A Continental lett az „Év gumiabroncsgyártója” 2022-ben
Az „Év gumiabroncsgyártója” díjjal tüntette ki a Continentalt a Tire Technology International (TTI) nemzetközi szakmai magazin. A TTI innovációért és kiválóságért átadott díjait, melyek az abroncstechnológia legújabb fejlesztéseit és vívmányait jutalmazzák, az iparág legfontosabb elismeréseiként tartják számon. Az idei kiválasztási szempontok ismét a termékbiztonság és a fenntarthatóság további fejlesztését célzó technológiai innovációkat helyezték a középpontba, a díjakról pedig egy több mint húsz újságíróból és az abroncsipar vezető szakértőiből álló nemzetközi zsűri döntött.
Matt Ross, a Tire Technology International főszerkesztője a következőképpen nyilatkozott a díjnyertesről: „Az Év gumiabroncsgyártója hagyományosan egy nagyon szoros versenyt hozó kategória. Nagyszerű volt látni, hogy a Continental harmadszor is átveszi ezt a díjat, különösen, hogy ezúttal épp a hazai pályájukon részesültek az elismerésben. A zsűrit lenyűgözték azok az eredmények, amiket a vállalat az elmúlt évben elért, például a ContiRe.Tex, az Extreme E gumiabroncs második generációja, a kutatási együttműködések széles skálája, vagy a Conti GreenConcept abroncs – hogy csak néhányat említsünk a figyelemre méltó teljesítményükből. A Continental innováció és fenntarthatóság iránti elkötelezettsége miatt igazán méltó nyertese a díjnak.”
A díjat Bernd Korte, a Continental Tires platformfejlesztési és iparosítási alelnöke vette át, majd a következőt nyilatkozta: „Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy megkaptuk az idei Év gumiabroncsgyártója díjat. Arra ösztönöz bennünket, hogy tovább folytassuk a kiválasztott utunkat, hogy folyamatos befektetésekkel mozdítsuk előre az abroncsfejlesztést, illetve hogy jelentősen hozzájáruljunk a biztonságos, költséghatékony és környezetbarát mobilitáshoz.”
Az idei díj azt jelenti, hogy a Continental harmadszor kapja meg a tekintélyes Év gumiabroncsgyártója címet az elmúlt nyolc évben, ezzel is bizonyítva a piacvezető technológiai innováció iránti komoly elkötelezettségét, melynek középpontjában a biztonság és a fenntarthatóság áll. A prémium gumiabroncsgyártó a közelmúltban a ContiRe.Tex technológia bevezetésével demonstrálta innovatív képességeit. A nagyobb fenntarthatóság érdekében speciálisan kifejlesztett technológia, amelyet néhány hónap alatt sikerült gyártási érettségre hozni, lehetővé teszi a vállalat számára, hogy a gumiabroncs vázában lévő hagyományos poliészter fonalat teljes mértékben újrafeldolgozott PET-palackokból kinyert újrahasznosított fonallal váltsa ki. A technológia sokkal hatékonyabb, mint a PET-palackok nagy teljesítményű poliészter fonalakká való feldolgozásának más hagyományos módszerei. A felhasznált palackok kizárólag olyan régiókból származnak, ahol nem működik zárt rendszerű újrahasznosítás. A ContiRe.Tex technológia egy újabb lépést jelent a Continental számára afelé, hogy a környezetvédelmi és társadalmi felelősségvállalás terén a legfejlettebb gumiabroncsgyártó vállalattá váljon.
Kapcsolódó cikkek
- A Continental új érzékelőket dob piacra
- Hidrogénüzemű járművek gumiabroncsait fejleszti a Bridgestone
- Integrált gumiabroncs- és flottakezelési megoldást indít a Bridgestone
- Meghosszabbítja 2027-ig partnerségét a Continental és a Tour de France
- Az Év Beszerzési Csapata Díjat is megkapta a budapesti Continental
- Teljesítmény és esztétika egy abroncsban
- A Bridgestone hiperhatékony gumiabroncsot fejleszt a Mercedes-Benz VISION EQXX számára
- Harmadszor is az Év gyára a budapesti Continental
- PET-palack újrahasznosításával készít gumiabroncsot a Continental
- Áremelkedés várható a gumiabroncsok piacán
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Elismert nyári gumiabroncsteszten nyert a Bridgestone Potenza Sport
A Potenza Sport 2021-es megjelenése óta már kilenc dobogós helyezést ért el különböző megmérettetéseken. Idén, a dicsőséglistát kibővítve az Auto Zeitung 2023-as nyári gumiabroncstesztjén megosztott első helyezettként állhatott fel a dobogóra.
Fenntartható anyagok a gumiabroncsgyártásban
Az autóabroncsok kerekek, feketék és gumiból készülnek. Azonban, ha közelebbről megnézzük őket, láthatjuk, hogy rendkívül összetett termékek agyártás során felhasznált különféle anyagok kölcsönhatásának köszönhetően. Az utóbbi időben a Continental anyagszakértői és gumiabroncsmérnökei szép csendben forradalmasítják a területet. A terveik szerint legkésőbb 2050-re valamennyi gumiabroncsukat fenntartható alapanyagokból fogják előállítani.
A Maserati a GT-bajnokságban tér vissza a versenyzés világába
Az olasz luxusautó-márka az MC20-as sportkocsi GT2-es versenyautó-változatával tér vissza a versenyzés világába. A GT-bajnokságon debütáló modell tesztelése már megkezdődött: a GT2 a Párma melletti Autodromo Varano de’ Melegari versenyautópályán tartott shakedown teszten mutatkozott be először. A tesztelés egy eseménysorozat előfutára, amely a júniusi, Belgiumban szervezett 24 órás Spa-i versenyen aktuális, hivatalos modellbemutatót előzi meg.
Nem lassít az Arrabona Racing Team: tizedik autójával az élre törne a Széchenyi-egyetem csapata
Mindig izgalmas kérdés, mivel rukkol elő aktuális Formula Student-versenyautójának fejlesztésekor az Arrabona Racing Team. A győri Széchenyi István Egyetem hallgatói csapata az elmúlt években fokozatosan közelítette technológiában a világelitet, ami tavaly nyáron az eredményekben is tükröződött: Európa három legrangosabb versenyén a dobogón végzett, idén pedig ott folytatná, ahol tavaly abbahagyta. Az ART_X megújult hűtési rendszerrel, áttervezett karosszériával és továbbfejlesztett SZEngine-motorral célozza meg az első helyet.
K&H: 2,1 milliót szánnának használt autóra a magyarok
Nagyon kevesen vennének biztosan autót egy éven belül: a 30-59 évesek mindössze 6 százaléka, azaz a döntő többség nem tervezi, csak 29 százalékuk tartja elképzelhetőnek – derül ki a K&H felméréséből. Akik használt autót vennének, átlagosan 2,1 millió forintot, az “új autósok” 6,7 millió forintos keretet szánnak a vásárlásra.