Az RPA felé nyit a Raben Group

forrás: Prím Online, 2022. április 28. 16:29

Hat hónappal ezelőtt jött létre a Raben Groupnál az az IT-csapat, amely a robotizált folyamatautomatizációs technológia és más robotműveletek fejlesztéséért felel a vállalatnál. A szabadalmaztatott myRobot platform által felügyelt 18 egység már 60 különböző folyamatot képes végrehajtani. Az RPA* által a logisztikában elérhető átfogó előnyök miatt azonban a Raben ennél is jóval ambiciózusabb terveket sző ezen a téren.

A Raben Group 2018-ban kezdett érdeklődni az RPA iránt. Egy évvel később megkezdődött a kivitelezési szakasz, és 2021 szeptemberében egy kimondottan az RPA-nek szentelt egységet – egy robotikára és folyamatautomatizációra szakosodott IT-csapatot – választottak le az innovációval és a logisztika jövőjével foglalkozó Genius Lab részlegükről. Átfogó szemléletük kiterjed az automatizálható tevékenységek azonosítására, a robotizációs folyamatok tervezésére és megvalósítására, valamint napi működésük felügyeletére.

 

A Raben jelenleg 18 robotot – az IT-hálózatokban az emberi tevékenységeket utánzó szoftverbotokat – használ. Ezek úgynevezett felügyelet nélküli, azaz központilag irányított robotok, amelyek nem igényelnek felhasználói interakciót, és gyakorlatilag teljes egészében önállóan látják el a feladataikat.

 

 

„A 18 robotlicensz, amelyeket a hét 7 napján, a nap 24 órájában használunk, a gyakorlatban több mint 50 teljes munkaidős munkavállalót helyettesít. Ezenfelül a robot az emberi felhasználónál sokkal gyorsabban képes a feladatok elvégzésére, ami hatalmas előrelépés, különösen manapság, amikor a logisztikában nehéz munkaerőt találni. Ha mindehhez hozzávesszük az RPA rugalmasságát, hatékonyságát, megbízhatóságát és kedvező költségeit, nem kétséges, hogy az iparág jövője az automatizáció lesz” – mondta Zbigniew Kępiński, a Raben Group robotikáért és folyamatautomatizációért felelős IT-csoportjának vezetője.

 

Ezeket a robotokat a vállalat legtöbb folyamata során „alkalmazzák”. Támogatják egyebek mellett a tervezést, a fel- és lerakodási műveleteket csakúgy, mint az ajánlatkészítést és a számlázást. Az irányításuk és az igény szerinti feladatok futtatása a myRoboton keresztül lehetséges, amely egy az RPA csapat által 2020-ban kidolgozott és szabadalmaztatott kezelőplatform. A legtöbb folyamat olyan kiegészítő analitikai információkat is szolgáltat, mint a robot által egy adott periódusban elvégzett feladatok száma és azok eredménye, a megtakarított idő, vagy az egyes licenszek kihasználtsága.

 

 

A robotok működését nem csupán mennyiségi, hanem minőségi szempontok alapján is érdemes vizsgálni: az embereknél átlagosan négyszer gyorsabb munkavégzésre képesek, hibamentesen, egy algoritmus alapján, anélkül, hogy az informatikai rendszerekben módosításokra lenne szükség. Általuk jobban hasznosítható a munkavállalókban rejlő potenciál, mert át tudják venni a monoton, ismétlődő feladatokat, amelyek munkahelyi fáradtsághoz és kiégéshez vezethetnek. A Raben Group munkatársai szívesen fogadják a robotizációs megoldásokat; segítségükre vannak azáltal, hogy unalmas teendőket vesznek le a vállukról. Az így megtakarított időt pedig az emberek kreatívabb és jövedelmezőbb munkákra fordíthatják.

 

„Az irodai folyamatok automatizálása lehetővé teszi, hogy a vállalat gyorsabban fejlődjön, és azonos foglalkoztatotti létszám mellett is növelje az ellátott tevékenységek számát. Ez a jelenlegi műveletek optimalizálásának egyszerű és költséghatékony módja, de egyfajta tartalékkapacitást is képezünk a tevékenységek számának későbbi növekedése esetére. Emellett jó eszköz a rendszerterhelés tesztelésére is” – magyarázta Zbigniew Kępiński.

 

Emiatt a Raben Group szisztematikusan növelni kívánja az alkalmazott robotok számát. Az RPA egy nagyobb, a logisztikai szolgáltató struktúráiban a hiperautomatizáció megteremtésére irányuló erőfeszítés része. Ez magában foglalja a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás nagyobb mértékű használatát, az RPA-n felül további platformokkal és rendszerekkel történő együttműködést, és még több tényező, például különböző forrásokból: robotoktól, IoT érzékelőkből, kamera- vagy GPS-rendszerekből származó információk integrálását. A hiperautomatizáció a jövő, amely az informatikai alkalmazásokban és rendszerekben való munka új módját teremti meg.

 

______________ 

*  Robotizált folyamatautomatizáció

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Okostelefonból POS-terminál

Kiugróan sikeres évet zárt az OTP Bank fintech leányvállalata, az OTP Mobil, amely széles körben kínál készpénzmentes fizetési és a mindennapi ügyintézést megkönnyítő szolgáltatásokat. A Simple megoldások „legfiatalabb tagja”, a SimpleBusiness alkalmazás a 2020-as elindítása óta négy, két QR-kód alapú és két fizetési linken alapuló lehetőséget kínál a vállalkozásoknak elektronikus fizetésre. Ez a csomag bővül most egy ötödik elemmel, a bankfüggetlen és sokoldalú érintéses fizetési funkcióval.

2022. május 20. 12:47

Mindent kézben tartunk

A tesztcsövet a centrifugába kell helyezni, a komponenst a korrekciós pozícióba, a csomagot a szállítószalagra: a legtöbb munkafolyamatban szükség van rá, hogy megfogjuk, majd valahová áthelyezzük a tárgyakat. A modern rendszerekben ezeket a pick-and-place műveleteket automatizált megfogók végzik. Ezeknek több millió egymást követő mozdulat során ugyanolyan erőteljesen és finoman, precízen és megbízhatóan kell működniük. Az ehhez szükséges erőt egyre inkább villanymotorok biztosítják: amilyen például a FAULHABER BX4 egysége. A Zimmer Group többek között a laboratóriumi folyamatok automatizálására is gyakran használt új GEP2000 sorozatú megfogóinál is ezt a megoldást választotta.

2022. május 19. 18:41

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Témanapot tart a Neumann Társaság az úttörő magyar számítógépépítőről

2022. május 16. 11:18

Példátlan szövetségre lépett két globális vállalat

2022. május 10. 15:35

A legnagyobb forgalmú online kereskedők rangsora

2022. május 5. 11:20

Nívó-díjat kapott a Magyar Telekom

2022. április 29. 20:24