Rövidesen visszaköltözhetnek az alkalmazottak a céges asztalukhoz
Néhány nappal ezelőtt még a koronavírus-járványtól volt hangos a média, ezt egy csapásra lesöpörte az asztalról az orosz-ukrán háború. A téma sajnálatos aktualitása mellett fontos szerepet játszik ebben a változásban az is, hogy a koronavírus miatti óvintézkedések egyre enyhébbek. Azok, akik az elmúlt hónapokat, éveket home office-ban töltötték, idén nyárra visszatérhetnek az irodákba, legalábbis ez a terv több nagyvállalatnál.
Az irodai munka volt az első, amire lecsapott a covid. A megrendelések úgy megcsappantak az irodaszereket forgalmazó webáruházakban, hogy az állandó megbízások jelentős részét egyik napról a másikra mondták vissza a partnerek. Amikor egy 600 fős irodából mindenkit haza küldenek otthonról dolgozni, ott az irodaszerek lesznek az elsők, amin spórolni kezd a cég – avat be a részletekbe Otterbein Norbert, a több mint 20 éves Bécsi Irodaker Kft. cégvezetője.
A hazai e-commerce piac alapjaiban tekintve nagy nyertese volt a pandémiának, kivéve, ha olyan termékek forgalmazásáról van szó, amely erősen kapcsolódik a cégek, vállalkozások mindennapi tevékenységeihez. Ma Magyarországon rugalmasnak, emberközpontúnak és elérhetőnek kell lennie egy kisebb webshopnak, ha nem akarja, hogy a nagytőkés, összeolvadó óriásshopok lesöpörjék a színtérről. Ez nem egy okos túlélési stratégia, hanem olyan üzletvezetési politika, amit a B2B szektorban és a B2C szektorban is elvárnak az megrendelők egy webáruháztól.
A covid egyre erősödő hullámai felforgatták az irodai működést és az irodaszerekre fókuszáló vállalkozások életét. Ennek úgy tűnik, most vége és javulni látszik a helyzet, habár a nem rég végbement, brutális papír áremelkedés nem segítette a folyamatot – avat be a részletekbe Otterbein Norbert. Úgy tűnik, hogy a tavaszi, nyár eleji hónapokra egyre több nagyvállalat tervezi, hogy ismét megnyitja irodáit a dolgozók előtt.
Kapcsolódó cikkek
- A pandémia után is elvárás marad a home office
- Ettől az 5 dologtól jobban érezzük magunkat munka közben
- A terjedő távmunkavégzés egy lépés a globális munkaerőpiac felé
- Nem mozdulnak a tech szakemberek a home office-ból
- Ezek a világjárvány hosszútávú hatásai a fogyasztókra
- Irodai munka ülve vagy állva? Melyik jobb nekünk?
- Roland Berger: A fenntartható intelligens irodáké a jövő
- A home office átka – ezért megterhelő az összezártság még a legnagyobb szerelemben is
- Az agyamra mész! – legidegesítőbb szokások az irodában
- Holtfáradt HR-eseknek kellene a Covid-stresszes munkavállalókat motiválni
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY
Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.
Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban
A globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 45 százalékát adja az ipari tevékenység, így a klímacélok elérése érdekében kulcsfontosságú a szektor dekarbonizációja. A Schneider Electric a világ elsőszámú ipari szakvásárán, a Hannover Messén mutatta be azokat az innovációkat, amelyek lehetővé teszik az ipari szereplők számára a kibocsátásuk csökkentését és a termelési hatékonyságuk növelését.