A Mercedes Continental abroncsokkal szereli fel a teljesen elektromos EQB-t
A Mercedes a Continental prémium termékeivel szereli fel az EQ sorozat új, teljesen elektromos SUV-ját. Az új EQB 19 colos EcoContact 6 abroncsokon fog kigurulni a gyárból. A Mercedes továbbá a rendkívül biztonságos WinterContact TS 850 P Continental téli gumiabroncsot is alapfelszerelésként kínálja.
Az EcoContact 6 nyári abroncsot nemcsak kiemelkedő energiahatékonyság, hanem kiváló kezelhetőség és fékezés során nyújtott teljesítmény jellemzi. A Continental 15 százalékkal csökkentette az EcoContact 6 gördülési ellenállását a korábbi változatához képest. A speciálisan kifejlesztett gumikeverék minimálisra csökkenti a súrlódást, amikor a gumiabroncs az útfelülettel érintkezik, ami azt jelenti, hogy az abroncs kevesebb energiát nyel el, és ennek következtében csökken a gördülési ellenállás. Az EcoContact 6 a közelmúltban bizonyította energiahatékonyságát a német Auto Zeitung autós magazin által szervezett nyári gumiteszten (2022. júniusi lapszám), ahol kilenc európai, ázsiai és amerikai versenytársat utasított maga mögé a gördülési ellenállást mérő teszten. Ezen kívül az abroncs kiváló kanyarodási stabilitást biztosít, még nagy sebességnél is. A futófelület profilja folyamatosan alkalmazkodik az útfelülethez, így biztosítva a gumiabroncsok hosszabb élettartamát.
A Mercedes EQB vásárlói a rendelés leadásakor a hozzáillő téli abroncsokat is kiválaszthatják. A Continental ehhez a WinterContact TS 850 P-t ajánlja. Ennek a gumiabroncs-sorozatnak a futófelülete számos blokkot és hosszanti irányba elhelyezett kapaszkodóélt tartalmaz, amelyek jobb tapadást és rövid féktávolságot biztosítanak havas és vizes útfelületen.
A Continental gumiabroncsokkal való biztonságos vezetést a runflat technológia támogatja
A Mercedes EQB-hez tartozó WinterContact TS 850 P alapjáraton tartalmazza a Continental runflat technológiáját, ami az EcoContact 6-hoz is választható. Az abroncs sérülése esetén a technológia megakadályozza, hogy az oldalfal az út és a felni közé szoruljon, amelynek következtében a gumi máskülönben lecsúszhatna. Az autóvezetők így akár 80 km-t is megtehetnek, amíg egy szervizbe érnek.
Autógyártók világszerte támaszkodnak a Continentalra, mint elsőszámú gumiabroncs beszállítóra. Európában csaknem minden harmadik autó Continental abroncsokkal felszerelve gördül le a futószalagról. A Continental a világ tíz legsikeresebb elektromos járműgyártója közül hetet lát el gyári gumiabroncsokkal.
Az alábbi termékek és méretek kapták meg számos országban az alapfelszereltség besorolást a Mercedes EQB-hez:
- EcoContact 6, 235/50 R19 103T XL
- WinterContact TS 850 P SSR, 215/60 R18 102T XL
Kapcsolódó cikkek
- Csúcstechnológiás Bridgestone gumiabroncsok
- A Continental digitális megoldást fejlesztett a raktér kiszámításához
- Már elérhetők Európában az újrahasznosított PET-palackokból készült abroncsok
- Versenypályára és a sebesség szerelmeseinek szánt új Bridgestone gumiabroncs
- A Continental lett az „Év gumiabroncsgyártója” 2022-ben
- A Continental új érzékelőket dob piacra
- Hidrogénüzemű járművek gumiabroncsait fejleszti a Bridgestone
- Integrált gumiabroncs- és flottakezelési megoldást indít a Bridgestone
- Meghosszabbítja 2027-ig partnerségét a Continental és a Tour de France
- Az Év Beszerzési Csapata Díjat is megkapta a budapesti Continental
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Elismert nyári gumiabroncsteszten nyert a Bridgestone Potenza Sport
A Potenza Sport 2021-es megjelenése óta már kilenc dobogós helyezést ért el különböző megmérettetéseken. Idén, a dicsőséglistát kibővítve az Auto Zeitung 2023-as nyári gumiabroncstesztjén megosztott első helyezettként állhatott fel a dobogóra.
Fenntartható anyagok a gumiabroncsgyártásban
Az autóabroncsok kerekek, feketék és gumiból készülnek. Azonban, ha közelebbről megnézzük őket, láthatjuk, hogy rendkívül összetett termékek agyártás során felhasznált különféle anyagok kölcsönhatásának köszönhetően. Az utóbbi időben a Continental anyagszakértői és gumiabroncsmérnökei szép csendben forradalmasítják a területet. A terveik szerint legkésőbb 2050-re valamennyi gumiabroncsukat fenntartható alapanyagokból fogják előállítani.
A Maserati a GT-bajnokságban tér vissza a versenyzés világába
Az olasz luxusautó-márka az MC20-as sportkocsi GT2-es versenyautó-változatával tér vissza a versenyzés világába. A GT-bajnokságon debütáló modell tesztelése már megkezdődött: a GT2 a Párma melletti Autodromo Varano de’ Melegari versenyautópályán tartott shakedown teszten mutatkozott be először. A tesztelés egy eseménysorozat előfutára, amely a júniusi, Belgiumban szervezett 24 órás Spa-i versenyen aktuális, hivatalos modellbemutatót előzi meg.
Nem lassít az Arrabona Racing Team: tizedik autójával az élre törne a Széchenyi-egyetem csapata
Mindig izgalmas kérdés, mivel rukkol elő aktuális Formula Student-versenyautójának fejlesztésekor az Arrabona Racing Team. A győri Széchenyi István Egyetem hallgatói csapata az elmúlt években fokozatosan közelítette technológiában a világelitet, ami tavaly nyáron az eredményekben is tükröződött: Európa három legrangosabb versenyén a dobogón végzett, idén pedig ott folytatná, ahol tavaly abbahagyta. Az ART_X megújult hűtési rendszerrel, áttervezett karosszériával és továbbfejlesztett SZEngine-motorral célozza meg az első helyet.
K&H: 2,1 milliót szánnának használt autóra a magyarok
Nagyon kevesen vennének biztosan autót egy éven belül: a 30-59 évesek mindössze 6 százaléka, azaz a döntő többség nem tervezi, csak 29 százalékuk tartja elképzelhetőnek – derül ki a K&H felméréséből. Akik használt autót vennének, átlagosan 2,1 millió forintot, az “új autósok” 6,7 millió forintos keretet szánnak a vásárlásra.