zászlóshajó okostelefon, a HUAWEI MateBook X Pro notebook, a HUAWEI WATCH Ultimate okosóra és a HUAWEI FreeBuds 5 vezeték nélküli fülhallgató. Az új termékek hamarosan Európában is elérhetőek lesznek, a bemutatót május 9-én, Münchenben tartja a gyártó.
Már toronymagasan előzik a zenei CD-k a bakelitlemezeket a Vaterán
Míg négy évvel ezelőtt a “bakelitek” voltak a legkelendőbb használt fizikai zenei kiadványok az online piactéren, a 2022-es számok a zenei CD-k előretörését mutatják, mára toronymagasan ez a legnépszerűbb zenei formátum a Vaterán. Mindez teljesen ellentétes a globális trendekkel, amelyek épp a CD hanyatlását, és a vinyles kiadványok forgalmának növekedését mutatják. A Vaterán 2019-hez képest 60 százalékkal, 2021-hez képest pedig durván hatezerrel több, mintegy 36 ezer zenei CD-vel kapcsolatos tranzakció valósult meg, vinylből viszont 42 százalékkal kevesebb.