A Continental digitális megoldást fejlesztett a raktér kiszámításához

forrás: Prím Online, 2022. augusztus 2. 09:57

A Continental technológiai vállalat mesterséges intelligencia alapú megoldást fejlesztett ki a kamionok, nyerges vontatók és teherautók szabad rakterének kiszámításához. Ezzel a flottamenedzserek okostelefonon keresztül jutnak pontos digitális információhoz arról, hogy mennyi rakományt lehet még felrakni. 

Amennyiben az intelligens tachográfból vagy a flottakezelő rendszer interfészéből származó releváns súlyadatokkal együtt használják, a kiszállítási feladatok optimalizálhatók és elkerülhetők a csökkentett rakománnyal történő utak, például a szabad raktér digitális fuvarbörzéken való felkínálásán keresztül. Mindez pedig elősegíti a teljes kapacitáskihasználtsággal történő szállítások növelését.

 

„A logisztikai ágazat jelenleg komoly kihívásokkal néz szembe. Egyre több árut kell szállítani, egyre kevesebb sofőrrel” – mondja Dr. Ismail Dagli, a Continental okos mobilitás üzleti területének vezetője. „Megoldásunk nemcsak a flottamenedzserek számára nyújt támogatást a szállítási kapacitásaik optimális kihasználásában, annak érdekében, hogy flottáikat hatékonyabbá tegyék, hanem elősegíti az üzemanyag-megtakarítást és a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését is, aktívan hozzájárulva a logisztika nagyobb fenntarthatóságához.”

 

 

A flottakihasználtság komoly kihívás

A szállítmányozás világában nem ritkák a csak részleges rakománnyal (LTL – „less than a truckload”, kevesebb, mint egy teljes kamionrakomány) vagy akár üres raktérrel megtett utak. A Német Szövetségi Közlekedési Hatóság által évente közzétett hivatalos teherszállítási statisztika szerint a 3,5 tonnát meghaladó haszongépjárművek 2020-ban több mint 150 millió üres utat tettek meg Németországban – és ez a szám még nem is tartalmazza a részleges rakományokat. 

 

A flottamenedzserek úgy tudják ellensúlyozni ezeket az LTL-utakat, ha aktívan keresnek további fuvarmegrendeléseket a jármű kihasználtságának javítása érdekében. Ehhez azonban szükségük van a jármű aktuális pozícióját, a rakomány súlyát és a még rendelkezésre álló rakteret jelző releváns adatokra, amelyek közül az utóbbit valós időben biztosítja az új megoldás.

 

Gyors és egyszerű: másodpercek alatt felmérhető a szabad rakodóhely

A sofőrök, az árukezelésért felelősök és flottamenedzserek egyaránt könnyedén használhatják a megoldást: a rakomány rögzítése után a sofőr készít egy fényképet okostelefonjával a kamion, nyerges vontató vagy teherautó rakteréről. A fotót ezután feltölti a Continental Cloud felhőbe, ahol a tényleges „gondolkodás” történik, azaz a Continental által kifejlesztett mesterséges intelligencia algoritmus kiszámítja a rendelkezésre álló rakteret. A sofőr okostelefonján manuálisan is szerkesztheti az információkat vagy további adatokat adhat meg, mielőtt feltölti azokat a Secure Cloud-ba. Ezt követően az adatok továbbíthatók a diszpécser szoftverbe. Amennyiben megfelelő a kapcsolat, ez a folyamat mindössze néhány másodpercet vesz csak igénybe. A flottamenedzser ezután optimálisan koordinálhatja a további rakományokat a rendelkezésre álló rakománysúlyra vonatkozó adatok segítségével, amelyeket például az intelligens tachográftól kap a VDO Linken vagy klasszikus telematikai szoftveren keresztül az FMS interfészről.

 

„Ez azt jelenti, hogy a szállítmány kezelője pontos és megbízható rakományadatokkal rendelkezik a rendszerében – olyan adatokkal, amelyek nem egyszerűen becslésen alapulnak. A fennmaradó hely ezután felkínálható a fuvarpiacokon, vagy belsőleg is elosztható, ami nagyobb flották számára különösen hasznos” – mondja Jörg Lützner, a Continental okos mobilitás üzleti területének innovációért, valamint a raktérkapacitás-felmérő megoldás fejlesztéséért felelős igazgatója. „Technológiai szempontból az általunk használt mesterséges intelligencia a számos vezetést segítő rendszer és autonóm vezetési projekt során szerzett többéves tapasztalatunkon alapul.” A prototípus már a körülbelül kétéves fejlesztési szakasz során is kiváló eredményeket ért el, és a csapat már alig várja, hogy még több adatot gyűjthessen be valódi helyzetek segítségével. „Ez a mesterséges intelligencia használatának előnye. Minden használat során tanul, így mindig csak jobbá és jobbá válik” – mondja Jörg Lützner.

 

A jövő szolgáltatásalapú megoldásai

A Continental professzionális partnernek tekinti magát ügyfelei számára a flottaüzletágban, és folyamatosan a jövő kihívásait megcélzó jelentőségteljes megoldások fejlesztésén dolgozik. A technológiai vállalat a világ egyik legnagyobb elektronikai, érzékelő- és szoftverbeszállítója a mobilitási ágazatban. Célja, hogy 2030-ra a szolgáltatásalapú digitális megoldások piacvezetőjévé váljon. A raktérkapacitás-felmérő megoldás része ennek az élvonalbeli szolgáltatási portfóliónak, amely támogatást nyújtva kívánja elkísérni a szállítási ágazat ügyfeleit a digitalizáció és a fenntartható logisztika felé vezető úton.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Vállalati adatokon tanított generatív AI: a jövő útja a cégeknek

A nyilvános adatokon tanított AI modellek esetében mára egyértelművé vált, hogy nemcsak segíteni képesek a vállalatokat, hanem használatuk számos kockázatot is jelenthet azokra nézve. Ennek elkerülése érdekében, valamint a produktivitás javítása, a költségek optimalizálása és a komplex információk megértése céljából egyre többen saját adataikat használva tanítják a generatív mesterséges intelligenciát – derül ki a Deloitte TMT Predictions 2024 kutatásából. 

2024. február 27. 18:59

Hogyan járul hozzá a digitalizáció az energiaköltségek csökkentéséhez?

A digitalizáció már elkerülhetetlen, legyen szó akár irodáról, akár oktatási intézményről. Az átállást erősen sürgeti az egyre inkább elterjedő környezettudatos trend, de nyomós érv mellette az energiaárak kiugróan magas megemelkedése is. Hogy milyen eszközökben érdemes gondolkodnunk és azok milyen megtérülést hozhatnak már néhány éven belül, abba Herczog Gábor, a Legamaster magyarországi forgalmazójának, a Stiefel Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója és Urbán Tamás vizuáltechnika üzletágvezető nyújtott betekintést.

2024. február 27. 11:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar fejlesztők programján ámul a világ: Már nem csak tanul, teremt is a magyar MI

2024. február 27. 20:28

Magyar siker a bahreini Forma 1-en

2024. február 21. 16:15

Közös mentorprogramot indít a Corvinus és az OTP

2024. február 20. 11:27

Megvannak ‘Az Év Honlapja’ 2023 díjazottjai!

2024. február 8. 09:30